חוגי אומנויות לחימה
מי לא מכיר את הסרט "קראטה קיד"? מי לא היה רוצה להיות אותו הילד בעל היכולות המופלאות בקראטה? ובכן, מסתבר שאנשים רבים, או ילדים רבים, היו מעוניינים להיות אותו הילד וכיוון שכך אין זה מפתיע שחוגי אומנויות לחימה למיניהם הפכו לחוגים מבוקשים בקרב ילדים, בנים ובנות כאחד.
אז מהן אותן אומנויות לחימה שאותן מבקשים הילדים לרכוש? מרבית אומנויות הלחימה המוכרות בארץ מקורן מיפן או סין, למרות שישנן גם אומנויות לחימה שמגיעות במקור מתאילנד, קוראה או הפיליפינים.
במסגרת חוג אומנויות לחימה לומד הילד קודם כל הגנה עצמית. זו המטרה הראשונית של אומנות הלחימה. במקביל לכך, לומד הילד על מערכת הערכים אשר עומדת מאחורי אומנות הלחימה, מערכת ערכים אשר לא פעם דוגלת ביכולת ביקורת עצמית, יכולת לשליטה עצמית, שיפור היכולת התודעתית, יכולת שליטה בגוף ובדעת, הגנה עצמית תוך צמצום פגיעה ביריב ועוד. מרבית אומנויות הלחימה שמקורן במזרח מחזיקות בערכים והשקפות אלו ועל המורה להעביר אותם הלאה לתלמידיו.
חוגי אומנויות לחימה כוללים בתוכם חוג טאי צ'י, חוג ג'ודו, חוג קונג פו, חוג קראטה, חוג קרב מגע, חוג קפוארה, חוג טאקונדו, חוג אגרוף תאילנדי, חוג אייקידו, חוג נינג'טסו וחוגים נוספים. בכל חוג ישנן מספר קבוצות לימוד המחולקות לפי גילאים לפי רמות. נציין כי בחוגים אלו ניתן לראות ילדים קטנים (אפילו בני 7) אשר מקיימים 'קרבות' נגד ילדים גדולים מהם ומנצחים - באומנויות לחימה העיקר היא הטכניקה, תשומת הלב לפעולות היריב ונקודות התורפה שלו. זו גם הסיבה שחוגים אלו מתאימים גם לבנות, הם אינם דורשים כוח פיזי עז.
חוג אומנויות לחימה יכול לחולל פלאים בילד. הוא יכול לשפר את ביטחונו העצמי של ילד קטן או 'חלשלוש', הוא נותן לילדים דמות מודל בצורת המדריך אשר מעריכה שליטה עצמית, יכולת מחשבה ומתנגדת לאלימות וכמובן במסגרת החוג הופך הילד לחלק מקבוצת ילדים בני גילו אשר יכולים לתת לו מסגרת חברתית נוספת על מסגרת בית ספרית.