עסקים ומפעלים מתמודדים היום בשתי גישות שונות עם המשבר הכלכלי:
א) חסכון בעלויות הייצור/השירות.
ב) הגדלת תפוקות /איכות /נצילות ועוד
ע"י הינה גישת זמן המחזור המהיר, עוסקת בשדרוג תהליך הייצור / השירות,FAST CYLE TIME התמקדות באורך זמן המחזור והצבת יעד נועז לקיצורו בסדרי גודל של עשרות אחוזים.
לשיטה אקרא בקיצור אפ.סי.טי.
הגדרת גישת זמן מחזור מהיר –
הינו היכולת לחתירה עצמאית ומתמשכת: לזהות, לספק ולקבל תשלום/ערך עבור מילוי צורכי הלקוח מהר יותר מכל אחד אחר.
גישת ה-אפ.סי.טי. הינה גישה מוכחת היטב בהישגים שאוכל להציג בפירוט בפגישה אישית.
הגישה אפקטיבית לכל סוגי התהליכים בתעשייה ובשירותים
כך למשל:
א) בפרויקט שעשיתי עם רשות הדואר, התקצר זמן מסירת מכתב רשום מיומיים ליום (בניסוי בן שלושה חודשים במספר צוותי דוורים), הפתרון שגובש בתהליך הייעוץ ההוא, אומץ במרבית יחידות חלוקת הדואר הגדולות בארץ.
ב) בפרויקט ייעוץ בתעשיית הרכבת הינעים, הושגה קפיצת תפוקה בת 40% בתוך 5 חודשים.
ג) בפרויקט בתחום העמקת הגביה ושיפור השרות של רשות מקומית, הושגו הישגים מגוונים ומרשימים שהשיגו פרס לרשות הזו.
מהלך טיפוסי של אפ.סי.טי. כולל הקמת צוות רב תפקודי, וניתוח כל הטווח- של תהליך נבחר בשירות או בייצור, מקבלת ההזמנה ועד גבית התשלום.
ע"י ניתוח הסיבות להתארכות זמן המחזור , עולה צוות הניתוח על סיבות לתופעות מציקות נוספות :
- בזבוז משאבים (ומכאן הפתח לחסכון בעלויות או התייעלות תהליכית).
- מקורות להיווצרות שירות/ מוצר פגום/תלונות לקוחות (ומכאן הפתח לשיפור תוצרי התהליך).
- הסיבות להיתקעות הזמנה בין תחנות עבודה בתהליך, (ומכאן מנוף האצת זמן המחזור), לשם הגברת כושר היצור/השירות בזמן נתון עבור הלקוח.
הצוות עצמו מציע, מעצב ובוחן פתרונות מכל היבטיהם, ומיישם אותם מתוך ראיית כל ההשפעות המערכתיות של כל פתרון. לצורת הפעלה כזו של צוות העובדים השלכות מעולות על שפור המוטיבציה של העובדים.
באופן זה הופכת שיטת אפ.סי.טי לפתרון משולב מועדף, המשיג ללקוח שלי הן חסכון בעלויות והן שפור תפוקות או נצילות, באותו מהלך עצמו.
המחשת מהלך - במפגש עם הנהלת הפירמה מוצגת להנהלה מצגת , ובנוסף אני ממחיש את עקרונות הפעולה וההישג ע"י משחק המוכיח במקום את יעילות השיטה.
תכונות נוספות של השיטה
א) עמידה במועדי הזמנה- הופכת להיות משתנה קריטי בעולם תחרותי. יישום השיטה.
יכול להעניק לך מנהל התפעול/השירות, מנוף רב עוצמה לשיפור דרמטי בעמידה במועדי אספקה מובטחים.
ב) בעייתיות תהליכי שירות- רבים סבורים, שיש צורך בכלים שונים לטיפול בבעיות ותהליכי שירות לעומת תהליכי ייצור.
לשיטה יתרון מדהים ביכולת להקיף גם את הסוגיות שמכניס הלקוח לתוך תהליך השירות (זה המשתנה המרכזי המבדל תהליכי שירות מתהליכי ייצור).
ג) ז'רגון מקצועי- כידוע, מהנדסים, מפעילים , אנשי מו"פ, ותחזוקנים אינם דוברים אותה שפה מקצועית. בעיה דומה מתרגשת על ארגונים עסקיים ושירותיים בהם מחלקות: כלכליות , משפטיות, רכש, שירות ושימור לקוחות, דוברים ז'רגונים פרופסיונליים שונים. דבר זה מוליד מדדי הצלחה מחלקתיים שאינם "מנגנים יחד".
יתרון מרכזי נוסף של הגישה מתבטא ביכולתה לגשר במהירות על פערי ז'רגון מקצועי לרוחב הארגון וליצר אינטגרציה תהליכית אמיתית לעבר יעדי התהליך, מעבר למחלקות השונות בארגון, ע"י הנהגת מדד מרכזי חוצה גבולות הפונקציות השונות למדידה של זמן מחזור.
ד) שונות בהזמנות- ניתן להראות שפור דרמטי באורך זמן מחזור, אפילו במשרד עורכי דין בו למעשה מטופלות תביעות או ייצוגים מאד שונים במורכבותם זה מזה.
לבסוף, על דרכם של מנהלים החותרים להשיג שפור דרמטי של תוצאות עסקיות עומדים בעקר הגורמים הבאים:
- חשש שלהם מחשיפת מידע אמיתי - "על השולחן" (למרות סודיות מובטחת)
- חשיבה במקטעים - האמונה שאפשר לשפר תהליך שהוא אינטגרל חי של מרכיבים רבים- ע"י טיפול "פרה פרה".
- אוירה בארגון, המעודדת ריצוי הממונים.
לכן, ההצלחה שייכת למנהלים שבחרו לזוז מאזור הנוחות הכולל בתוכו את הבעיות אותה פותרת השיטה.
שוקי וייס – יעדים צמיחה עסקית
סלולרי- 052-8790003