האם שיווק באינטרנט עובד על עיקרון העדר ?
כולם בונים אתר – אני גם צריך אתר
כולם בפייסבוק – אני גם צריך דף עסק בפייסבוק
כולם משתמשים באינטרנט – גם אני צריך לעשות שיווק באינטרנט
אלה וריאציות שונות שאני שומע מבעלי עסקים על הסיבה שלהם להתחיל להשתמש בשיווק באינטרנט.
מבחינתי, אף אחת מהנ"ל אינה סיבה לגיטימית להתחיל לשווק את העסק באינטרנט.
שיווק באינטרנט הוא בפירוש שיווק במחשבה תחילה, יש וצריכות להיות לך סיבות לגיטימיות ורלוונטיות באמת כדי להפשיל שרוולים ולצאת לדרך שדורשת השקעה עקבית ונחושה.
אנחנו (קייסי קולג') בחרנו באינטרנט כזירת השיווק העיקרית מתוך מחשבה תחילה ובפוסט הבא נציג בפניך את הסיבות שלנו לבחירה הזו, בעיקר כדי שתהיה לך האפשרות לבחון בינך לבין עצמך האם גם לך נכון וכדאי לאמץ שיווק באינטרנט כערוץ שיווק מרכזי לעסק שלך.
סיבות לגיטימיות ורלוונטיות לאמץ שיווק באינטרנט כערוץ שיווק מרכזי לעסק שלך:
1. אפשר להגיע להרבה יותר קהל יעד בפחות זמן
שיווק באינטרנט מאפשר הגעה (Reach) לכמויות גדולות, ממש גדולות, בפחות זמן ובפחות תקציב מאשר בכל ערוץ פרסום אחר. זו עובדה !
עובדה: אחוז הצמיחה החודשי של נכסים וריטואלים עומד 10-15%.
למעשה זה אחד מהענפים הבודדים שבו ממשיכה הצמיחה למרות המשבר הכלכלי שחלף על העולם.
עובדה: מאות אתרים נוחלים הצלחה עסקית מעוררת השראה ולא רק פייסבוק או טוויטר. מה דעתך על 5min.com היוזמה הישראלית שנמכרה ל- AOL ?
המסר הוא: שיווק באינטרנט עובד, ושיווק באינטרנט קיים כדי לאמץ אותו.
2. המדיה האינטרנטית זמינה ונגישה יותר ויותר
היום יותר מתמיד הפך האינטרנט נגיש ופתוח לכל אדם ברחבי העולם, אתרי רשתות חברתיות, מערכות דיוור אלקטרוני מתקדמות, מערכות ניהול תוכן קלות ופשוטות הפכו את השיווק באינטרנט נגיש לכולם בהשקעה צנועה יחסית.
3. שיווק באינטרנט קובע חוקי מאזן שונים בזירה העסקית
על מאזניים של תקציב שיווק מצד אחד ויכולות הגעה וחשיפה מצד שני, שיווק באינטרנט משנה את חוקי המאזן בזירה העסקית. לא עוד רק עסקים עם תקציבי ענק יכולים להגיע לפלחי שוק גדולים אלא גם עסקים קטנים עם תקציבים זעומים יכולים להגיע לפלחי שוק גדולים.
התקציב אינו השחקן הראשי בשיווק באינטרנט אלא דווקא הזמן, הנחישות והיצירתיות.
אפשר לראות כדוגמא אנשים כמו גארי וינרשאק, או חברות כמו Blend Tec שהכפילו את המכירות שלהם פי עשר בעזרת השיווק בוידיאו באינטרנט. גם בישראל יש לא מעט בעלי עסקים שפרצו בצורה חדה ומשמעותית קדימה תודות לשיווק באינטרנט.
מה שרוב האנשים לא יודעים הוא, שיש הרבה יותר אנשים שיצרו לעצמם תזרים הכנסה נאה ויציב בעזרת האינטרנט מאשר אלו המפורסמים והידועים.
המציאות מלמדת שהדרכים בהן אנשים יכולים להתחיל ולבסס את המותג שלהם ברשת תוך כדי עבודה מהמחשב בבית / במשרד הן רבות ומסועפות.
כל מה שנדרש כדי להתחיל הוא ידע (חשוב ואפילו חובה להכיר מראש את שיטת השיווק באינטרנט), נכונות להכיר את הכלים והחלקים הטכניים של המערכת, התמדה, חזון וכמובן גם רצון.
חשוב להבין שבנייה וביסוס מערכת שיווק באינטרנט היא עבודה רב שלבית.
לא מדובר בכסף מהיר או בפיתרון קסם. מדובר בריצה לטווח ארוך.
וכמו שצריך לתכנן ריצה לטווח ארוך, כך צריך לתכנן את מערכת השיווק באינטרנט (על בסיס של ידע כמובן!). ברגע שמתמקדים בלמידה ובהכרת המערך כולו הן ברמה האסטרטגית והן ברמה הטכנית היכולות שלנו כמשווקים עולות והתוצאות לא מאחרות להגיע.
אם זה מעניין אותך, תוכל להתחיל עם ידע מקצועי בנושא שיווק באינטרנט שמפורסם ללא תשלום במקומות רבים וגם במרכז המידע של קייסי קולג.