מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

עיצוב לוגו

התפתחות עיצוב לוגו האולימפיאדה במאה השנים האחרונות והקשר שלו לליסה סימפסון

/ דרור זורע
התפתחות עיצוב לוגו האולימפיאדה במאה השנים האחרונות והקשר שלו לליסה סימפסון

הסמל האולימפי (logo) תוכנן לראשונה ב-1913, צורתו הינה חמש טבעות משולבות המסמלות את האיחוד של חמשת יבשות העולם. מעניין לבחון איך עיצוב לוגו המשחקים האלימפיים השתנה או התפתח לאורך השנים. ניסינו להציג את לוגואים של אולימפיאדות שונות ( משנת 1924 ועד 2016 כולל משחקי החורף) ולהבין האם ניתן לראות מגמות בעיצוב בכלל ובעיצוב לוגו בפרט.

על פניו ניתן להבחין ב:

  • בעבר הלוגואים היו בנויים בעיצוב ראליסטי תוך שימוש בסמלי העיר המארחת או מאפיינים גאוגרפיים תרבותיים ובעשורים האחרונים הלוגו מורכב מסמלים      מופשטים אבסטראקטים.
  • מעבר משימוש בלוגו בשחור לבן או בצבע אחד לצבעוניות מלאה וססגונית (Colorful Logo)  לרוב על פי טרנדים של צבעוניות בעיצוב בכלל.
  • שימוש בטכניקות מגוונות במהלך השנים: רישומים, איורים ואייקונים בהם ניתן לחוש את המעבר בשימוש בשיטות בסיסיות והתקדמות לתוכנות חדשות.
  • מניתוח מקרה של הלוגיים האחרונים - אולימפיאדות שעדיין לא התקיימו (לונדון וריאו) ניתן להבין שמדבר בהשקעות ענק, במעורבות מאוד אינטנסיבית ובאמוציות שמגיעות אף להתקלויות פוליטיות ותביעות על זכויות יוצרים.
 
הלוגו של אולימפיאדת2012   דומה למילה "ציון" ?

הלוגו של אולימפיאדת לונדון שנחשף למעשה ב2007 ותואר בהשקתו בסופרלטיבים כמו דינמי, חדשני ומודרני ממשיך לעורר תגובות ומחלוקות.

מיד לאחר ההשקה, בלוגרי עיצוב טענו שהוא מזכיר גרפיטי בצבעים מזעזעים ואינו מתאים לקהל היעד והם אספו עשרות אלפי חתימות בעצומות אלקטרוניות תוך 48 שעות מרגע השקתו. חלקם דיבר במושגים של disaster, ואחרים תקפו אותו על רמתו המקצועית. לאחר מכן קמו מחאות על היותו מזכיר סמל נאצי ולאחר שהסתימו המחאות הללו צצו אלו שטענו (Guardian newspaper)  שמדובר על איקון שמתאר סיטואצית סקס בן ברט לליסה סימפסון. ללא קשר עיתונאים כלכליים טענו ללא הרף שלא יתכן שמוצאים כל כך הרבה כסף על עיצוב לוגו (logo design), הלוגו עוצב ע"י חברת היעוץ Wolff Olins ועלותו הוערכה בכ 800,000$.

לאחרונה ב2011 "התעוררה" גם אירן וטענה כי הלוגו מזכיר את המילה ציון ובאה בדרישה מהוועד האולימפי לעצב סמל חדש למשחקים תוך איום מפורש כי ההזנחה בנושא עלולה לגרום לכמה מדינות לא להשתתף במשחקים.

צבעים צעקניים, צורות אגרסיביות וטיפוגרפיה מפוקפקת הביאו מעצבים, קהל עיתונאים ומובלי דעה לתקוף את הלוגו של לונדון ומין הסתם הגיוני היה שלוגו האולימפיאדה בברזיל יהיה "הפוך" על מנת לא למשוך אש ללא כוונה להסתכן.

 
ברזיל 2016  -  הלוגו מוכר מידי, פשוט מידי ומועתק מלוגו אחר (?)

הלוגו של המשחקים האולימפים בברזיל עוצב ע"י סוכנות העיצוב הברזילאית Tatil אשר הביסה כמעט 140 מתחרים אחרים ונבחרה מתוך 8 מועמדים הסופיים.

שלוש דמויות אוחזות ידיים להעברת מסר של אחדות המדינות המשתתפות במשחקים תוך עיצב גירסה מסוגננת של לוגו האולימפיאדה הנערץ בעל העיגולים המשולבים. ריקוד הוא מוטיב מרכזי בתרבות של אנשי ריאו דה ז'נרו ויש אומרים שאף ניתן לראות את קו הרקיע של העיר ושל ההרים מסביבה.

הכל היה טוב ויפה עד שאנשים החלו להבחין בדמיון מוזר ללוגו של קרן Telluride Foundation  שממוקמת בקולורדו, בראשותו של המפקד הצבאי לשעבר נורמן שוורצקופ (מלחמת המפרץ). הצורה, הקונספט ואפילו פיזור הצבע מאוד, מאוד דומה.

Fred Gelli,  מיוצרי הלוגו של המשחקים האולימפיים בריו דה ז 'ניירו וממנהלי סוכנות העיצוב Tatil הכחיש כי מדובר ב"גניבה" או העתקה מארגון הצדקה  וטען כי המשרד ערך מחקר מקיף תוך כדי תהליך העיצוב ושלל את קווי הדימיון ללוגו קרן Telluride. הסוכנות אף טענה לאחרונה ברבים כי הלוגו אינו דומה לציור "הריקוד" של אנרי מאטיס,  הלוגו, בניגוד לציור,"עוסק" בתלת המימדיות בקלילות וכו'.

 לסיכום מה אנחנו מסיקים מכאן על לעיצוב לוגו?

  • לבצע תחקיר לפני תחילת עיצוב לוגו
  • להיות מעודכן בטרנדים עולמיים
  • לא להעתיק ולהיזהר מזכויות יוצרים
  • לחשוב על השלכות שונות מקהלים שונים
  • והחשוב מכל – באמת אין צורך להשקיע 800,000$ על עיצוב לוגו
דרור זורע
מנכל משותף logo4biz.com
מנכל משותף logo4biz
logo4biz.co.il
Logo4biz.co.il הוקמה ע"י חברת פרופגנדה בעקבות ניסיון רב שנצבר מעל 10 שנים בתחום העיצוב השיווקי בארץ ובעולם ובאה לתת מענה לצרכי עיצוב לוגו ותדמית לעסקים קטנים ובינוניים
09-8944050
קישור לאתר
עסקים - עסקים קטנים
תאריך: 6/6/2011
תגיות:   עיצוב לוגו    לוגו חדש    עיצוב גרפי    גרפיקה    גרפיקאי    מעצב גרפי    סמל    כרטיס ביקור    ניירת עסקית    זהות תאגידית    תדמית    עיצוב תדמית    logo    logo design    new logo    logo4biz    logo4biz.com   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - עסקים קטנים

הובלות - המדריך למובילים / הובלות בישראל
המדריך המלא למובילים מקצועיים
הכל על בר לאירועים וקפה לאירועים / gidi didi
מקובל לחשוב כי שירותי בר לאירועים או קפה לאירועים מיועדים דווקא לאנשים העורכים אירועים או שמחות משפחתיות רבות משתתפים אשר דורשים ארגון ולוגיסטיקה רבים ומיגעים. אולם, מה עם אירועים קטנים ופרטיים?
מלכודת "איכות היתר" של המוצר או השרות בעסקים קטנים / עוזי פלג
סופקת, את המחיר שהספק דורש אין בעיה לשום צד. הבעיה היא כאשר המוצר או השרות, מספקים "איכות יתר", אשר הצרכן איננו מזהה אותה, או איננו צריך אותה, ולכן איננו מוכן לשלם עבורה, ובמקביל ליצרן היא מוסיפה עלות
התפתחות עיצוב לוגו האולימפיאדה במאה השנים האחרונות והקשר שלו לליסה סימפסון / דרור זורע
הסמל האולימפי (logo) תוכנן לראשונה ב-1913, צורתו הינה חמש טבעות משולבות המסמלות את האיחוד של חמשת יבשות העולם. מעניין לבחון איך עיצוב לוגו המשחקים האלימפיים השתנה או התפתח לאורך השנים.
בעלות על לוגו חדש ורישומו כסימן מסחר / דרור זורע
עלות על לוגו חדש ורישומו כסימן מסחר לאחר שרכשת את הלוגו החדש שלך אתה הוא הבעלים עליו ובאחריותך כל נושא השימוש בו, זכויות היוצרים עליו ורישומו כסימן מסחרי במידת הצורך. לשימושך ערכנו מספר שאלות ותשובות
איך לשווק את העסק שלך בחינם / משה הרשקו
יווק היא הבעלים/מנכ"ל/מנהל המכירות ולעיתים קרובות גם המזכירה. על מנת לייצר זרם קבוע של מתעניינים ושל פניות, כזה שיאפשר לנו לצפות מכירות והכנסות, חייבים לשווק את העסק על בסיס קבוע ובצורה מתוכננת .
מרכזיות המוצר בתמהיל השיווק של העסק הקטן / עוזי פלג
קבלנות) שהושקעו בו משאבים ומכירתו אמורה לכסות את עלותו ולהותיר רווח, יש לזכור שגם אם יש מוצר, עדיין לא בטוח שיש לו זכות קיום, כנגזרת ישירה מכך, במידה ולעסק יש רק מוצר אחד, לא בטוח שלעסק יש זכות קיום.
הסיבות לחוסר זמן בניהול עסקים קטנים / עוזי פלג
אחת הבעיות המרכזיות כמעט בכל עסק קטן ובחלק מהעסקים הבינוניים. היא "העדר זמן" כרוני לבעלי תפקידי המפתח בעסק,"העדר הזמן" הוא אחד הגורמים המרכזיים לניהול לקוי ואי יכולת של העסק לפרוץ קדימה.
השקעה בציוד או בניהול בעסק קטן/בינוני / עוזי פלג
התעשייה נוטים להשקיע את מירב תקציבם ברכישת ציוד וממעטים להשקיע בתשתיות ניהול ארגון ובהשבחת המשאב האנושי, התפיסה העסקית שמקורה בייצור והרקע ממנו צמחו המייסדים של עסקים אלה, מכתיבה את סדרי העדיפויות .
ניהול קשרי לקוחות בעידן המודרני / בני ישראלי
כיום בשל השינויים התכופים בכלכלה העולמית והשפעתם על המשק הישראלי, נוצר מצב שבו על כל מוצר ושירות הניתן לצרכן הסופי ישנה תחרות שרק הולכת וגוברת, מצד שני הצרכן הממוצע כיום, חכם יותר ומבצע סקר שוק יסודי.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים