הלבטים בין בר יוקרתי לזול יותר באירוע עלולים להיות משמעותיים כשהאירוע מסתיים. לכן אם אתם מבולבלים לפני האירוע תקראו טוב טוב את המאמר הזה.
מדינת ישראל היא מדינה שסופגת את מרב התרבות והתכנים שלה ממדינות חוץ כך גם הציבור
שלה לומד ומתפתח איתה. דוגמאות נפוצות לכך הן הסושי,הטורטייה, כך גם תרבות השתייה שהתפתחה לאחר העליות הגדולות מחבר העמים ארצה. יחד איתם הגיעו מספר רב של משקאות חריפים כגון: הגיעו מכל
וויסקי,קוניאק,שנאפס, ובעיקר וודקה. עד אמצע שנות ה90 בארץ כמעט לא הכירו את תרבות השתייה הזאת וגם עכשיו אנחנו מפגרים אחרי מדינות אירופה בהבנת משקאות אלכוהוליים.
במקומות בילוי ניתן לראות על ה"דיספליי" מגוון רחב של משקאות חריפים שאת רובם אנשים כלל לא יודעים איך לשתות. אנשים שרוצים להשקיע באירוע שלהם, מזמינים בר לאירועים יוקרתי שמכיל בתוכו עשרות סוגים של משקאות על מנת ליצור אירוע ממותג ואיכותי.
בתחילה הייתה זו ה"טקילה בר" שהייתה עגלה של משקאות שדחפו לרחבה במהלך הערב, בד"כ משקאות זולים יחסית אבל המטרה הייתה להפוך אירוע מנומנם למוצלח.
מרבית הברים לאירועים התפתחו והפכו להיות מעוד עגלה של משקאות, לברים שיוצרים הרגשה של פאב יוקרתי. בר האקטיבי מנע מהזוג קנייה מיותרת של שתייה חריפה בכמויות גדולות שיישארו לאחר האירוע, והציע ברמנים איכותיים עם שילובים מעניינים של סוגי אלכוהול וקוקטיילים.
כיום קיימים ברים לאירועים יקרים וזולים יותר. ההבדל הטמון ביניהם הוא שהברים הזולים עובדים בדרך כלל על אותו קונספט ללא שום ייחוד מהמתחרים שלו. לכן הבעלים חושבים שאין להם יתרון על השאר ומשאירים את המחירים נמוכים העיקר כדי לעבוד. ברוב המקרים בר אקטיבי שנשאר במחירים נמוכים מפסיק לעבוד כי העסק לא משתלם. סיבה שנייה לבר שלוקח מחיר נמוך הוא הורדת מחיר מוצר הגלם, זאת אומרת זיוף של האלכוהול. בשתי האופציות הללו התוצאות דומות: שם רע שנוצר לעסק, אירועים שלא בוצעו כמו שצריך ובסוף סגירתו.
הברים היקרים יותר הם יותר אמינים מבחינת איכות השתייה והידיעה שהשכרתם תתן לרוב תוצאות טובות באירוע. כמובן שבעלי האירוע צריכים לשאול את עצמם האם יש לו קונספט ייחודי או שהוא יקר ללא סיבה. האם הוא יכול לספק את השרות לו הם מצפים ומה הוא מציע מבחינה אלכוהולית. טעמו המר של האיכות הירודה נשאר הרבה אחרי שפג טעמו של המחיר הנמוך- זה המשפט שמתמצת בעצם את כל המאמר ולאו דווקא בעסקי האירועים אלא בכל דבר.