לנהל עסק קטן
מי שיצא לו להיות אחראי על ניהול עסק קטן בטח כבר יודע שזו משימה לא פשוטה. מספר המשימות שנופלות על המנהל לעיתים גדול בהרבה מאשר בארגון גדול ומסודר. מצד אחד אנחנו רוצים לחסוך בכסף ולא לשכור הרבה עובדים, שגם תופסים מקום וגם עולים לא מעט ומצד שני יש גבול למה שבן אדם אחד יכול לעשות. כמנהל ובעלים של חברה צריך לבחון האם אני מצליח לטפל בכול המחלקות החשובות לחברה: שיווק, פיננסי, לוגיסטי, מימון וכו'. לדוגמא אם לא מגיעים לטפל בחשבונות באופן מסודר ומופתעים בכול פעם מכמות ההוצאות, יש לנו בעיה בתחום. קימות שתי אפשרויות או לשכור עובד מקצועי שזה יהיה היעוד שלו בחברה או לפנות לקבלת ייעוץ עסקי.
ייעוץ עסקי לעסקים קטנים
הבעיות של עסקים קטנים שונות מהגדולים. מבחינת אמצעי השיווק שעומדים לרשותם, הם מוגבלים יותר בגלל התקציב הקטן. לכן האתגר גדול יותר וצריך לחלק בזהירות את עוגת השיווק של העסק כך שתביא לתוצאות אפקטיביות. כמות המשאבים שעומדים לידי החברה והאפשרויות להגדיל פעילות גם מצומצמות יותר בגלל שכול התרחבות כרוכה בהוצאות. את כול אלה חייב להביא יועץ עסקי בחשבון. שפה משותפת עם היועץ הכרחית, כי אם אין כימיה מרבית הסיכויים שלא נשתף אותו בכול מה שצריך. הטיפול בעסק דורש שהיועץ ידע את כול נקודות התורפה ויטפל בהן.
שלבים של שינוי בארגון
על מנת לערוך שינויים בארגון צריך לעבור מספר שלבים. דבר ראשון צריך להסביר לעובדים מהו השינוי אותו רוצים להטמיע ולמה רוצים לעשות זאת. בשלב זה נתקל בהתנגדויות, אנשים לא אוהבים שינויים ורוצים לפעול במעיין שגרה לכן נדרש להסברים. השלב השלישי הוא ביצוע השינוי עצמו, צריך לוודא שהתהליך הושלם כפי רצינו. השלב האחרון והכי חשוב הוא הקפאה, נרצה לקבע את השינוי שיצרנו ולשמור על תהליך העבודה החדש. זו עבודה לאורך זמן שמטרתה למנוע חזרה לדרך הישנה. לפעמים שוכחים להקפיד על השלב הזה וחזרים מהר מאוד לנקודת האפס.