בארץ השם לגו הפך לביטוי נפוץ המתאר את כלל הצעצועים בהם מרכיבים דמויות , מבנים או בעצם כל דבר מקוביות. בחו"ל יש ללגו תחרות חזקה יותר מצד חברות כמו בלוקס , אבל היא עדיין מצליחה לשמור על מקומה במקום הראשון ומעניין להתרשם כיצד היא עשתה וממשיכה לעשות זאת.
קודם כל נתחיל עם עובדה מעניינת : למילה "לגו" עצמה יש משמעויות שונות בכל שפה ושפה. למשל, בדנית , ארץ המקור, המשמעות היא "שחקו היטב" , ביונית "אני מדבר" ובאיטלקית "אני מחבר ביחד". אין ספק ששם שיש לו משמעות מסוימת ובמיוחד משמעות חיובית עושה חלק מההבדל
מעבר לכך, ללגו תמיד הייתה ראיה אסטרטגית רחבה לטווח ארוך, ב1969 הם שמו לב שילדים קטנים מאוד בגיל שנה וחצי או שנתיים לא יכלו לשחק עם קוביות הלגו הגדולות, ולכן יצרו את לגו דופלו הקטן יותר שעד היום מהווה את אחד מקווי המוצרים הפופולאריים יותר של לגו. היום לעומת זאת, לגו התרחבה גם למשחקי מחשב והיא יוצרת משחקי מחשב ווידאו המבוססים על סרטים ומנצלים את הפופולאריות של שני המותגים ביחד (לגו שודדי הקארייבים יצא בסמוך ליציאת הסרט הרביעי בסדרה).
עובדה נוספת : אבני לגו המקוריות (כמובן...) מותכות בטמפרטורה גבוהה במיוחד ולכן שומרות על צבען וצורתן במשך שנים רבות. שלא כמו חברות אחרות שעוברות היום לעצב מוצרים זולים יותר שמתבלים בקלות ודורשים לקנות חלפים או מוצר חדש לגמרי כל כמה שנים, בלגו כנראה החליטו שהאמינות של הצעצועים שלהם חשובה להם יותר. יותר מזה, אם למשל נשברת לבנה מסוימת, אפשר לקבל קובייה חלופית במקומה במסגרת האחריות . על כל קופסא של לגו רשום בדיוק כמה קוביות היא מכילה כך שלא נוצר מצב בו פותחים את הקופסה ומגלים פתאום שחצי ממנה מלאה רק באוויר... מעבר לכל זה , בסדרות מסוימות אפשר להרכיב צעצועי לגו חדשים עם ישנים.
בקצב הזה, הגיוני שגם עוד מאה שנה, כשנוכל לבנות הולגרמות של בתים וטירות בהינף יד באמצעות הטלפון הסלולרי מדור 25, עדיין נוכל למצוא את קוביות הלגו הצבעוניות והמושכות ששום חידוש או טרנד טכנולוגי , טוב ככל שיהיה, כנראה עדיין לא יכול להן...