היזהרו מחיקויים!
בשוק האירועים קיימים הרבה חיקויים לנותני השרות המקצועיים. כיצד מזהים אותם ומהן ההשלכות במקרה ששכרתם אחד כזה.
בעסקי האירועים מופיעים הרבה פעמים חיקויים זולים לדברים האמיתיים. הם נראים דומים, הם מציעים כביכול את אותו השרות כמו המודלים המקוריים אך למעשה הם חיקויים זולים ועלובים שמוציאים שם רע למקצוע בהם הם עובדים, את האירוע הם משבשים וגורמים מרמור לבעלי השמחה, והכי גרוע, גורמים לאנשים מהצד להבין שאולי עדיף לא לקחת בעלי מקצוע כאלה ואחרים לאירוע שלהם.
איך נזהה אותם? חוק מספר אחת באירועים הוא תמיד להיפגש עם בעלי המקצוע ולא לסגור טלפונית פרטים. זה כבר חוסך מבעלי השמחה לנסות להבין בטלפון מול מי הם עומדים. אבל גם לפני הפגישה צריך לשאול שאלות רלוונטיות כמו מחיר משוער (זול מדי לא אמין), זמן וניסיון בשוק, הצעה כללית ועוד. רק לאחר מכן אפשר להיפגש עם בעלי המקצוע ולגבש הצעה מסודרת.
בפגישה צריך לבוא עם שאלות מסודרות, לראות שנותן השרות לא סותר את עצמו ולקבל הצעה בכתב\ חוזה רשום שבו חייבים לקרוא את כל הפרטים הקטנים. לא משנה אם זה די ג'יי, מעצב או בר לאירועים, חוזה חייב להיות ברור לשני הצדדים, ובמידה וניתנה מקדמה לנותן השרות, גם זה אמור להיות מצוין בחוזה. היום באינטרנט אפשר לבדוק הכול, וקיימים מפיק פורומים של חתונות. אז לפני שסגרתם עם בעל המקצוע חפשו אותו בגוגל ותבדקו שהוא אמין ומספק את מה שהוא מציע.
מאז שעלה גל האירועים על המפה, וכיוון שלא צריך תואר אקדמי בשביל להחזיק עסק כזה, קמו אלפי חאפרים שבאו "לעשות קופה" על גבם של האנשים המקצועיים שהשקיעו את כל מרצם וכספם בפרויקט הזה. בר אקטיבי הפך להיות עסק שכל אחד יכול להקים, אבל הרבה לא מבינים שבעסק כמו בכל עסק, תשומת הלב שצריך לתת לו היא מלאה. לכן שומעים על מספיק ברים אקטיביים שמוציאים שם רע לאלה שנותנים הכול למען בעלי השמחה. לכן, כשתראו חיקוי זול ותזהו אותו, התרחקו ממנו כי עדיף לשלם קצת יותר בסגירה מאשר לשלם על זה בהרגשה לאחר האירוע.