לפני חודש קיבלנו את ה סוזוקי אלטו שלנו. לפני הקנייה היו לנו כל מיני חששות לגביה: האם היא חזקה דיה לנסיעה בכביש בין-עירוני, האם נפח תא המטען יהווה מגבלה, האם חיצונית ופנימית היא באמת כל-כך קטנה כפי שהשמועה האינטרנטית מספרת, האם היא באיכות ייצור הדומה לסטנדרט הנהוג בארץ (למשל, האם היא רוטטת בהילוך סרק כפי שנטען באתרים מסויימים).
אנחנו נוסעים עליה כבר חודש, במהלכו הספקנו לטייל איתה לצפון ולאתגר אותה בעליות ארוכות ותלולות בירושלים וסביבתה (למשל, הקסטל, או העלייה האינסופית למעלה אדומים), ואלה הן מסקנותינו: מדובר ברכב נהדר! היא לא קטנה כפי שניתן היה לסבור מקריאת סקירות מומחים באינטרנט. חיצונית היא בגודל של טויוטה יאריס, ופנימית מרווחת קצת פחות מיונדאי גטס. את העליה של הקסטל היא סיימה ב- 90 קמ"ש כשהמזגן כבוי, כשהיא מותירה הרחק מאחור את כל המאזדות האוטומטיות.
את העליה למעלה אדומים, שארוכה מעט יותר, היא סיימה ב- 80 קמ"ש עם מזגן מופעל, וזה כנראה גבול היכולת שלה. תא המטען התגלה להיות קטן, אך מרווח מספיק לכל הקניות החד-שבועיות שלנו, שכוללות 4 - 5 שקיות בד ירוקות פלוס שקית או שתיים. רמת הגימור הפנימית והחיצונית דומה למה שנמצא בכל רכב רגיל בישראל - אין שום סיבה להיות סטריאוטיפי לגבי העובדה שהרכב מורכב בהודו. הכל איתן ובמקומו, ונותן תחושה נהדרת של רכב חדש ואיכותי.
גבי תחושת הויברציות בהילוך סרק שדובר עליה בסקירות, רבותיי, זה ממש לא מורגש. מקריאת הסקירות הגעתי לרושם שלנהוג בה יהיה דומה לנסיעה במונית דיזל. ולא היא. הרכב נעים ושקט, למרות תחושה קלה ביותר של וויברציות. אם לא היו מספרים לכם עליהן, לא הייתם שמים לב כלל. כמו-כן, הוזכר בסקירות שבנסיעה בכביש מהיר אין בידוד טוב מרעש הרוח. לפני שנהגתי בה, לא ידעתי בכלל מהו רעש הרוח... כנראה משום שתמיד נהגתי ברכבים מבודדים מרעש זה.
ובכן, אכן יש רעש לרוח. ושומעים אותו. זה דומה לנסיעה ברכב אחר, בו אתה שומע איושה חרישית שאומרת לך שאחד החלונות פתוחים כדי סדק קטן. האיוושה החרישית הזו אכן מלווה את כל הנסיעה, אבל עם הרדיו שמתנגנן ברקע, ולאחר שמתרגלים, לא שומעים את זה כלל. כאמור, האיוושה נשמעת רק במהירויות גבוהות, מעל 90 קמ"ש.
לגבי ההתמודדות של סוזוקי אלטו שלנו עם נסיעות בין-עירוניות. ובכן, היא בהחלט הפתיעה. הגעתי איתה על כביש 6 ל- 130 קמ"ש (אבל אל תגלו לאף אחד), ואני מניח שהייתי יכול להגיע למהירות גבוהה יותר, לו היה מותר. אין לה שום בעיה בעקיפות, כל עוד העקיפה מתוכננת היטב ונעשית בהזדמנות נכונה. מצד שני, כל עקיפה צריכה להיות כזאת. עם זאת, עליי להדגיש נקודה חשובה שמהווה חיסרון הבא לידי ביטוי בנסיעה בכביש בין-עירוני, ושלא הועלתה באף סקירה מקצועית שקראתי.
בשל המסה הקטנה שלה, גובהה וצרות מותניה החטובים, האלטו שלנו רגישה מאוד לרוח-צד בזמן נסיעה במהירות גבוהה. בנסיעה בכביש 6, כבר במהירות של 120 קמ"ש, בכל פעם שעברנו ליד ואדי, ממש יכולתי לחוש את הרכב סוטה מצד אל מצד כמו מפרש הנדחף דרך הרוח ונאלצתי לאחוז בהגה בחוזקה. זו לא חוויה נעימה.
יש לציין, שבכביש בין-עירוני רגיל, בו שולי הדרך עפ"ר מוגנים מפני הרוח בעצים, מבנים או גבעות, אין שום בעיה כזו. כמו-כן, המנוע לא נשמע מתוך הרכב בנסיעה בין-עירונית. לסיכום, אנחנו חולים על האלטו שלנו, במיוחד משום שהיא מכונית אמיתית בהחלט ולא צעצוע כפי שניתן היה לחשוב לאחר קריאת חלק מן הסקירות. צריכת הדלק, כמובן, נמוכה מאוד.לסיכום סוזוקי אלטו עסקה טובה