הקשר בין שימור לקוחות לאינטרנט
בתקופה האחרונה אנו עדים לשינויים מתמשכים ועקביים בהתנהגות הצרכנים.
מנועי החיפוש באינטרנט, וכן העברת כובד המשקל וזירת קבלת החלטות הקנייה לרשת, יצרו צרכן מעט שונה, ויש אומרים "מפותח" יותר- הצרכנים היום מודעים יותר, בעלי נגישות לידע רב ובעלי יכולת לקבל החלטות בצורה מושכלת הרבה יותר.
רבים כבר הכתירו את הצרכן בעידן החדש כ"מלך" והגדרה זו באה מאקטיביות הלקוח באופן הצריכה והקנייה.
החברות השונות, אשר עדות לתהליך מתמשך זה, נאלצות להתאים עצמן למציאות המשתנה, שפועלת , באופן טבעי, דווקא לטובת העסקים הקטנים יותר.
אם בעבר סף הכניסה של חברה לפרסום היה גבוה מאוד, כיום, בסכומים קטנים בהרבה אפשר להשיג באינטרנט תוצאות אפקטיביות.
ואיך כל זה מתקשר לשימור לקוחות?
בכמה וכמה אופנים:
1. מידע -האינטרנט מאפשר מידע מדוייק יותר לגבי העדפות הצרכנים.ניתן בקלות יחסית ללמוד את אופני חיפוש המידע של הגולשים, לנתחם ולהסיק מהם.
2. מקום -
הצרכנים נמצאים באינטרנט.
הם מחפשים שם תוכן, הם מחפשים שם מוצרים שהם קונים, הם מחפשים שם חברים, הם פשוט נמצאים שם.
כאשר ידוע היכן הצרכנים נמצאים, ניתן להתאים פעילות בסכומים קטנים בהרבה, ולהגדיר זירה מותאמת ואפקטיבית.
זול יותר לפרסם באתר אינטרנט שתוכנו מוגדר, וקהל הלקוחות הממוקד והרצוי של החברה נמצא שם, מאשר לפרסם מודעה בעיתון "לכולם" תחת התירוץ שגם הקהל הרצוי, מצוי שם.
זה עובד גם כערוצים של העברה מידע. לעיתים כל מה שצריך זה לעדכן את לקוחותיך . הם כבר נמצאים שם.
3. כלים -המגוון עצום. הרשתות החברתיות מהוות פלטפורמה מצויינת לתקשורת עם הלקוחות , החל בהסברה וביחסי ציבור וכלה במתן הטבות ייעודיות, איסוף מעריצים ועוד.
4. נאמנות לקוחות - לקוח שהצטרף, כבר מבקש את המבצעים, ההטבות ומה שאתה יכול לתת לו. כבר הביע נכונות לתקשורת רציפה עם החברה ומוצריה.
5. שיווק ממוקד לקוח -קהל היעד כבר אינו קבוצות ענק או כפי שכותבים בבריפים לפרסום בחברות הגדולות "כלל עם ישראל", אלא מפולח הרבה יותר, ממוקד הרבה יותר ומכאן גם התוצאות אפקטיביות הרבה יותר.
6. הנעה לפעולה -ניתן, בקלות יחסית, להניע את הלקוח לפעולה. חסמי השארת הפרטים באינטרנט , ואף את פרטי כרטיס האשראי, הולכים ויורדים. ישראל עדיים צריכה לעבור כברת דרך בנושא זה, אך גם כאן לא ניתן לעצור את הקידמה.
וזה רק על קצה המזלג.
גם כיום, סוף שנת 2010, לא חסרות חברות, חלקן גדולות ובעלות מחלקות וחטיבות שיווק גדולות, שעדיין לא פתחו ועדיין לא מתחזקות באופן קבוע עמוד בפייסבוק.
חלקן אפילו מובילות ערכים של "חדשנות" "טכנולוגיה " ועוד.
עולם שימור הלקוחות ועולם ה שיווק ממוקד הלקוח באינטרנט, זהו עולם שמתפתח ומתהווה בכל יום שעובר, ממציא את החוקים שלו מיום ליום.
כובד המשקל שעובר יותר ויותר אל הצרכנים , מרתק ומאתגר עבור החברות הקטנות והגדולות כאחד, ודורש התאמה שלהן למציאות המשתנה.