מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

גישור בין

גישור בין גורמים (אנשים,דעות,אינטרסים)

/ עוזי פלג

 

גישור בין גורמים (אנשים,דעות,אינטרסים)

לעיתים קרובות בעסק, במשפחה, בין חברים, אנו נתקלים בפערים בין דעה א לדעה ב, בסכסוך בין אדם א לאדם ב, בתהליכים בין מצב א למצב ב,  קיום הפערים מקשה על מציאת פתרון מוסכם או מקובל או אפשרי,  אי מציאת פתרון יוצר מצב של בעיה לא פתורה, בעיה לא פתורה מעצם טבעה מהווה מכשול בדרך בין נקודה א לנקודה ב, בכדי לחבר בין הנקודות נדרש לגשר עליהם כלומר לבנות גשר.,

בואו ננסה להיות בוני גשרים ולבחון  מה נדרש לבצע בכדי לבנות גשר פיזי אשר יגשר בין הנקודות.

A.      יש לשאול למה צריך גשר.

B.      יש להעריך את מידת החשיבות להקמת הגשר ומי עשויים להיות הנהנים.

C.      יש למדוד ולהעריך את המרחק בין נקודה א לנקודה ב.

D.      יש לבדוק את עומק התהום שבין הנקודות.

E.       יש לבדוק איזה גשר רוצים לבנות קבוע או זמני.

F.       יש לבדוק את סוג התנועה שתעבור על הגשר (הולכי רגל,רכב קל,כבד)

G.     יש לבדוק את עומס התנועה על הגשר על ציר זמן,ובנקודת זמן.

H.      יש לקבוע את מספר המסלולים ורוחבם שיכלול הגשר.

I.        יש לבדוק את רוחב הגשר (פועל יוצא ממספר המסלולים).

J.        יש לחשב את המשקל שהגשר אמור לשאת.

K.      יש לחשב את סוג  העמודים (ומידותיהם) הנדרשים לשאת המשקל.

L.       יש לבדוק אם ידרשו גם עמודים באמצע הגשר.

M.    יש לבדוק היכן ממקמים את העמודים.

N.     יש לבדוק את סוג הקרקע שבהם צריך לקבע את העמודים.

O.     יש לבדוק באיזה מרחק לפני כל נקודה תהיה עליה לגשר .

P.      יש לבדוק את התנאים הסביבתיים שהם ימוקם הגשר .

Q.     יש להעריך איזה משאבים ידרשו לבצוע העבודה כולל התייחסות לתנאים הסביבתיים.

R.      יש להעריך את משך הזמן הנדרש.

S.       יש לסכם את העלות להקמת הגשר.

T.       יש לבצע בדיקת עלות תועלת, תועלת עלות לפרויקט.

U.     לקבל החלטה כן או לא.

V.      אם כן, מתי מתחילים

. פשוט לא ?

עכשיו אחרי שאנו יודעים לבנות גשר פיזי בואו ננסה לבנות גשר בין שתי אנשים :אדם א, אדם ב, השניים מנהלים בניהם סכסוך לא פשוט.

נפעל באותה שיטה על ידי סדרת שאלות, אשר תסייע לנו ולהתארגן ולנסות לגשר באופן מוצלח בין השניים,  האופן השיטתי שבו נתארגן למהלך, יספק לנו את מידת ההבנה והידע אשר אולי  יאפשרו לנו להצליח.

A.      למה צריך לגשר ביניהם ?. (למה בעצם לגשר ביניהם שיהיו ברוגז וזהו)

B.      למה חשוב שאדם א ואדם ב יהיו בקשר ומי ירוויח מזה?. (עסק, משפחה, חברים).

C.      כמה זמן הם בסכסוך ועל מה ?.

D.      מה עוצמת הכעסים והרגשות הפועלים בסכסוך ?.

E.       איזה סוג קשר אמור להיות ביניהם ?. (נקודתי לאירוע או משמעותי וארוך)

F.       יש לבדוק את סוג התנועה שתעבור על הגשר ?. (עניינים חשובים,זניחים)

G.     מה יהיו תדירות המפגשים השוטפים, והאם יהיה גם קשר בינאישי ?. (ראש בראש)

H.      האם בקשר יהיו תמיד מעורבים גורמים נוספים ?

I.        באיזה פורומים הם אמורים להיפגש ? (ישיבות עבודה,חגי משפחה)

J.        על איזה משקעים ומטענים צריך להתגבר בדרך לבניית הקשר בין השניים ?.

K.      איזה שיקולים אמורים לשכנע את א ואת ב להסכים לקשר ?.

L.       איזה שיקולים מיוחדים יבטיחו את המהלך ?.

M.    באיזה תחום כל אחד מהם רגיש לעצמו ולאחר ?.

N.     באיזה תחום רגיש כדאי  או לא כדאי להפעיל לחץ ? .

O.     כמה זמן לפני הניסיון  לגשר צריך להתחיל לגשש ולרחרח ?.

P.      מי עשוי להיות מבסוט ובמקביל לא מבסוט מחידוש הקשר ?.

Q.     האם ניתן לבצע זאת לבד, או/ו עם גורמי תיווך, חברים, אנשי מקצוע ?,

R.      כמה זמן אמור להמשך התהליך מתוך היכרות של אופי המשתתפים ועוצמת הבעיה ?.

S.       כמה אנרגיות אמורים להשקיע (רגשות,שעות ניהול)

T.       האם בסוף של דבר זה ישתלם ?. (לפרט, לעסק,למשפחה)

U.     להחליט אם מתחילים

V.      לקבוע מועד מתאים להתחלה, או לחפש סיטואציה משמעותית מתאימה. (מפגש,חג)

הצורך בגישור נדרש כל העת במערכות ארגוניות ועסקיות שבהם יש לגשר בין מנהלים, דעות, מחלקות, תפיסות עולם, תרבויות ועוד, גם בחיי היום אנו מעורבים בגישור בין בני זוג, הורים וילדים, חברים,שכנים ולעיתים בינינו לבין עצמינו.

