ייעוץ שיווקי: כיצד לבחור חברה בצורה נכונה
זה לא סוד שחברות רבות אשר עוברות שינויים כמו צימצום או הרחבה של פעילותם, עריכת סדר עדיפויות חדש של החברה או ייצור מוצרים מסוג חדש מגלות שקבלת ייעוץ שיווקי הנה פעולה חשובה ביותר, שעוזרת להם לייעל את מערך השיווק שלהן ולהשיג את המטרות שלנגד עיניהן. יעוץ שיווקי מחברות המתמחות בתחום הפך להיבט הכרחי בבניית האסטרטגיות השיווקיות של העסק, והחברות בארץ ובעולם מתחילות להבין שעליהן לפנות לאנש מקצוע כדי ליצור את האסטרטגיות הטובות ביותר.
ייעוץ שיווקי מקצועי מאפשר לחברה לתת יותר פוקוס לפיתוח המוצרים שלה ולתפעול הכללי שלה. ייעוץ שיווקי מקצועי מייעל את עבודתה של מחלקת השיווק ומקל עליה, ולעיתים יכול אפילו לייתר את הצורך בהעסקת מחלקת שיווק מלאה, זאת משום שחברות יעוץ שיווקי מומחות יכולות לעיתים קרובות להעניק את כל השירותים שמעניקה מחלקת השיווק של החברה, אך בעלות מופחתת ובפחות זמן. על ידי פנייה לחברות ייעוץ שיווקי מומחות, החברות יכולות להנות ממקצועיותם של אנשי הייעוץ, אשר יש להם התמחויות ספציפיות עבור הכנת אסטרטגיה שיווקית לכל מוצר או שירות. בנוסף, עבודה עם חברת ייעוץ שיווקי חיצונית, מעניקה לחברה נקודת מבט נוספת על מוצריה, שלא תמיד ניתן לקבל מתוך החברה. קבלת יעוץ שיווקי ממקור חיצוני עלולה להיות מעט מרתיעה בתחילה, אך ישנן דרכים אשר יכולות לעזור לכל חברה לבחור חברת ייעוץ שיווקי מתאימה, וכך להוריד את אלמנט הלחץ מהמשוואה. הנה כמה שאלות שיכולות לעזור לכל חברה למצוא חברת ייעוץ שיווקי אשר תתאים לה בצורה הטובה ביותר.
תחומי ההתמחות. כשאר רוצים לשכור חברת יעוץ שיווקי, חשוב לגלות במה היא מתמחה. ישנם נושאים רבים בתחום העל של השיווק, וחשוב לדעת באילו מהתחומים הללו כדאי לכל חברה להתמקד. נושאי ההתמחות הנפוצים הנם: ייעוץ שיווקי עבור התאמת החברה למנועי החיפוש באינטרנט ; מיתוג ; מיצוב ; פיתוח וניהול המערך השיווקי ; ייעוץ שיווקי לגבי אסטרטגיות שיווק ותוכניות פיתוח ; פיתוח תוכניות שיווק עבור שיווק באינטרנט ; יעוץ שיווקי עבור פיתוח מכירות וקמפיינים פרסומיים ; העברת סדנאות וסמינרים בנושא השיווק.
על כל חברה להבין באילו תחומים היא זקוקה לעזרה, ולחפש חברות ייעוץ שיווקי אשר מתמחות בתחומים הללו.
ניסיון בתחום. תואר אקדמאי בנושא ייעוץ שיווקי הוא חשוב מאוד, אך ניסיון רב בתחום הוא אפילו חשוב יותר. כאשר בוחנים חברות עבור יעוץ שיווקי, כדאי לבדוק האם הם עסקו בעבר בהכנת תוכניות ואסטרטגיות שיווקיות עבור חברות מסוג דומה לחברה שלכם, ולבחון את ההמלצות של אותן חברות (עוד על נושא זה- בהמשך).
הישגים בולטים. מכל חברת ייעוץ שיווקי אשר מעוניינים לשכור את שירותיה, יש לבקש פירוט של ההישגים הבולטים שלה בתחום השיווק, כדי לקבל הוכחות חיות לכך שאסטרטגיות השיווק של אותה חברה אכן עובדות היטב.
המלצות מלקוחות. לא מומלץ לשכור חברת ייעוץ שיווקי מבלי לבדוק את ההמלצות שיש לה מלקוחות אחרים שהיו לה בעבר. המבחן האמיתי של חברות יעוץ שיווקי הוא מבחן התוצאה. אם הן לא נחלו הצלחה בקרב חברות אחרות, הן כנראה גם לא יצליחו בהכנת אסטרטגיות השיווק של החברה שלכם. לכן, מומלץ לא רק להסתפק בקריאת המלצות כתובות, אלא ליצור קשר עם נותני ההמלצות. זה לוקח רק כמה דקות, ושווה את ההשקעה.
חברות אשר רוצות לשכור חברה מקצועית עבור מתן ייעוץ שיווקי, יכולות לעקוב אחר ההמלצות הללו, וכך לבחור את החברה המתאימה ביותר.