|
|
ייעוץ שיווקי |
ייעוץ שיווקי: לפקוח עיניים לעולם חדש / אביב יועצים |
|
ייעוץ שיווקי: לפקוח עיניים לעולם חדש
בתור בני אדם, אנחנו לומדים וקולטים מהר כשאנחנו ילדים, בני נוער. עם התבגרותנו, אנחנו פחות רוצים להתקדם, פחות רוצים לצמוח, רוצים להישאר עם הנוח לנו, עם המתאים לנו, עם השגרה – ובמילים אחרות – עם הקיבעון. כן, הרבה אנשים מבלבלים בין נוחות לבין פחד משינויים. המושגים האלה חופפים והם הולכים היטב ביחד. ייעוץ שיווקי הוא אחד הדרכים לדחוף את עצמך ואת העסק שלך למעלה, להתקדם. קשה מאוד לעשות את הצעד הזה. אנחנו מתחפרים מאוד בשגרת ימיינו הנוחה ובשיטת עבודה מיושנת, ומוצאים שקשה פתאום לעשות שינויים. שינויים מצריכים אנרגיה, התעוררות, אמביציה – הרבה בעלי עסק מרגישים כל כך חבוטים ועייפים מתלאות החיים, שקשה להם לגייס בעצמם את האנרגיות להתחדשות.
אבל אין ברירה, חשוב ללמוד, חשוב להתקדם, גם אם זה קשה. ידע חדש ממלא אותנו בשמחה, מעניק לנו השראה וממלא את יומנו. לפעמים קורה שבתור בעלים של עסק, כבר אין לנו ממי ללמוד, אנחנו דורכים במקום. מטרתו של ייעוץ שיווקי הוא ליעל את העסק שלנו ולהצביע לנו על כיוונים שונים שבכלל לא הקדשנו להם מספיק מחשבה: ערוצים שונים שיכולים להביא לנו הכנסה ושגשוג, צמיחה ורווחיות.
ייעוץ שיווקי יכול להצביע על כל מיני פגמים באסטרטגיות השיווקיות שלנו, או בהעדרן המוחלט. ייעוץ שיווקי הוא תחום רחב מאוד. זרועותיו של ייעוץ שיווקי מגיעות כמובן גם לאתר האינטרנט של העסק, לסלוגן או להעדרו של סלוגן, לכוח האדם בחברה ולמוטיבציה שלו, לערוצי השיווק, למיתוג ועוד.
אנחנו לוקחים ייעוץ שיווקי כדי לבדוק מה לא בסדר במערך המכירות של החברה. ייעוץ שיווקי יכול להצביע על כל מיני פגמים, למשל, העדר מוטיבציה של אנשי המכירות (בונוסים לא מספיק מגרים, צורת ניהול כושלת ומרתיעה של הבוס הגדול) משפיעה ביחס ישיר על מספר הלקוחות החדשים...
ייעוץ שיווקי צריך לפקוח את עינינו לדרכים חדשות ומרתקות, באמצעותן נוכל להרחיב את הכנסותינו. ייעוץ שיווקי בא לסייע לנו במקום שבו אנחנו עיוורים ולא רואים דבר. הרבה יותר קל לחברה מומחית הצופה מהצד להצביע על הפגמים מאשר לנו. לעיתים, בתור מנהלים, אנחנו כל כך מעורבים רגשית ועסקית שאנחנו פשוט כבר לא רואים דבר מלבד ערמות של ניירת. בתור בעל עסק, יש עליך כל כך הרבה מטלות, חובות ודאגות, שלפעמים אתה מוצא את עצמך לא מקדיש מספיק מחשבה לדברים הבאמת חשובים – צמיחה והתפתחות. אתה עסוק כל בך בלשרוד, שאתה לא יכול להסתכל מעבר לענן ולראות בבהירות את השמיים... |
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים בתחום עסקים - מכירות |
ייעוץ שיווקי: לכוון את הפוקוס / אביב יועצים |
במאמר זה נבחן את אחת הסיסמאות שכמעט אין חברת ייעוץ שיווקי שלא עושה בה שימוש. הסיסמא אומרת (בדיוק או בערך): "אנו נסייע לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים ולהתבלט מעל כולם". האומנם מדובר בדרך פעולה חכמה? |
|
|
|
|
|
ייעוץ שיווקי: עצת אחיתופל / אביב יועצים |
כשאתם מקבלים עצה זו אח אחרת בנושא ייעוץ שיווקי, אתם קודם צריכים לשאול את עצמכם – האם האדם הנותן לכם אותה מבין דבר וחצי דבר בתחום העיסוק שלכם? ייעוץ שיווקי אמיתי יינתן לכם מפי חברה שמתמחה בתחום. |
|
|
|
|
|
ייעוץ שיווקי: לשאוף מעלה / אביב יועצים |
האם העסק שלכם מדשדש לאחרונה? האם אין תנועה של לקוחות ואף אחד לא מתעניין במה שיש לכם להציע? האם פנקס החשבונות יושב בצד, גלמוד, מעלה אבק? במידה ועניתן כן על השאלות האלו, אולי גם אתם צריכים ייעוץ שיווקי. |
|
|
|
|
|
|
|
ייעוץ שיווקי: כשזמן הוא כסף / אביב יועצים |
יועץ שיווקי פנימי מתוך החברה תמיד יעמוד לשירותי החברה, אז למה בעצם לקחת שירותים של חברה חיצונית? במאמר זה נסביר מדוע כדאי לקחת חברה חיצונית ומהם הסיכונים שבייעוץ שיווקי פנימי מתוך החברה עצמה. |
|
|
|
|
|
האם אתם מפלחים את השוק שלכם / דני קרני |
עד סוף שנות ה 80 כל מותג של רכב כוון לשוק מסוים - קדילק, מרצדס, סוברו, סוסיתא - כל מותג במחיר מסוים, באיכות, בגודל, בעיצוב, - אלו בנו את המכונית כמכוונת לשוק מסוים, אותו אנו מגדירים כפלח שוק. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ניהול תהליך מכירה יעיל / עוזי פלג |
הליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, הכול מנקודת ראות והתנסות אישית של כותב המאמר. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|