 

כל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

 אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

                                                          www.uzip.co.il

 

 

 

עוזי פלג
מנכ"ל UP יזמות וניהול בע"מ חבר בלישכת היועצים העסקיים מנכ"ל לשעבר בחברות עסקיות. מחבר "זהירוני" המדריך להקניית ערכיהתנהגות לילדים
מנכ"ל UP יזמות וניהול בע"מ חבר בלישכת היועצים העסקיים מנכ"ל לשעבר בחברות עסקיות. מחבר "זהירוני" המדריך להקניית ערכיהתנהגות לילדים
UP יזמות וניהול בע"מ
משרד לשרותי ייעוץ בניהול עסקי ליווי וחניכה לעסקים קטנים, יועץ ומנהל פרוייקטים להקמת מחסנים חונך עסקי 8091 של משרד התמ"ס ספק מאושר 11005244 של משרד הבטחון בניהול פרוייקטים
הכינור
ראשון לציון
0526969240
039628544
קישור לאתר
עסקים - תקשורת
תאריך: 11/11/2010
תגיות:   ניהול    עסק    זוגיות    חברות    סכסוך        חיבו   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - תקשורת

מרכזיות: המרכזייה של מחר / אביב יועצים
העולם שלנו מתפתח ומשתכלל בקצב מסחרר. מה העתיד צופן לנו בתחום מרכזיות המחר, וכיצד הן עשויות לשרת אותנו בהפחתת הלחץ בעבודה?
מרכזיות, חוק וסדר / אביב יועצים
מרכזיות. האם אי פעם ניסיתם לדמיין את העולם ללא אותן מכשירי טלפון משוכללים וחכמים? האם אי פעם הערכתם את אותם מכשירים תמימים המייעלים את זמננו בצורה מופלאה, או שאולי אתם מאלו שלוקחים אותן כמובן מאליו?
חיבור בינזוגי ובין גורמים / עוזי פלג
לגורמים אותם הוא רוצה לחבר ביחד, יש להתייחס לעוצמת החיבור לקושי לחבר ולפרק את החיבור, את עמידות החיבור, התנאים המתאימים לחיבור, הכלים והידע הנדרש, המאמץ הפיזי המושקע.ושמירה על שלמות החלקים בעת העבודה.
מרכזיות טלפון בשילוב עם מערכת CRM: שתי דוגמאות / אביב יועצים
דוגמה נפוצה של שילוב בין מרכזיות טלפון למערכת CRM הנה האופציה המוכרת של מענה קולי אינטרקטיבי. בדרך זו, יכולות מרכזיות טלפון לנתב טוב יותר את כל השיחות הנכנסות והיוצאות העוברות דרכן.
מרכזיות טלפון ומערכות CRM: כמו כלים שלובים / אביב יועצים
כאשר משלבים היטב בין מערכת CRM לבין מרכזיות טלפון, השילוב יכול להביא עמו התייעלות עסקית מרשימה, גדולה אפילו יותר מההתייעלות שהתרחשה לאחר התקנת מערכת ה- CRM לראשונה.
מרכזיות טלפון: אז והיום / אביב יועצים
בעבר, מרכזיות טלפון היו עצומות ומגושמות, ודרשו מהמרכזנית מאמץ גופני לא קטן. כיום, מרכזיות טלפון אשר עובדות ביחד עם מערכות CRM, מעוצבות כפריטים קטנים ודקים, ומאפשרות ניתוב של השיחות בעזרתם כמה הקלקות.
מרכזיה: פתרון יעיל וחסכוני / אביב יועצים
כל בעל עסק, חברה או ארגון בוודאי יודע כי התקנת מרכזיה שמנתבת את שיחות הלקוחות היא דרך יעילה וטובה לשמר את לקוחותיו.
מרכזיה: חשיבותה של קריינות / אביב יועצים
בעידן של היום, שבו כל חברת טלמרקטינג חייבת לתחזק מרכזיה אוטומטית, הרושם הראשוני נקבע, למעשה, במידה רבה על ידי הקול המוקלט שנשמע באוזני הלקוחות שמתקשרים.
גישור בין גורמים (אנשים,דעות,אינטרסים) / עוזי פלג
ל מציאת פתרון מוסכם או מקובל או אפשרי, אי מציאת פתרון יוצר מצב של בעיה לא פתורה, בעיה לא פתורה מעצם טבעה מהווה מכשול בדרך בין נקודה א לנקודה ב, בכדי לחבר בין הנקודות נדרש לגשר עליהם כלומר לבנות גשר.,
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים