פרסום באינטרנט – שימוש ב-adwords או קידום אורגני
עסקים רבים, שואלים את עצמם היכן להשקיע את משאבי?
האם להשקיע בפרסום ממומן בגוגל ורשתות תוכן אחרות(ככגון Facebook,רשת המדיה של גוגל וכו'). או להשקיע בקידום אורגני.
במאמר זה אני אתאר את השיטות השונות:
פרסום בגוגל Adwords -בדרך זאת ניתן להעלות לאינטרנט קמפיין פרסומי בזמן קצר מאוד וניתן באמצעות הכלים של גוגל למקד את הקמפיין לקהל יעד מאוד ספציפי.
התהליך כולל פתיחת חשבון adwords ,יצירת מודעות והוספת מילות מפתח רלוונטיות שיפעילו את המודעות. התהליך שתארתי הנו מורכב יותר במידה ורוצים להגיע ל-ROI גבוהה.
על מנת להגיע להחזר על ההשקעה גבוהה, כדאי להסתייע בבעל מקצוע טוב שמכיר את הכלים של גוגל אדוורדס ויודע לנצלם על מנת לשפר יחסי המרה וביצוע אופטימיזציות לקמפיין.
בנוסף לאמור לעיל, מאוד מומלץ ליצור דף נחיתה קצר ותכליתי , שכל תכליתו ליצר ליד מכירתי. דף כנ"ל בדרך כלל יכלול מסר קצר ותכליתי עם יצירת מוטיבציה להשארת פרטים ו/או ביצוע רכישה. כמובן שהדף צריך לכלול מקום בולט ליצירת קשר והשארת פרטים.
דרך נוספת לפרסום האתר הינה ע"י שימוש במקדם אתרים המבצע אופטימזציה של האתר הכוללת התאמת האתר למנוע החיפוש, הוספת תוכן במידה ונדרש, יצירת קישורים פנימיים, הוספת מטות מתאימות ויצירת קישורים נכנסים איכותיים.
תהליך קידום אתר למקום טוב בגוגל יכול להמשך בתחומים תחרותיים חצי שנה ומעלה. במהלך תקופה זאת, בעל העסק לא יראה לידים רבים(עד הגעת האתר לאחד משלושת המקומות הראשונים). עלותו של קידום כזאת היא רבה ודורשת משאבים רבים.
בסופו של תהליך בעל העסק צריך לבדוק האם ה-ROI כפי שציפה . במידה וכן גם לאחר הקידום דרוש בשימור המיקום שגם עלותו אינה מבוטלת.
המדד לבחירת כל אחת מהשטות הינו ע"י השוואת פרמטרי ROI ובחירת האפיק שיניב את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר.
לעסק עם אתר חדש אני ממליץ לצבור נסיון במנוע החיפוש, ליצור תוכן איכותי שימשוך אליו גולשים ורק לאחר מכן לפנות לבעל מקצוע שיקדם לו את האתר במנוע החיפוש.
ע"מ לגשר על פער הזמן בן תחילת הקידום לבין השגת מיקום ריאלי במנוע החיפוש עבור מילות מפתח רצויות, מומלץ להסתייע בפרסום בגוגל adwords ,תוך הסתייעות עם בעל מקצוע טוב במכיר היטב את הכלים של גוגל כגון כלי מילות המפתח, כלי התצוגה המקדימה וכו'.