מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

אסטרטגיית שיווק

חשיבות האסטרטגיה השיווקית לעסק הקטן

/ משה הרשקו

חשיבות האסטרטגיה השיווקית לעסק הקטן

אסטרטגיה שיווקית-שער להצלחה

ניהול נכון של אסטרטגיה שיווקית, תוך גיבוש עקרונות ותהליך זיהוי צרכים מעמיק, הם נדבך חשוב בפעילותו של כל עסק החפץ בהצלחה, גדול כקטן. הסביבה התחרותית והכאוטית שמאפיינת חלקים רבים מהעולם העסקי הופכת את היכולת להבין מה הלקוחות רוצים, לדעת כיצד לספק את צורכיהם ולהצליח גם ליידעם בנידון, לקריטית בפעילותו של כל עסק. בעסקים קטנים מדובר בצורך אקוטי במיוחד. עסק קטן לרוב בנוי על מודל הכנסות והוצאות מהודק, פעמים רבות בעליו יהיה ממונף בשיעורים גבוהים ובערבות אישית. הגודל גם הופך אותו לפגיע יותר לשינויים בסביבה התחרותית או הכלכלית. כדי לייצר תזרים הכנסות בצורה מהירה וחלקה, על העסק הקטן להקפיד להיות עם היד על הדופק השיווקית שלו. בנוסף, עליו לפעול ליישום תכנית אסטרטגית שיווקית שתסייע לו למקסם את יתרונותיו ותאפשר לו למצות עד תום את פוטנציאל ההצלחה שלו.

ניהול התהליך השיווקי

התפיסה לפיה התהליך השיווקי, בכל הקשור לעסקים קטנים, מסתכם בהוצאת ברושור מהודר ופרסום מודעה צדדית במקומון, עברה מן העולם. כיום ברור שכדי להציג צמיחה ופריחה ארוכות טווח - חובה על כל עסק לתפוס את התהליך השיווקי תפיסה הוליסטית, הנותנת דגש למספר פרמטרים יסודיים בדרך לליבו של הלקוח ולארנקו.

שלב ראשון בתהליך הינו הבנה מיהו קהל היעד של העסק. מידע זה ניתן לקבל באמצעות שימוש בניסיון עבר של בעל העסק או עובדיו, או ע"י למידה ושימוש במחקרי שוק. מידע שיווקי רב ערך ניתן להשיג בחינם ברחבי רשת האינטרנט או בעלות מינימלית של כמה עשרות שקלים. כאשר מצליח בעל העסק להבין מיהו קהל היעד שלו השלב הבא הוא ניסיון להבין כיצד לתפוס את תשומת ליבו. בדרך, על העסק להבין מהם יתרונותיו התחרותיים מול עסקים דומים ומהו הפרופיל אותו הוא מבקש להציג. זהו כר פורה ליישום האמרה 'אם יש לך לימונים - עשה לימונדה'. כדי לשווק עצמו נכון על העסק לגבש זהות שתותאם גם לתנאי הפתיחה שלו. חנות קטנה שאינה יכולה להתחרות בחנויות הענק במישור המבחר, תרצה למשל להבליט את יכולתה להתאים את מוצריה אישית לדרישות הלקוח. בנוסף, תרצה החנות לספק לו חווית קניה מסוג שונה, כזו שתעניק ערך מוסף עליו יהיה מוכן לשלם. בדרך יהיה עליה לפנות לתחומים בהם יש את היתרון הגדול ביותר לגישה כזו - כמה חנויות כלבו ענקיות לשמלות כלה קיימות בשוק?

איסוף מידע שיווקי

מידע הוא הכלי החזק והחשוב ביותר בשיווק. הקלישאה קובעת שמידע הוא כוח - בעולם השיווק מידע איכותי וניטור נכון של הפעילות העסקית מיתרגם מהר מאוד לכסף. מדובר בעובדה מוגמרת המקיפה את כל התחומים העסקיים, המסורתיים והטריוויאליים כאחד. מינימרקט שכונתי קטן יוכל לשפר פלאים את המכירות שלו אם ישכיל להבין מהם הצרכים המידיים של קהל לקוחותיו. לדוגמא, להבין למה הלקוחות נוהגים להיכנס דווקא אליו, כאשר הם יכולים להיכנס לרכב ולנסוע לסניף רשת הענק הקרוב ביותר. אין חובה שבעל העסק ישקיע דווקא במחקר שוק מדוקדק ומנותח היטב שההוצאה עליו עשויה להיות מעבר ליכולותיו. מספיק שיעמיד בלוק כתיבה ליד הקופה המבקש מהלקוחות לכתוב מה חסר להם בביקורם הנוכחי בחנות ומה ישמחו שיהיה שם בביקורם הבא. פשוט, אך שווה משקלו בזהב.

משה הרשקו
יועץ עסקי, בעלים של forward ייעול ופיתוח עסקים. מתמחה בייעוץ עסקי וליווי עסקים קטנים מתחום המסחר, השירותים וקמעונאים.בעל תואר MBA.
יועץ עסקי, בעלים של forward ייעול ופיתוח עסקים. מתמחה בייעוץ עסקי וליווי עסקים קטנים מתחום המסחר, השירותים וקמעונאים.בעל תואר MBA.
forward ייעול ופיתוח עסקים
ליווי ויעוץ לעסקים קטנים מתחום המסחר, השירותים והקמעונאות. אצלנו היעוץ העסקי פרקטי ומותאם לאופי וליכולת הפיננסית והתפעולית של עסק קטן. הליווי שלנו צמוד ואישי וכולל מתן כלים ופתרונות יישימים ואפקטיביים!
קיסריה
0522343361
0777579988
קישור לאתר
עסקים - שיווק ופרסום
תאריך: 26/2/2011
תגיות:   שיווק    שיווק לעסקים קטנים    אסטרטגיה שיווקית   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - שיווק ופרסום

שילוט במודיעין / לילך כהן
ם עסק חדש, אתם צריכים שילוט שיאמר לעוברים ושבים שהעסק שלכם נמצא במקום. זהו אמצעי הפרסום הזמין ביותר, אם הוא מבוצע נכון. אז איך בוחרים שילוט במודיעין מהם סוגי השלטים הקיימים? כל התשובות במאמר שלפניכם.
כרטיסי ביקור- לא רק לעסקים / מרטין בוקסדורף
נכון, כולנו מכירים את כרטיסי הביקור כעניין עסקי נטו, אך ידעתם שבמדינות אחרות כאשר פוגשים בחורה בבר, נותנים לה כרטיס ביקור?
דפוס חשוב: הזמנות לאירוע / אביב יועצים
בדרך כלל אנו באים במגע עם בית דפוס כחלק מההכנות של אירוע מרגש בחיינו: חתונה, ברית או בריתה, בת מצווה או בר מצווה. באירוע זה אנו רוצים לשלוח הזמנות אישיות ומיוחדות.
דפוס מול אינטרנט / אביב יועצים
עם התפתחות האינטרנט החלו להישמע חששות באשר לעתידם של מוצרי דפוס: הפרסום בדפוס, דפוס העיתונים והספרים, עתיד בית דפוס ועוד. במאמר זה ננסה לבחון האם החששות מוצדקות.
דפוס ומוצריו שכל עצמאי צריך / אביב יועצים
עכשיו אחרי שהקמת את העסק, נרשמת כחוק ושיווקת את עצמך, הלקוחות מתחילים לזרום וכדאי שתפנה לבית דפוס ותדפיס כמה מוצרי דפוס משרדיים.
דפוס: החשיבות של מוצרי דפוס לעסק שלך / אביב יועצים
עולם העסקים נאלץ בשנים האחרונות להתמודד עם המדיה הדיגיטאלית. אך מחוץ לרשת האינטרנטית עדיין ממשיכים העסקים להתבצע בצורה דומה מאד לשיטה הישנה ועדיין יש חשיבות לדברי דפוס הנושאים את שם העסק.
דפוס: הפצת פליירים בדפוס- האם זה עובד? / אביב יועצים
אנשים אולי מקטרים כשדוחפים לידיהם דברי דפוס, אבל האמת היא שאחוז מאד גבוה מהם בוחנים את הפלייר ואת דבר הדפוס, מתוודעים לשם העסק ובודקים האם הפלייר רלוונטי עבורם.
מוצרי קד"מ ככלי למיתוג ולהעצמת המותג בקרב הלקוחות / טקסס מוצרי פרסום ומתנות עם לוגו
מוצרי קידום מכירות ממותגים במותג ופרסום שלכם , הם כלי שיווקי רב עוצמה לחיזוק המותג שלכם ולהעצמת המיצוב העסקי בקרב לקוחתכם במאמר זה נסקור על היתרונות ועל הדרכים להפקת המוצר קד"מ הטוב ביותר
שינויים חריפים בתחומי הדפוס והאלומיניום- האינטרנט מוריד מחירים / מרטין בוקסדורף
הפרסום באינטרנט הוריד את רמות המחירים בכל התחומים הקיימים אצל בעלי מקצוע ובעלי עסקים בכלל. איך נתח הרווחים יורד בגלל האינטרנט
דפוס: מבט מבפנים / אביב יועצים
יש הרבה מעצבי דפוס שעובדים כפרילנסרים בנוסף לעבודתם כשכירים, והם חוו על בשרם מגוון של לקוחות. מעצבים בדרך כלל רואים את עצמם כאומנים, ולכן הם לא יסכימו לכל בקשה של לקוח.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים