מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

מכירות

האם אתם מתאימים לעבודה כאנשי מכירות?

/ אריאל בונוס בע"מ

איך תדעו אם אתם מתאימים לעבוד במכירות?

התכונות החשובות הדרושות להצלחה בענף המכירות!

מאת: טל הראל

מקצוע המכירות אינו מקצוע פשוט. היכולת למכור, כלומר, התאמת האסטרטגיה של המוכר ללקוח, יצירת קשר עימו כמו לרצונותיו וסיפוק התועלת המרבית היא המיומנות הבסיסית הדרושה להצלחה אישית, בוודאי במכירות. אם לתמצת את פעולת המכירה, הרי שאיש המכירות הוא למעשה החוליה המקשרת בין כל הדרגים המסחריים עד למגע ישיר ואיתי עם הלקוח. הוא אמור להבין כי מכירה היא למעשה עזרה ללקוח - לרכוש את המוצר הנכון. במאמר זה, נגדיר את התכונות המרכיבות את איש המכירות האידיאלי.

התכונות הבולטות

אחת התכונות הנדרשות מאיש המכירות היא אינטואיציה ומהירות מחשבה. על איש המכירות לפתח תמונה כללית ומהירה המרכיבה את פרופיל הלקוח. כל לקוח הוא סיפור שונה: צריך להבין את צרכיו, מבוקשו ואת האופי הכללי המאפיין אותו. יש לשאול אותו שאלות פתוחות ולהשיג כמה שיותר מידע רלוונטי שיבטיח לו מענה לשביעות רצונו והמתאים לצרכיו. כך, יכול המוכר להתאים את אסטרטגיית המכירה שלו בצורה מהירה וממוקדת.

תכונות חשובות נוספות ההכרחיות לאיש המכירות הן סובלנות ויכולת להקשיב. רוב המוכרים מדברים הרבה ומקשיבים פחות. על המוכר להקשיב ולא להתנגד. יש להקשיב לבעיותיו ולצרכיו של הלקוח, ולנסות להביא אותן לפתרון תוך כדי השיחה, אך כמובן שתוך כדי התייחסות לרווח העסקי והאינטרסים של החברה. יש להפגין קשב ולנהוג בנימוס.הקשבה, הנה מכשיר אפקטיבי ומכריע והיא מהווה מרכיב אפקטיבי, אך היא מיומנות נרכשת.

הכוונה ושאילת שאלות

שאלות מצד הלקוח מאפשרות לאיש המכירות לכוון את צעדיו ולהתמקד ישירות בצרכי הלקוח. איש מכירות אמור להיות חביב ונחמד ובעל שפה יפה. מטרת ההכוונה לשדר כי המוכר והקונה נמצאים באותו הצד. יש להקשיב ולהתעניין בשלומו, דבר זה מהווה חלק חשוב בתהליך המכירה. כמו כן, השיחה צריכה להתבצע בגובה עיניים ולא משנה מי האדם שעומד מולנו ובאיזה מצב רוח מצוי איש המכירות. חשוב לציין כי גם כאשר לא התבצעה עסקה יישאר היחס זהה, לאיש המכירות אסור לקחת דבר באופן אישי.

התלהבות ומכירה

יצירת התלהבות יש ממוצר או שירות מביא לבניית אמון בין הקונה ובין המוכר. לא ניתן למכור מוצר אם המוכר לא מאמין בו ולא מראה שום התעניינות בו. אך כמובן שההתלהבות צריכה להבנות במידה ובצורה מאוזנת.

 

יצירת אמון

לאיש מכירות אסור לשכוח: איש מכירות טוב, משדר אמון ללקוחות. הוא צריך להשרות ביטחון, להיות ישר ואמין וזאת על מנת שאלה תמיד ידעו - יש להם על מי לסמוך והוא נותן להם מילה המגובה בשירות אמין ובמידע מדויק. המשוואה פשוטה: הלקוחות יודעים כי במידה והם אינם יהיו מרוצים מהמוצר או יתקלו בבעיה כלשהי, יהיה להם למי לפנות על מנת שיטפל בהם. גם לאחר המכירה, יש לשמור על קשר עם הלקוח ולוודא שהוא אכן נהנה מהמוצר.

לסיכום, מכירות הוא מקצוע לכל דבר. יש ללמוד אותו, לשכלל מיומנויות, לתרגל, ורק כך ניתן  להגיע רחוק. איש אינו נולד איש מכירות, אומנם עבור מקצוע זה דרוש אופי מסוים – ומי שאישיותו מתאימה - סיכויי ההצלחה שלו מלכתחילה גבוהים יותר. אולם, כמובן שאישיות מתאימה אינה מספיקה, יש להתמיד וללמוד את נהלי מקצוע לא פשוט זה. מה שיעשה אותנו לבסוף אנשי מכירות מצליחים הוא צירוף של אישיות מתאימה, יחד עם ידע, ניסיון מצטבר, ותרגול לא פוסק.

בהצלחה.

אריאל בונוס בע"מ
כאשר אנו שומעים את המושג שיווק ישיר ברובנו מתעוררת תדמית שלילית ורדודה. אבל שיטת השיווק הזו חוסכת כסף רב ומציעה מוצרים זולים ואיכותיים.
כאשר אנו שומעים את המושג שיווק ישיר ברובנו מתעוררת תדמית שלילית ורדודה. אבל שיטת השיווק הזו חוסכת כסף רב ומציעה מוצרים זולים ואיכותיים.
אריאל בונוס בע"מ
אריאל בונוס בע"מ הנה חברת הדיוור והשיווק הישיר, מהגדולות בישראל. לחברה מספר רב של קטלוגים המופצים לקהל הלקוחות בהתאם להעדפותיהם ולהרגלי הקניות שלהם. החברה פעילה יותר מ-7 שנים.
סחרוב 18
רשל"צ
03-9539969
קישור לאתר
עסקים - מכירות
תאריך: 11/1/2011
תגיות:   מכירות    אריאל    בונוס    שיווק    ישיר    עובדים    תכונות   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - מכירות

ייעוץ שיווקי: לכוון את הפוקוס / אביב יועצים
במאמר זה נבחן את אחת הסיסמאות שכמעט אין חברת ייעוץ שיווקי שלא עושה בה שימוש. הסיסמא אומרת (בדיוק או בערך): "אנו נסייע לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים ולהתבלט מעל כולם". האומנם מדובר בדרך פעולה חכמה?
ייעוץ שיווקי: עצת אחיתופל / אביב יועצים
כשאתם מקבלים עצה זו אח אחרת בנושא ייעוץ שיווקי, אתם קודם צריכים לשאול את עצמכם – האם האדם הנותן לכם אותה מבין דבר וחצי דבר בתחום העיסוק שלכם? ייעוץ שיווקי אמיתי יינתן לכם מפי חברה שמתמחה בתחום.
ייעוץ שיווקי: לשאוף מעלה / אביב יועצים
האם העסק שלכם מדשדש לאחרונה? האם אין תנועה של לקוחות ואף אחד לא מתעניין במה שיש לכם להציע? האם פנקס החשבונות יושב בצד, גלמוד, מעלה אבק? במידה ועניתן כן על השאלות האלו, אולי גם אתם צריכים ייעוץ שיווקי.
ייעוץ שיווקי: לפקוח עיניים לעולם חדש / אביב יועצים
לפעמים קורה שבתור בעלים של עסק, כבר אין לנו ממי ללמוד, אנחנו דורכים במקום. מטרתו של ייעוץ שיווקי הוא ליעל את העסק שלנו ולהצביע לנו על כיוונים שונים שבכלל לא הקדשנו להם מספיק מחשבה.
ייעוץ שיווקי: כשזמן הוא כסף / אביב יועצים
יועץ שיווקי פנימי מתוך החברה תמיד יעמוד לשירותי החברה, אז למה בעצם לקחת שירותים של חברה חיצונית? במאמר זה נסביר מדוע כדאי לקחת חברה חיצונית ומהם הסיכונים שבייעוץ שיווקי פנימי מתוך החברה עצמה.
האם אתם מפלחים את השוק שלכם / דני קרני
עד סוף שנות ה 80 כל מותג של רכב כוון לשוק מסוים - קדילק, מרצדס, סוברו, סוסיתא - כל מותג במחיר מסוים, באיכות, בגודל, בעיצוב, - אלו בנו את המכונית כמכוונת לשוק מסוים, אותו אנו מגדירים כפלח שוק.
ייעוץ שיווקי: על החברות העוסקות בתחום הייעוץ / אביב יועצים
אנשים אשר מעניקים ייעוץ שיווקי, כלומר יועצי שיווק, הם אנשים שמטרתם לעזור ללקוחותיהם להבין את טבע השוק שבו הם מנסים לעשות עסקים.
ייעוץ שיווקי: כמה טיפים לעוסקים בתחום השיווק / אביב יועצים
הטיפים הטובים ביתר שאפשר לתת לחברות של ייעוץ שיווקי מדברים על הנושאים של אסטרטגיות שיווק אישיות, יצירת תוכניות שיווק ייחודיות והבנת דרך חשיבתם של הצרכנים.
ייעוץ שיווקי: כיצד לבחור חברה בצורה נכונה / אביב יועצים
ייעוץ שיווקי מקצועי מאפשר לחברה לתת יותר פוקוס לפיתוח המוצרים שלה ולתפעול הכללי שלה. ייעוץ שיווקי מקצועי מייעל את עבודתה של מחלקת השיווק ומקל עליה.
ניהול תהליך מכירה יעיל / עוזי פלג
הליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, הכול מנקודת ראות והתנסות אישית של כותב המאמר.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים