פיאט פנדה Fiat Panda מכונית המיני במבחן דרכים
פיאט פנדה (Fiat Panda) חזרה לעשות את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב: מכוניות קטנות. עם שטחי חלונות נדיבים המעניקים ראות מצוינת החוצה, ודיפוני פלסטיק אפורים-בהירים בלתי מעיקים. סידור המתגים והפקדים סביב ההגה טבעי ונוח לשימוש, וכל העסק נראה תכליתי ומודרני כאחד.
פיאט פנדה זכתה לשבחים ותארים רבים עם יציאתה, בזכות מרווח טוב לארבעה למרות ממדים חיצוניים זעירים, ובעיקר בזכות השימושיות, המקוריות והמחיר השווה-לכל-נפש. והמרווח אכן טוב, מלבד ממד רוחב צפוף מדי ותא מטען קטנטן. הנדסת האנוש מצוינת, האבזור סביר (מלבד הבטיחותי – שתי כריות אוויר בלבד) אך הפנים אפור, חסר במקומות אחסון, סובל מחומרים בינוניים - אך נהנה מהרכבה טובה. מנוע ה-1.2 הצנוע והחסכוני של הפיאט פנדה מתאים יותר לתנועה עירונית אם כי עובד היטב עם התיבה הידנית או הרובוטית (האחרונה מעט מטלטלת מדי במצב האוטומטי). המתלים רכים מאוד באופן שאינו משרה בטחון מחוץ לעיר, ורעשים רבים מדי חודרים אל תא הנוסעים. ההגה מפתיע לטובה בדיוק ובמשקל. כל אלו מצביעים על הפנדה כמכונית עירונית בעיקרה שיתרונה הגדול הוא החיסכון.
עיצוב ונוכחות: העיצוב הרבוע והייחודי של הפנדה נותר חביב ומושך גם לאחר שנים מאז הצגתו.
תא נוסעים ומטען: המרווח טוב, מלבד ממד רוחב צפוף מדי ותא מטען קטנטן. תא הנוסעים אפור, דל במקומות אחסון וסובל מחומרים בינוניים מנוע, ביצועים וצריכת דלק המנוע איננו נמרץ במיוחד והתיבה הרובוטית גסה וקופצנית – אך צריכת הדלק מצוינת.
נוחות והתנהגות: המתלים רכים מאוד באופן שאינו משרה בטחון מחוץ לעיר וההתנהגות פושרת. ההגה מפתיע לטובה בדיוק ובמשקל. נוחות הנסיעה סבירה.
תמורה למחיר וגרסה מומלצת: כרגיל, בגלל שהתיבה הרובוטית אינה מוצלחת – הגרסה הידנית היא המומלצת.
סיכום: הפנדה היא מכונית חביבה ובעלת קסם, למרות מגרעות רבות. נהנתה שנים רבות ממחסור במתחרות, אך כיום כבר מראה את גילה