מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

שימור לקוחות באינטרנט

הקשר בין שימור לקוחות לאינטרנט

/ מיכל דגן ברעם

הקשר בין שימור לקוחות לאינטרנט

בתקופה האחרונה אנו עדים לשינויים מתמשכים ועקביים בהתנהגות הצרכנים.

מנועי החיפוש באינטרנט, וכן העברת כובד המשקל וזירת קבלת החלטות הקנייה לרשת, יצרו  צרכן מעט שונה, ויש אומרים "מפותח" יותר- הצרכנים היום מודעים יותר, בעלי נגישות  לידע רב ובעלי יכולת לקבל החלטות בצורה מושכלת הרבה יותר.

רבים כבר הכתירו את הצרכן בעידן החדש כ"מלך" והגדרה זו באה  מאקטיביות  הלקוח באופן הצריכה והקנייה.

 

החברות השונות, אשר עדות לתהליך מתמשך זה, נאלצות להתאים עצמן למציאות המשתנה, שפועלת , באופן טבעי, דווקא לטובת העסקים הקטנים יותר.

אם בעבר סף הכניסה של חברה לפרסום היה גבוה מאוד, כיום, בסכומים קטנים בהרבה אפשר להשיג באינטרנט תוצאות אפקטיביות.

ואיך כל זה מתקשר לשימור לקוחות?

בכמה וכמה אופנים:

1. מידע -האינטרנט מאפשר מידע מדוייק יותר לגבי העדפות הצרכנים.ניתן בקלות יחסית ללמוד את אופני חיפוש המידע של הגולשים, לנתחם ולהסיק מהם.

2. מקום -

הצרכנים נמצאים באינטרנט.

הם מחפשים שם תוכן, הם מחפשים שם מוצרים שהם קונים, הם מחפשים שם חברים, הם פשוט נמצאים שם.

כאשר ידוע היכן הצרכנים נמצאים, ניתן להתאים פעילות בסכומים קטנים בהרבה, ולהגדיר זירה מותאמת ואפקטיבית.

זול יותר לפרסם באתר אינטרנט שתוכנו מוגדר, וקהל הלקוחות הממוקד והרצוי של החברה נמצא שם, מאשר לפרסם מודעה בעיתון "לכולם" תחת התירוץ שגם הקהל הרצוי, מצוי שם.

זה עובד גם כערוצים של העברה מידע. לעיתים  כל מה שצריך זה לעדכן את לקוחותיך . הם כבר נמצאים שם.

3. כלים -המגוון עצום. הרשתות החברתיות מהוות פלטפורמה מצויינת לתקשורת עם הלקוחות , החל בהסברה וביחסי ציבור וכלה במתן הטבות ייעודיות, איסוף מעריצים ועוד.

4. נאמנות לקוחות  - לקוח שהצטרף, כבר מבקש את המבצעים, ההטבות ומה שאתה יכול לתת לו. כבר הביע נכונות לתקשורת רציפה עם החברה ומוצריה.

5. שיווק ממוקד לקוח -קהל היעד כבר אינו קבוצות ענק או כפי שכותבים בבריפים לפרסום בחברות הגדולות "כלל עם ישראל", אלא מפולח הרבה יותר, ממוקד הרבה יותר ומכאן גם  התוצאות אפקטיביות הרבה יותר.

6. הנעה לפעולה -ניתן, בקלות יחסית, להניע את הלקוח לפעולה. חסמי השארת הפרטים באינטרנט , ואף את פרטי כרטיס האשראי, הולכים ויורדים. ישראל עדיים צריכה לעבור כברת דרך בנושא זה, אך גם כאן לא ניתן לעצור את הקידמה.

 

וזה רק על קצה המזלג.

גם כיום, סוף שנת 2010, לא חסרות חברות, חלקן גדולות ובעלות מחלקות וחטיבות שיווק גדולות, שעדיין לא פתחו ועדיין לא מתחזקות באופן קבוע עמוד בפייסבוק.

חלקן אפילו מובילות ערכים של "חדשנות" "טכנולוגיה " ועוד.

עולם שימור הלקוחות ועולם ה שיווק ממוקד הלקוח באינטרנט, זהו עולם שמתפתח ומתהווה בכל יום שעובר, ממציא את החוקים שלו מיום ליום.

כובד המשקל שעובר יותר ויותר אל הצרכנים , מרתק ומאתגר עבור החברות הקטנות והגדולות כאחד, ודורש התאמה שלהן למציאות המשתנה.

מיכל דגן ברעם
ייעוץ ליווי וסדנאות בתחום שימור הלקוחות, נאמנות לקוחות, מערכי מודיעין עסקי תחרותי, לקוח סמוי ועוד.
ייעוץ ליווי וסדנאות בתחום שימור הלקוחות, נאמנות לקוחות, מערכי מודיעין עסקי תחרותי, לקוח סמוי ועוד.
דגן ברעם מיכל
קישור לאתר
עסקים - שיווק ופרסום
תאריך: 2/10/2010
תגיות:   שימור לקוחות    שיווק באינטרנט   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - שיווק ופרסום

שילוט במודיעין / לילך כהן
ם עסק חדש, אתם צריכים שילוט שיאמר לעוברים ושבים שהעסק שלכם נמצא במקום. זהו אמצעי הפרסום הזמין ביותר, אם הוא מבוצע נכון. אז איך בוחרים שילוט במודיעין מהם סוגי השלטים הקיימים? כל התשובות במאמר שלפניכם.
כרטיסי ביקור- לא רק לעסקים / מרטין בוקסדורף
נכון, כולנו מכירים את כרטיסי הביקור כעניין עסקי נטו, אך ידעתם שבמדינות אחרות כאשר פוגשים בחורה בבר, נותנים לה כרטיס ביקור?
דפוס חשוב: הזמנות לאירוע / אביב יועצים
בדרך כלל אנו באים במגע עם בית דפוס כחלק מההכנות של אירוע מרגש בחיינו: חתונה, ברית או בריתה, בת מצווה או בר מצווה. באירוע זה אנו רוצים לשלוח הזמנות אישיות ומיוחדות.
דפוס מול אינטרנט / אביב יועצים
עם התפתחות האינטרנט החלו להישמע חששות באשר לעתידם של מוצרי דפוס: הפרסום בדפוס, דפוס העיתונים והספרים, עתיד בית דפוס ועוד. במאמר זה ננסה לבחון האם החששות מוצדקות.
דפוס ומוצריו שכל עצמאי צריך / אביב יועצים
עכשיו אחרי שהקמת את העסק, נרשמת כחוק ושיווקת את עצמך, הלקוחות מתחילים לזרום וכדאי שתפנה לבית דפוס ותדפיס כמה מוצרי דפוס משרדיים.
דפוס: החשיבות של מוצרי דפוס לעסק שלך / אביב יועצים
עולם העסקים נאלץ בשנים האחרונות להתמודד עם המדיה הדיגיטאלית. אך מחוץ לרשת האינטרנטית עדיין ממשיכים העסקים להתבצע בצורה דומה מאד לשיטה הישנה ועדיין יש חשיבות לדברי דפוס הנושאים את שם העסק.
דפוס: הפצת פליירים בדפוס- האם זה עובד? / אביב יועצים
אנשים אולי מקטרים כשדוחפים לידיהם דברי דפוס, אבל האמת היא שאחוז מאד גבוה מהם בוחנים את הפלייר ואת דבר הדפוס, מתוודעים לשם העסק ובודקים האם הפלייר רלוונטי עבורם.
מוצרי קד"מ ככלי למיתוג ולהעצמת המותג בקרב הלקוחות / טקסס מוצרי פרסום ומתנות עם לוגו
מוצרי קידום מכירות ממותגים במותג ופרסום שלכם , הם כלי שיווקי רב עוצמה לחיזוק המותג שלכם ולהעצמת המיצוב העסקי בקרב לקוחתכם במאמר זה נסקור על היתרונות ועל הדרכים להפקת המוצר קד"מ הטוב ביותר
שינויים חריפים בתחומי הדפוס והאלומיניום- האינטרנט מוריד מחירים / מרטין בוקסדורף
הפרסום באינטרנט הוריד את רמות המחירים בכל התחומים הקיימים אצל בעלי מקצוע ובעלי עסקים בכלל. איך נתח הרווחים יורד בגלל האינטרנט
דפוס: מבט מבפנים / אביב יועצים
יש הרבה מעצבי דפוס שעובדים כפרילנסרים בנוסף לעבודתם כשכירים, והם חוו על בשרם מגוון של לקוחות. מעצבים בדרך כלל רואים את עצמם כאומנים, ולכן הם לא יסכימו לכל בקשה של לקוח.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים