מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

סחרור הגידול

סחרור הגידול

/ גיא פרי

העולם מיטיב עם הגדולים והחזקים. לחברות גדולות, בעלות נתח שוק גדול, קל יותר להמשיך לגדול ולהתחזק על חשבון המתחרים הקטנים. הדבר נובע משלוש סיבות עיקריות, שהראשונה היא יתרון לגודל:

1.  העמסת עלויות קבועות - חברה המוכרת הרבה, יכולה להעמיס את ההוצאות הקבועות על מספר רב של מוצרים ובכך להקטין את העלות ליחידה.

2.  כוח מיקוח - חברות גדולות רוכשות בכמויות גדולות יותר (חומרי גלם, ציוד, שירותים) ולכן כוח המיקוח שלהן רב יותר, מה שמאפשר להן שוב להקטין את העלויות.

3.  משיכת כוח אדם - בדרך כלל עובדים יעדיפו לעבוד בחברות גדולות ומבוססות יותר, במחשבה שזה מעניק להם בטחון תעסוקתי, ולכן חברות גדולות יותר יכולות למשוך את כוח אדם איכותי יותר במחירים נמוכים יותר ושוב לחסוך בעלויות.

שלושת היתרונות הללו מעניקים לחברה גדולה בשוק יתרון בעלויות על-פני מתחרותיה הקטנות יותר, מה שמאפשר לה להרוויח יותר או להוריד מחירים לרמה שהמתחרים לא יכולים להתמודד ובכך להמשיך ולהגדיל את נתח השוק שלה.

הסיבה השנייה בנוסף ליתרון לגודל, היא שחברה גדולה יותר בדרך כלל נהנית ממוניטין טוב יותר, מה ששוב מקנה לה יתרון תחרותי על פני המתחרים הקטנים. מוניטין יכול להיות מתורגם למחירים גבוהים יותר (מבלי לוותר על נתח שוק) או להגדלת נתח שוק. ושוב, הגדולים נהיים גדולים וחזקים יותר. שתי הסיבות הללו יחד יוצרות את סחרור הגידול.

אם כן, איך בכל זאת חברות קטנות מצליחות במקרים רבים לפרוץ את הסחרור הזה? בתהליך של ייעוץ אסטרטגי, אנחנו מזהים שהדרך היחידה היא על-ידי יצירת יתרון תחרותי בר-קיימא, כלומר יתרון שלא ניתן לחיקוי בקלות על-ידי המתחרה הגדול. יתרון תחרותי יכול לנבוע משני מקורות עיקריים:

1.  יתרון בעלויות – בעזרת עלויות ייצור נמוכות (הנובעות מידע או טכנולוגיה), עלות חומרי גלם נמוכה, או עלות כוח אדם נמוכה, שחקן קטן יכול להשיג יתרון בעלויות על-פני מתחרה גדול ובכך להגדיל את נתח השוק על-ידי הצעת מחיר נמוך יותר.

2.  יתרון באיכות – הדרך השנייה היא יצירת מוצר איכותי יותר, בעזרת טכנולוגיה חדשה, מודל עסקי חדש, ערוצי הפצה חדשים, או תועלות נוספות אחרות, אשר גורמים ללקוחות להעדיף את מוצר המתחרה הקטן על-פני המתחרה הגדול, חרף היתרונות לגודל.

מתחרה קטן, צריך לגבש אסטרטגיה שיווקית, אשר תאפשר ליצור יתרון תחרותי, יכול לפרוץ את סחרור הגידול ולהפוך בעצמו לשחקן המוביל. לכן למרות שהשחקנים הגדולים נהנים מכך שהם גדולים, צריך להיזהר משאננות ותמיד להיות ערניים לשחקנים קטנים, אשר עשויים להוות את האיום הבא.

גיא פרי
מנכ"ל חברת מיצוב, חברת הייעוץ האסטרטגי הותיקה ביותר בישראל, בעל ניסיון עשיר בייעוץ ותכנון אסטרטגי למגוון רב של חברות ישראליות.
מנכ"ל חברת מיצוב, חברת הייעוץ האסטרטגי הותיקה ביותר בישראל, בעל ניסיון עשיר בייעוץ ותכנון אסטרטגי למגוון רב של חברות ישראליות.
מיצוב
מיצוב הינה חברת ייעוץ אסטרטגי הוותיקה ביותר בישראל, המסייעת ללקוחותיה לצמוח ולהשתפר בשוק המקומי ובשוק הגלובלי, על ידי גיבוש אסטרטגיה וליווי יישומה.
הנציב 29
תל אביב
03-5108801
03-5108802
קישור לאתר
עסקים - ניהול
תאריך: 22/1/2011
תגיות:   יתרון תחרותי    גידול    אסטרטגיה   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - ניהול

תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק / עוזי פלג
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי / עוזי פלג
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
להצליח בעסקים על פי רונן הלל / רונן הלל
כדי להצליח בעסקים ובנתיב החיים חשוב להקפיד על מספר כללים שאם תיישמו אותם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.
גיבוש אסטרטגיה שיווקית בחברות המוכרות לעסקים / גיא פרי
בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות המוכרות לע
בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה / עוזי פלג
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ? / יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, מסביר בדרכו המיוחדת, מדוע רשתות השיווק לוחצות להעלות את חלקו של המותג הפרטי שלהן על המדף.
קופה רושמת לניהול המכירות / ClickUP .
קופות רושמות חכמות הן פתרון מקיף לניהול בית העסק וניהול המכירות.
מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות / עוזי פלג
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי / עוזי פלג
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
ניקוי שטיחים / אלי סרוגו
אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים