|
|
ייעוץ שיווקי |
ייעוץ שיווקי: כשזמן הוא כסף / אביב יועצים |
|
ייעוץ שיווקי: כשזמן הוא כסף
ייעוץ שיווקי, כידוע, מיועד לחברות שמעוניינות להרחיב את מאגר הלקוחות שלהם, לחשוף את עצמם ללקוחות פוטנציאליים חדשים ולהגדיל את ההכנסות של החברה. במילים אחרות: חברות שרוצות להתפתח ולהתייעל.
המטרה של ייעוץ שיווקי ברורה לכולם, אך מהי הדרך? מדוע חברות רבות כל כך נזקקות לשירותי ייעוץ שיווקי מבחוץ? למה חברות מעדיפות לקחת חברת ייעוץ שיווקי חיצונית במקום למנות יועץ מבפנים, גם אם משמעות הדבר לשלם יותר עבור שירותים חיצוניים? יועץ שיווקי פנימי מתוך החברה תמיד יעמוד לשירותי החברה, אז למה בעצם לקחת שירותים של חברה חיצונית? במאמר זה נסביר מדוע כדאי לקחת חברה חיצונית ומהם הסיכונים שבייעוץ שיווקי פנימי מתוך החברה עצמה.
קודם כל, כדאי לקחת ייעוץ שיווקי מחברה חיצונית, כי בישראל (ארץ הפרוטקציות) הרבה דברים במנגנון מתנהלים לפי קשרים אישיים. יועץ פנימי מטעם החברה אולי לא ירגיש כל כך נוח למתוח ביקורת על חברים וקולגות לעבודה שאותו הוא רואה יום יום במעלית. אולי הוא יהיה רך יותר כלפי מקורבים, שיושבים ואוכלים איתו ארוחת צהריים בהפסקה או מרפדים לו את תלושי המתנה בחגים (יותר מאשר לעובדים אחרים). הדו"ח שיתקבל לא יהיה ממש אובייקטיבי, בלשון המעטה. יועץ פנימי אולי גם יחשוש לדרוש שינויים של המערכת, מפחד שהוא יישא באחריות, במידה ודברים לא ילכו כמתוכנן...יועץ שיווקי של החברה עשוי גם הוא, בדומה לעובדים ולמנהלים, להסתגל ולהתרגל כל כך לשיטת העבודה במקום, שיהיה קשה לו לשנות את דרך המחשבה, לעשות סוויץ' ולהוביל את כולם אל המהפך המיועד.
כשבוחרים ייעוץ שיווקי מבחוץ, מקבלים ייעוץ אובייקטיבי, נטול קשרים אישיים כאלה ואחרים. ייעוץ שיווקי חיצוני הינו חופשי למתוח ביקורת כאוות נפשו על המנגנון. תפקידה של חברת ייעוץ שיווקי חיצונית הוא לבדוק את המנגנון מכל צדדיו. המנגנון יכול להיות מסורבל, רקוב, בלתי יעיל מבחינת זמנים. אפשר בהחלט למדוד יעילות לפי זמנים. חברה שיש בה בלגן, חוסר סדר, מתנהלת בצורה חסרת הגיון, מן הסתם מבזבזת זמן יקר שהיה יכול להתנהל על הגדלת המכירות של החברה ועל רענון התדמית העייפה והשחוקה שלה (למשל, שינוי סלוגן ולוגו, מהפך תדמיתי באתר האינטרנט וכו'), וכן גם על מחשבה ודרכי פעולה של פרויקטים עתידיים ופוטנציאליים שיכולים להניב רווח לחברה, על רענון כוח האדם בחברה על ידי קורסים חיצוניים ועוד.
ייעוץ שיווקי בא לסייע לחברה שכבר אין בכוחה לסייע לעצמה. ייעוץ שיווקי הוא קריאה לעזרה, מחברה שכבר לא יכולה להתעלם ממנגנון מסורבל, איטי ומונע לאט מידי. |
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים בתחום עסקים - מכירות |
ייעוץ שיווקי: לכוון את הפוקוס / אביב יועצים |
במאמר זה נבחן את אחת הסיסמאות שכמעט אין חברת ייעוץ שיווקי שלא עושה בה שימוש. הסיסמא אומרת (בדיוק או בערך): "אנו נסייע לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים ולהתבלט מעל כולם". האומנם מדובר בדרך פעולה חכמה? |
|
|
|
|
|
ייעוץ שיווקי: עצת אחיתופל / אביב יועצים |
כשאתם מקבלים עצה זו אח אחרת בנושא ייעוץ שיווקי, אתם קודם צריכים לשאול את עצמכם – האם האדם הנותן לכם אותה מבין דבר וחצי דבר בתחום העיסוק שלכם? ייעוץ שיווקי אמיתי יינתן לכם מפי חברה שמתמחה בתחום. |
|
|
|
|
|
ייעוץ שיווקי: לשאוף מעלה / אביב יועצים |
האם העסק שלכם מדשדש לאחרונה? האם אין תנועה של לקוחות ואף אחד לא מתעניין במה שיש לכם להציע? האם פנקס החשבונות יושב בצד, גלמוד, מעלה אבק? במידה ועניתן כן על השאלות האלו, אולי גם אתם צריכים ייעוץ שיווקי. |
|
|
|
|
|
|
|
ייעוץ שיווקי: כשזמן הוא כסף / אביב יועצים |
יועץ שיווקי פנימי מתוך החברה תמיד יעמוד לשירותי החברה, אז למה בעצם לקחת שירותים של חברה חיצונית? במאמר זה נסביר מדוע כדאי לקחת חברה חיצונית ומהם הסיכונים שבייעוץ שיווקי פנימי מתוך החברה עצמה. |
|
|
|
|
|
האם אתם מפלחים את השוק שלכם / דני קרני |
עד סוף שנות ה 80 כל מותג של רכב כוון לשוק מסוים - קדילק, מרצדס, סוברו, סוסיתא - כל מותג במחיר מסוים, באיכות, בגודל, בעיצוב, - אלו בנו את המכונית כמכוונת לשוק מסוים, אותו אנו מגדירים כפלח שוק. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ניהול תהליך מכירה יעיל / עוזי פלג |
הליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, הכול מנקודת ראות והתנסות אישית של כותב המאמר. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|