מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

אתרים סטטיסטיקה

סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים)

/ רונן שביט

סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים)

 

בהמשך למאמר הקודם עליו הרחבנו את היריעה על סוגי סטטיסטיקות באינטרנט, היתרונות והחסרונות, ונכנסנו בעובי הקורה בתכנת האנליטיקס אשר גוגל משתמשת כפי שניתן לראות במאמר כאן, אנו נרחיב יותר על סוגי הפונקציות הספציפיות שניתן להשתמש בהן באנליטיקס של גוגל ובצורת הפיענוח של המדדים הללו.

 

Benchmarket – גוגל ושאר מנועי חיפוש מקטלגים את האתרים שלנו לפי סוג אתר, ענף שבו האתר פועל, נשאלת השאלה איך גוגל יודע באיזה ענף האתר שלנו עובד? הרי לא אמרנו כלום ולא ציינו כלום, ובכן מנועי חיפוש משערים ומשערכים את אופי האתר והקיטלוג על פי התוכן הנמצא בו, הרי אם אנו למשל בנינו אתר העוסק בבניית אתרים אזי גוגל יסיק זאת מתוך התוכן. לשם מה גוגל עושה זאת? ובכן גוגל אוהב ללקט מידע באופן כללי, ובאופן יותר פרטני חלק מהמידע שהוא הוציא על האתרים הוא עושה שימוש חוזר בכך שמראה לנו את הביצועים של אתרים אחרים בענף שלנו. דבר שנותן לנו אינדיקציה של התעבורה של שאר האתרים העוסקים בבניית אתרים. על מנת שנפעיל את הפונקציה הזו ונוכל לעשות שימוש בגוגל, אנו ניאלץ לאפשר לגוגל לחלוק את המידע הסטטיסטי שלנו עם העולם.

 

New vs. returning – גולשים חדשים אל מול גולשים חוזרים, זוהי אינדיקציה הנותנת למנהל האתר מידע האם יש יותר גולשים חדשים ביחס לגולשים שחוזרים לאתר. לכל אתר ואתר יש מדדים ויעדים שונים ולכן לא ניתן לומר האם זה מידע שיכל לבשר מידע וודאי טוב או רע. יש אתרים שיעדיפו שיהיו מעט גולשים חדשים ביחס לוותיקים, ויש שיעדיפו ההיפך.

 

שפת האתר – אחת האינדיקציות של בעלי האתר במבחן התוצאה לדעת אל איזה פלח אנו פונים, אחד המדדים הראשיים הוא שפת האתר, שכן אם יוצא ש70 אחוז מהאתר רשום בשפה שאיננה מתאימה לפלח, אנו בבעיה, מדד זה מביא לנו פילוח מסוים של הדפים והשפה הכתובה בדפים הללו.

 

 

פילוח דפים – דף שבוא רואים את הפילוח דפים על פי מספר הצפיות הגדול ביותר, ניתן להבחין במספר הגולשים באופן כללי, גולשים באופן ייחודי, ואחוז הקפיצות של הגולשים מדפים אלו, כמו כן יש אפשרות לפילוח וצפייה במשתמשים שיצאו מדפים מסוימים אל מחוץ האתר, ומאיזה דפים הגולשים נכנסו לאתר (הקרויים גם כדפי נחיתה).

 

 

מילות חיפוש – מדד זה מתחלק ל משתנים שונים, מילת חיפוש הנגרמת כתוצאה מקידום אורגני, דהיינו קידום טבעי , והשני הינו קידום בתשלום. ניתן לפלח את מילות החיפוש האורגניות  בנפרד מהתשלום, וכך אנו רואים איך וכיצד מגיעים הגולשים לאתר שלנו ממנועי החיפוש או מהקידומים בתשלום בגוגל.

 

 

GOALS – אחת האפשרויות המתקדמות שיש לגוגל להציע לנו בתור חוקרי סטטיסטיקה מובהקים הוא הגדרת יעדים, הגדרה אשר תוביל אותנו לפילוח יותר מתאים ומותאם לאתר שלנו, אנו קובעים שאם הגולשים מגיעים לדף X אזי אנחנו הגענו ליעד, לכן ניתן להחליט דפים באתר כדפי יעד, סטטיסטית ניתן לצפות כמה משתמשים הגיעו ליעד והאם היעד הזה הושג, ניתן לקבוע מספר יעדים ולדרג את היעדים הללו.

