ייעוץ שיווקי: כמה טיפים לעוסקים בתחום השיווק
הטיפים הטובים ביתר שאפשר לתת לחברות של ייעוץ שיווקי מדברים על הנושאים של אסטרטגיות שיווק אישיות, יצירת תוכניות שיווק ייחודיות והבנת דרך חשיבתם של הצרכנים. כיום, עסקים אשר פונים לקבלת יעוץ שיווקי דורשים לקבל עבור הכסף שלהם תוצאות גבוהות יותר מאשר בעבר, כך שחברות ייעוץ שיווקי חייבות להיות מסוגלות להגיע רחוק יותר, כדי לספק את הלקוחות שלהם. אסטרטגיות שיווק חייבות להיות ישירות ומותאמות לחלוטין באופן אישי לצרכיו היחודיים של כל עסק. על חברות ייעוץ שיווקי מודרניות לדעת שאין ליצור תוכניות שיווק לפי תבניות קבועות, אלא יש לפתח אותן מאפס- בעזרתם של העובדים השונים בעסק אשר מעוניין בקבלת ייעוץ שיווקי (החל ממנהלי החברה ועד לעובדי שירות הלקוחות!). אם ישכילו להבין כיצד דרך המחשבה של הצרכנים משפיעה על עסקים מסוגים שונים, יוכלו חברות יעוץ שיווקי להיות המובילות בתחומן. זאת משום שכך הן יוכלו לעזור טוב יותר לכל עסק ליצור קמפיינים המתאימים לשוק בו הוא פועל, לעצב את אתר האינטרנט שלו בצורה המתאימה ולארוז את המוצרים שלו בצורה שתמשוך את עיניהם של הצרכנים המיועדים.
אסטרטגיות שיווק יש לפתח רק לאחר שמנתחים את המטרות והיעדים של כל עסק, ומשווים אותם למוצרים שלו, לאריזות של המוצרים, למחירים ולאסטרטגיות ההפצה שלהם. על חברות ייעוץ שיווקי לדעת שלא ניתן יותר להשתמש באסטרטגיות שיווק כלליות אשר נבנות על פי תבנית קבועה. במידה וחברת יעוץ שיווקי מגיעה אל עסק אשר נוהג לעשות שימוש באסטרטגיות שיווקיות מסוג זה, עליה לתקן את המצב במהירות. אסטרטגיות שיווק צריכות לכלול מבט כללי על הבעיה, הצעה מפורטת של הדרך לפיתרון הבעיה, ודרכים שבהן יהיה ניתן למדוד את הצלחתו של הפיתרון. על חברות ייעוץ שיווקי לנהל תקשורת כוללת ומקיפה עם עובדי החברה אשר נעזרת בהן, כדי לקבל מידע שיעזור להן להמנע מבעיות בדרך ליישום הפיתרון.
חברות ייעוץ שיווקי צריכות לדעת שאין להשתמש בתוכנות מחשב אשר יוצרות אסטרטגיות שיווק קבועות אשר פועלות באופן זהה בכל עסק. בתוכנות מחשב כאלו יש להשתמש רק עבור יצירת קווים מנחים בסיסיים לכל תכנית שיווק, ואחר כך להמשיך ולפתח כל תוכנית באופן ייחודי ומותאם אישית ללקוח. תוכניות שיווק חייבות להביא בחשבון את המטרות הייחודיות של כל עסק ואת המיקום הנוכחי שלו בשוק. פתרונות אוטומטיים שמספקים תוכנית קבועה לא יעזרו ללקוח להתחרות בחברות אחרות מתחומו הקיימות בשוק, משום שהתוכנית חייבת לקחת בחשבון את הצדדים החזקים והחלשים של כל עסק ואת ההזדמנויות שקיימות עבורו בשוק בו הוא פועל.
הטיפ האחרון שניתן במאמר זה, הנו שאחד הענפים החשובים ביותר שחברות יעוץ שיווקי צריכות ללמוד הוא התחום של דפוסי ההתנהגות של הצרכנים. דפוסי התנהגות של צרכנים הנו בעצם ענף של לימודי הפסיכולוגיה, והוא מנסה לבחון מדוע צרכנים מתנהגים בדרך מסויימת, מה מניע אותם לערוך רכישות של מוצרים, כיצד הם מגיבים לסוגים שונים של קידומי מכירות, ומה הם חושבים על רמות שונות של מכירים.הידע הזה לא רק עוזר לחברות ייעוץ שיווקי מקצועיות להבין מה החולשות באסטרטגיית השיווק הקיימת של הלקוחות שלהם, אלא גם מאפשר להם לחשוב על הפיתרון הטוב ביותר עבור אותן בעיות או חולשות. דפוסי ההתנהגות של הצרכנים משתנים במהלך השנים משום שהדמוגרפיה משתנה או שהחברה מרחיבה את פעילותה ומגיעה אל שווקים חדשים, כך שחברות יעוץ שיווקי יכולות למצב את עצמן כמובילות בתחומן אם יקפידו להיות מעודכנות בתחום.