|
|
ייעוץ שיווקי |
ייעוץ שיווקי: לשאוף מעלה / אביב יועצים |
|
ייעוץ שיווקי: לשאוף מעלה
יתכן שבדומה לחברות רבות בשוק, גם אתם, בעלים של עסק, חשבתם לאחרונה להשתמש בשירותיה חברת ייעוץ שיווקי. האם העסק שלכם מדשדש לאחרונה? האם אין תנועה של לקוחות ואף אחד לא מתעניין במה שיש לכם להציע? האם פנקס החשבונות יושב בצד, גלמוד, מעלה אבק? במידה ועניתן כן על השאלות האלו, אולי גם אתם צריכים ייעוץ שיווקי לעסק שלכם – כדי להפיח בו רוח חיים חדשה ומרעננת.
בתור מנהלים, לא קל להודות (גם בפני עצמכם) שאתם זקוקים לעזרה מבחוץ: ייעוץ שיווקי. יש כאלו שחושבים שאם ייקחו ייעוץ שיווקי – כולם מסביב יחשבו שהם נכשלו כשלון חרוץ בהתמודדות עם מצב המכירות העגום. אבל לא צריך להסתכל על המצב מזווית כזו, אחרי הכול, כל העסקים, גדולים וקטנים, צריכים ייעוץ שיווקי חיצוני.
המטרה של ייעוץ שיווקי היא בראש ובראשונה להגדיל את המכירות. אחרי הכול, זו המטרה לשמה התכנסו כאן. עסק שאין לו מכירות הוא לא עסק רווחי. בתקופה שבה המחייה ממשיכה לעלות, בכל תחומי החיים, עסק היום חייב הכנסות מידי חודש, נקודה. ייעוץ שיווקי אומר כך: לקוחות קבועים הם כמובן עניין חשוב, אבל גם כשכבר יש לכם מאגר לקוחות, תמיד צריך להביט ולשאוף למעלה, לחשוב איך להגדיל את המאגר הזה ולהעשיר אותו.
יש חברות שנרתעות לקחת ייעוץ שיווקי בגלל העלויות. מדוע? מדובר בעיקר בחברות קטנות בעלות מספר מצומצם של עובדים ואפילו חברות שמחזיק אותן אדם אחד, שהוא גם פועל הייצור, גם מנהל המכירות, גם המזכירה וגם שירות לקוחות. חברות כאלו גם ככה נאבקות לשרוד בים של כרישים מתחרים, כך שהמחשבה על הוצאת כסף על ייעוץ שיווקי לא תמיד קוסמת להן.
מצד שני, הימנעות משרותי ייעוץ שיווקי רק תחמיר את המצב. העסק ימשיך לדשדש בתחתית, המינוס ילך ויצמח ויהיה מצב של קיבעון. ייעוץ שיווקי עשוי להגדיל, תוך תקופה משוערת של חצי שנה עד שנה, את כמות ההכנסות שלכם. תפקידו של יועץ שיווקי לחשוב מבחינה אסטרטגית (לא לפזר לכם כל מיני סיסמאות וסלוגנים שחוקים באוויר, שהוא השתמש בהם עם כל חברה שעבד עימה), אלא לחשוב על דרך פעולה המתאימה אישית לעסק שלכם ובפרט – לתחום שאתם עוסקים בו. כל תחום עיסוק מחייב אופן פעולה ואסטרטגיה שונה, מחשבה שונה, הסתכלות מזווית שונה, ערוצי שיווק שונים ועוד. גם אופן הפנייה אל הלקוחות צריך להיות מותאם למצב הסוציו אקונומי שלהם, לגיל ולמיקומם הגיאוגרפי.
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים בתחום עסקים - מכירות |
ייעוץ שיווקי: לכוון את הפוקוס / אביב יועצים |
במאמר זה נבחן את אחת הסיסמאות שכמעט אין חברת ייעוץ שיווקי שלא עושה בה שימוש. הסיסמא אומרת (בדיוק או בערך): "אנו נסייע לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים ולהתבלט מעל כולם". האומנם מדובר בדרך פעולה חכמה? |
|
|
|
|
|
ייעוץ שיווקי: עצת אחיתופל / אביב יועצים |
כשאתם מקבלים עצה זו אח אחרת בנושא ייעוץ שיווקי, אתם קודם צריכים לשאול את עצמכם – האם האדם הנותן לכם אותה מבין דבר וחצי דבר בתחום העיסוק שלכם? ייעוץ שיווקי אמיתי יינתן לכם מפי חברה שמתמחה בתחום. |
|
|
|
|
|
ייעוץ שיווקי: לשאוף מעלה / אביב יועצים |
האם העסק שלכם מדשדש לאחרונה? האם אין תנועה של לקוחות ואף אחד לא מתעניין במה שיש לכם להציע? האם פנקס החשבונות יושב בצד, גלמוד, מעלה אבק? במידה ועניתן כן על השאלות האלו, אולי גם אתם צריכים ייעוץ שיווקי. |
|
|
|
|
|
|
|
ייעוץ שיווקי: כשזמן הוא כסף / אביב יועצים |
יועץ שיווקי פנימי מתוך החברה תמיד יעמוד לשירותי החברה, אז למה בעצם לקחת שירותים של חברה חיצונית? במאמר זה נסביר מדוע כדאי לקחת חברה חיצונית ומהם הסיכונים שבייעוץ שיווקי פנימי מתוך החברה עצמה. |
|
|
|
|
|
האם אתם מפלחים את השוק שלכם / דני קרני |
עד סוף שנות ה 80 כל מותג של רכב כוון לשוק מסוים - קדילק, מרצדס, סוברו, סוסיתא - כל מותג במחיר מסוים, באיכות, בגודל, בעיצוב, - אלו בנו את המכונית כמכוונת לשוק מסוים, אותו אנו מגדירים כפלח שוק. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ניהול תהליך מכירה יעיל / עוזי פלג |
הליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, הכול מנקודת ראות והתנסות אישית של כותב המאמר. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|