איפה לפרסם ? היכן לשים את הכסף ?
- מודעה בעתון המקומי – לא שווה כלום . כמה פרסמנו, רק התאכזבנו
- כל שנה , כמו שעון, אשת המכירות של דפי זהב ממש מאלצת אותנו לפרסם. והאמת היא שאנחנו
פוחדים להפסיק. היא גם מעלה לנו כל שנה את מחיר החבילה שהיא מציע
- פליירים ? לא שווה כלום, חבל על הזמן ועל הכסף. כמה שחילקנו, לא קבלנו כלום. אולי פניה אחת.
- דוור ישיר ? אתה יודע כמה זה עולה ?? למשלוח, לקניית שמות ?? |
משפטים אלו מוכרים לכם ?? - כן, אלו ציטוטים שאני שומע מבעלי עסקים ומנהלים כל הזמן .
הידעתם שפרסום אפקטיבי אמור להביא להחזר על ההשקעה ביחס של לפחות 3:1 ? על כל שקל המושקע בפרסום לקבל לפחות 3 שקלים בהכנסות ???
איפה אתם בענין הזה ?
חברות גדולות פועלות על עקרון המאסה. יורים הרבה דולרים של פרסום , בדרך כלל לכל עבר, עושים "הרבה רעש" – אבל לעסקים קטנים אין הרבה תחמושת.
עסקים קטנים צריכים להיות הרבה יותר מחודדים, חכמים במסר השווקי, ובתמהיל המדיה,
בגלל המחסור במשאבים.
להצלחה בפרסום מספר מרכיבים :
1. המודעה : מה כותבים ??? (זהו החלק החשוב ביותר, נושא למאמר אחר)
2. כוונו את הפרסום כך שיביא מכירות, ולא יבנה תדמית.
3. תמהיל המדיה : איפה מפרסמים ? כמה ?
4. תקציב : כמה משקיעים ?
5. זמן – באיזה פרק זמן נפזר את הפעילות ?
מאמר זה מתמקד בתמהיל המדיה. איך יודעים איפה לפרסם וכמה ?
הסוד שמרבית המשווקים יודעים אך לא ערים לו, נמצא בהגדרת לקוחות המטרה.
באלו קבוצות לקוח אתם רוצים להשקיע כספים כדי שיגיעו אליכם ??
ובהמשך...
לאלו מדיות הם חשופים ? מה הם קוראים ? איך חושפים אותם בדרך האפקטיבית והיעילה ביותר למסר השווקי שלנו ? (עתון מקומי, עתון מקצועי, רדיו מקומי, פליירים, דוור ישיר, דפי זהב ..... )
אלו הפעולות שעליכם לבצע :
1. דברו עם לקוחות קיימים שלכם לברר למה הם חשופים. מה הם קוראים . סביר להניח שלקוחות המטרה יתנהגו דומה.
2. הראו למספר לקוחות את המודעה שלכם. קבלו הערות כאילו הם רואים אותה פעם ראשונה
3. התקשרו למדיות השונות וקבלו את מחירי הפרסום , דפוס, הפקה
4. אם אינכם בטוחים באפקטיביות של עיתון לדוגמה – קחו את הגליון האחרון, התקשרו למפרסמים ושאלו אותם איך התגובות.
דוגמה לתיקצוב של תכנית פרסום
פניה באמצעות דיוור ישיר ל1,000 נמענים (יכולים להיות לקוחות קיימים או לא פעילים) ובמקביל פרסום בעיתון מקומי
בול עולה 1.60 שקלים. 1,000 מכתבים יעלו לנו 1,600 שקלים . צריך לשלוח פעמיים בהפרש של חודש ימים = 3,200 שקלים
שכפול 2,000 מכתבים עולה 300 שקלים
2,000 מעטפות לוקחים מן המלאי במשרד, קיפול והכנסה למכתב עושים במשרד – אין עלות.
סך קמפיין למשלוח המכתב - 3,500 שקלים. יעד מכירות מן המכתב 10,000 שקלים.
בנוסף, נפרסם מודעה בעתון מקומי : רבע עמוד במחיר 750 שקלים, 6 הופעות, סך של 4,500 שקלים
סך תקציב למודעה ולדיוור הישיר = 8,000 שקלים.
המטרה היא ביחס 1 : 3 לקבל לכן מכירות בסכום של בערך 24,000 שקל.
מספר עקרונות חשובים ביותר
1. עשו תכנון מראש. אל תתפתו להצעות אנשי מכירות של מדיות. הם אגרסיבים, ממולחים, וינסו לשכנע אתכם שהעתון שלהם מתאים "בול " לקהל המטרה שלך. כבדהו וחשדהו.
2. עדיף להשתמש במספר מדיות במקביל.
3. אל תפרסמו פעם אחת. תמיד מספר פעמים.
4. החליטו בתבונה על משך זמן הפרסום. יש יתרונות לריכוז מאמץ, יש יתרונות לביזור.
5. והמסר. המסר. המסר. אין כמו מסר משכנע. זו תורה בפני עצמה.
6. ואחרון – בידקו מה עובד ומה לא. כל לקוח המתקשר, שאלו אותו בסוף השיחה איך הגיע אליכם. ואם מדיה מסויימת לא מביאה לפניות – יש לתקן, להחליף – לבדוק ולשנות.
בהצלחה בפרסום.