 

 

דוח מותאם – בדומה להגדרת יעדים ניתן גם להגדיר לגוגל לשלוח אלינו דוח כל פרק זמן מסוים, אשר את טבע תוכן אנו קובעים מראש ומגדירים באופן כזה שנקבל מידע רצוי ולעניין על מנת שיתאים את הצרכים שלנו לביצועי האתר.

רונן שביט
מתכנת 12 שנים בחברת סייטנט בעמ
מתכנת 12 שנים בחברת סייטנט בעמ
סייטנט
בניית אתרים ומערכות לגופים המובילים במשק, ביניהם ארגונים ממשלתיים כגון משרד האוצר, בנקים, חברות השמה, חברות ביטוח וחברות בתחום הפרטי.
קישור לאתר
אינטרנט - בניית אתרים
תאריך: 14/1/2011
תגיות:   בניית אתרים    אנליטיקס    הקמת אתרים    פיתוח אתרים   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום אינטרנט - בניית אתרים

לשדרג את האתר שלכם / קרן כהן
במידה ויש לכם אתר אינטרנט פעיל או שאת מתעתדים להקים אתר בזמן הקרוב חשוב מאוד לתכנן את ההקמה בקפידה ולדון באלמנטים השונים בצורה מעמיקה. שימושיות באתר אינטרנט היא אחד התחומים החשובים ביותר וחובה להשקיע
בניית אתר באמצעות מערכות ניהול תוכן. / קרן כהן
אין זה משנה איזה אתר החלטת לבנות, כל האתרים שישנם נתמכים על ידי מערכת ניהול תוכן. בחירת עיצוב אתרים יכולה לעשות על ידי כמה דרכים כמו למשל: גרפיקאי שמתמחה בבנייה מסוג בניית אתר.
בניית אתרים תדמיתיים – לגרום לעסק שלך להצליח / קרן כהן
ישנם ארבעה שלבים עיקריים שהופכים בניית אתר לאתר מצליח והם: התאמת האתר והתאמת מערכת ניהול האתר למנועי החיפוש השונים ובעיקר למנוע החיפוש העיקרי גוגל, עיצוב האתר על ידי טובי מעצבי האתרים, בניית אתר על פי
האם שם האתר שלך מוגן ? / קרן כהן
אם יש לכם אתר אינטרנט בעל שם ייחודי אשר רכשתם מאחת החברות המתמחות ברישום דומיינים חשוב מאוד לזכור לעדכן את הרישום לפני שיפקע התוקף והשם יהיה חשוף להשתלטות מצד גורמים מתחרים. שם אתר חשוף פעמים רבות לר
קידום אתרים במנועי חיפוש – מילים במילים / לילך כהן
כיום, כשיש בערך שני מיליארד אתרי אינטרנט ומספרם הולך ועולה בקצב מסחרר, יהיה מדויק יותר לומר: "אם הם יצליחו למצוא את האתר, אולי הם יכנסו אליו לרגע".
בניית אתר תדמית לעסק / דקל כהן
אתר אינטרנט תדמית לעסק, האם זה כדאי ? למה להשקיע אנרגיות וזמן על אתר והאם זה בסופו של דבר משתלם?
איפיון אתרים בעת פיתוח ייעודי / קרן כהן
תהליך איפיון אתר הוא התהליך הבסיסי עליו מושתת כל אתר באינטרנט ובמיוחד אתרים אשר דורש פיתוחים ייעודיים אשר תפורים ללקוח ( Custom Made ). בעת תהליך איפיון האתר נגדיר את מטרות האתר, ננתח את קהל היעד שלו
מיני אתרים - מה תפקידם ואיך לבנות אותם? / קרן כהן
אין גבול לשינויים והחידושים ברשת האינטרנט. זה התחיל מאתרי תדמית קטנים, המשיך באתרי סחר אלקטרוני שמנהלים מכירות מוצרים אונליין, עבר לפלטפורמות תוכן גולשים באמצעות אתרי בלוגים , משם לבניית רשתות חברתיות
הקמה ובניית אתרי אינטרנט / תומר עזרא
בניית אתר אינטרנט משמש להצגת מידע ראשוני אודות פעילות העסק, מוצרים או שירותים אותם מציע העסק, אופי העסק, היסטוריה של העסק ועוד.
עיצות לבניית אתר אינטרנט טוב / תומר עזרא
המעצבים מציעים ללקוח מספר דוגמאות לבחירה. לפעמים הלקוח בוחר מספר רכיבים מהדוגמאות המוצעות ולאחר מכן מאשר את הדגם הסופי של העיצוב.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים