קידום בגוגל: מה מתאים למה?
הטכניקות השונות שבהן נעשה שימוש לצורכי קידום בגוגל הינן בעלות רמות יעילות שונות. אחד הדברים שקובעים את רמת היעילות של הטכניקות השונות היא ההתאמה שלהן לאתר המקודם מצד אחד ולמטרות הקידום מצד שני. חשוב מאוד לבחון את סוגיית ההתאמה של הטכניקות והיעילות שנובעת ממנה; נדמה שזהו נושא שאיננו מקבל את תשומת הלב שלה הוא ראוי.
להתאים את האתר לצורכי הקידום
אחת מהטכניקות היעילות של קידום בגוגל הוא לבצע התאמה של האתר לצורכי הקידום. הכוונה היא שעל-ידי שדרוג של האתר, בחירת שרת מתאים, התאמתו לגלישה נוחה ועוד פעולות שמשפרות את האתר ועושות אותו איכותי יותר, האתר זוכה לציון גבוה יותר במנוע החיפוש. טכניקה זו נחשבת ליעילה מאוד ואין ספק שיש הרבה מן ההיגיון בשימוש בה. יתר על כן, כאשר מבצעים התאמה שכזו, הגולש עצמו מרוויח גם הוא ממנה ולכן אין בכך מעשה שאיננו לגיטימי.
פן אחר של התאמת האתר לצרכים של קידום בגוגל הינו פחות חיובי. על-ידי ניפוח מלאכותי של האתר ויצירת "מלכודות" שונות האתר עובר התאמה לכאורה לפרמטרים של מנוע החיפוש כך שהוא יתקדם בתוצאות החיפוש. כאן מדובר בטכניקה שאולי היא יעילה – אם כי לרוב רק לטווח קצר – אך היא איננה לגיטימית. היא מבוססת על רמאות מסוימת ולא נועדה להקל על הגולש.
להתאים את הקידום לצרכי האתר
כאשר חברת קידום בגוגל לוקחת על עצמה את הקידום של אתר מסוים היא עלולה לפעמים לנסות לכפות על הלקוח לשנות את דרך העבודה שלו ואת ההתנהלות שלו רק כדי לציית לאסטרטגיה של החברה המקדמת. חשוב לזכור שמטרת הקידום איננה יעד בפני עצמו: המטרה של הקידום היא שהאתר יזכה לחשיפה גדולה יותר מבלי שהוא יהפוך למשהו שונה לגמרי, למשהו שהוא איננו. ישנן טכניקות קידום בגוגל שאולי הינן מוצלחות למדי אבל הן אינן מתאימות לאופי האתר, המוצר או השירות המשווק. שימוש בטכניקות לא מתאימות יגרמו לפגיעה בתדמית של המוצר או השרות וכך ייצא שכר הקידום בהפסדו.
להתאים את ההתאמה
הגישה הנכונה, כמו בכל כך הרבה מקרים בעולם העסקים, היא לדעת לפעול בצורה גמישה ולהתאים את הפעולות שלנו לסביבה שבה אנחנו פועלים. ישנם מקרים שבהם קידום בגוגל דורש שינוי אצל הלקוח וישנם מקרים שבהם קידום בגוגל איננו מצדיק שינוי אצל הלקוח. כפי שראינו מקודם, ישנם שינויים מבניים באתר נתון שיכולים לסייע בעבודת הקידום שלו. כמו כן, ישנם פעמים שמוצר מסוים או שרות מסוים צריך לעבור התאמה לעולם המשתנה שמסביב כדי שהוא יהיה מתאים יותר לקהל היעד וללקוחות הפוטנציאליים. במקרים אחרים גם היעד של קידום בגוגל איננו מצדיק שינויים וניסיונות להתאים את האתר, המוצר או השרות לתוכנית על טובה ככל שתהיה.
שני הצדדים במשוואה – המקדם והמקודם – צריכים להיות מוכנים להתאים את עצמם לצד השני. התבצרות בעמדה של התאמה בכל מחיר או הימנעות משינוי בכל מחיר מבטיחה קרוב לוודאי כישלון ואי עמידה ביעדים. התאמה לסביבה שבה אנחנו פועלים היא יתרון חשוב אבל אין זה אומר שעלינו תמיד להתאים את עצנו לסביבה במקום לנסות ולהתאים אותה אלינו.