מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

נדלן 2011

נדל"ן 2011 - האם הפריצה למערב זה רק גז ?

/ יובל לובנשטיין

נדל"ן 2011 – "הפריצה למערב זה לא רק גז"

 

ביום שבת האחרון, בעת מפגש חברים פנו אלי (מ.א.ד.מ) ובקשו ממני לכתוב כמה מילים על תחום הנדל"ן.

כאחד שזה לא תחום התמחותו אך כתושב המדינה, אשר לא יכול להתעלם מהנושא ומנגד כאחד שהנושא התכנון בדגש האסטרטגי קרוב ללבו, ברצוני לשתף אתכם בהשקפתי.

 

מספר עובדות

1- אוכלוסיית ישראל מעדיפה לגור באזור המרכז ולאורך החוף כ- 70%.

2- גבולותיה הקרקעיים של ישראל פחות או יותר קבועים.

3- רצועת החוף לאורך הים התיכון  מגיעה לכ- 200 ק"מ, מתוכם כ- 50

    ק"מ מוקדשים לנמלים, תחנות כוח, מתקנים צבאיים, עתיקות וכו–  

    כלומר נשארו "נטו" כ- 100 ק"מ.

4- אוכלוסיית ישראל גדלה בקצב של כ- 2% לשנה.(קצב לא קטן, גידול

    זה משמעו תוספת של כ- 1 מיליון איש תוך שש שנים ! לא הרבה זמן

    – רק כ- 2000 ימים ולילות !)

 

 

דרכי פתרון/פעולה אפשריים (דפ"א)

1- פיזור אוכלוסין – בקרקעות זמינות, לצדדים (גליל/נגב) ולגובה.

2- הרחבה לכיוון מערב – "כיבוש הים".

 

 

בניתוח קצר זה – נעסוק בכיבוש הים.

הידעתם – כ-  40% משטחה של הולנד כוסה בעבר על ידי הים ?

טחנות הרוח המפורסמות נועדו לשנע את המים מהחלקות המוצפות ולא לטחינת קמח!

 

אורך החוף לאורך הים התיכון, ריכוז האוכלוסייה במרכז, מזג האוויר הנוח – מעלה את השאלה – בעצם למה לא ?

הידיעה שהוספה של רצועה ברוחב של  650 מטר ( לכל הדעות לא הרבה),יכולה להוסיף לנו שטח בגודל של כ- 100,000 דונם, היא בלתי נתפסת.

לשם המחשה גודל שטח זה – הוא פי 2 משטחה של תל אביב או פי 3 משטחה של פתח תקווה או פי 5 משטחה של חולון !

תוסיפו לזה שמדובר יהיה בדונמים הכי יקרים במדינה, תקבלו עסק שבמחירי הנדל"ן הנוכחיים, לבטח יהיה גם כלכלי.

לצרכי הצגת הנושא לקחתי את כל אורך החוף, אולם גם הרחבת רצועת החוף  בעשירית מהאורך הכולל "נטו", (רק  כ - 15 ק"מ) יכולה לחולל כאן מהפך אמיתי.

 

האמת – זה פרויקט סופר לאומי, אך מדוע לא לקשור אותו עם זיכיונות הגז ?  במיוחד לאור העובדה שהמדינה מחלקת אותם בשפע לכל מי שממונו בידו ?

מדוע לא לבוא ליזמים כחלק מתנאי המכרז ולדרוש מהם "פיתוח סביבתי" ?

מדוע לדרוש דבר כזה רק מקבלני הבניין ?

כיום זה נראה לנו מובן שכל קבלן אשר רוצה לבנות על שטח מסוים, חייב להקדיש שטח וממון לפיתוח האזור – מדוע לא לדרוש זאת גם מטייקוני הגז, כחלק מהעסקה? !

רוצים זיכיון לשטח של 100 דונם – בבקשה, במידה ותמצאו גז אתם נדרשים לייבש שטח במכפיל 10 לדוגמא, כלומר 1000 דונם.

זו לא בושה – זו חובתנו האזרחית !

הקישור לטייקוני הגז זו רק דוגמא, כמובן שניתן לצאת גם ביוזמות אחרות והן כמעט בלתי מוגבלות, אך - נדרשת מנהיגות, מיקוד ועשייה.

כדאי ללמוד מהסינים בכל הקשור למיקוד ולעשייה אסטרטגית ארוכת טווח.

 

כך או אחרת האלטרנטיבה לכבוש שטחי ים, היא אלטרנטיבה ראויה, אשר על הגורמים העוסקים בתחום לקחת אותה ולהתחיל ליישמה .

 

יובל לובנשטיין, משמש כיועץ אסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות כמו הום סנטר ושופרסל.

יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות.
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
יובל לובנשטיין
משרד ליעוץ שיווקי ואסטרטגי. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
נחל שורק 87
מודיעין
0525527587
089703552
עסקים - ניהול
תאריך: 13/2/2011
תגיות:   יובל לובנשטיין    נדל"ן    רצועת החוף   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - ניהול

תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק / עוזי פלג
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי / עוזי פלג
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
להצליח בעסקים על פי רונן הלל / רונן הלל
כדי להצליח בעסקים ובנתיב החיים חשוב להקפיד על מספר כללים שאם תיישמו אותם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.
גיבוש אסטרטגיה שיווקית בחברות המוכרות לעסקים / גיא פרי
בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות המוכרות לע
בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה / עוזי פלג
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ? / יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, מסביר בדרכו המיוחדת, מדוע רשתות השיווק לוחצות להעלות את חלקו של המותג הפרטי שלהן על המדף.
קופה רושמת לניהול המכירות / ClickUP .
קופות רושמות חכמות הן פתרון מקיף לניהול בית העסק וניהול המכירות.
מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות / עוזי פלג
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי / עוזי פלג
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
ניקוי שטיחים / אלי סרוגו
אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים