מוצרי פרסום: פרסום מחוץ לאינטרנט
כיום נהוג לחשוב על פרסום כמתקיים כמעט באופן בלעדי בזירות תקשורת מרכזיות כמו רשת האינטרנט והערוצים המסחריים בטלוויזיה. אך למעשה, עדיין לא עבר מן העולם מקומו של הפרסום המסורתי: שלטי החוצות, מודעות בעיתונות וכן מוצרי פרסום הנושאים את שם החברה המפרסמת.
מהם בעצם מוצרי פרסום? מוצרי פרסום הם מוצרים העוזרים להפיץ את שמו של העסק בקרב העובדים ובקרב הלקוחות. מוצרי פרסום הם מוצרים כגון עטים, מחזיקים לניירות, כלי בית או כלי משרד הנושאים עליהם גם את לוגו החברה המפרסמת. מוצרי פרסום אלו יכולים להיות מחולקים לעובדי החברה או ללקוחות החברה. אם אתם רופאים, עורכי דין, או בנקאים כנראה שנתקלתם כבר לא פעם במוצרי פרסום מסוג זה שהגיעו אליכם דרך חברות תרופות, לקוחות מרוצים או חברות עסקיות שאיתם עבדתם.
אבל, רגע אחד, האם הפרסום המסורתי כדוגמת שימוש בטכניקות כמו מוצרי פרסום לא מת ועבר מהעולם? התשובה היא- בהחלט לא! טכניקות של פרסום מסורתי לא עברו מהעולם, הן רק נאלצות להתמודד עם צורות אחרות של פרסום בזמנים המודרניים והתחרותיים שאנו נמצאים בהם. זו הסיבה ששוק מוצרי פרסום הולך ומתרחב וכולל עכשיו יותר מוצרים מגוונים ומבחר רחב של רעיונות למתנות. כמו כל היבט אחר של חיינו במאה העשרים ואחת, גם נושא הפרסום משתנה ועובר שינוי באמצעות הטכנולוגיה- ובמיוחד האינטרנט, ולכן הוא נאלץ להתאים את עצמו ולהיות חדשני יותר ויותר, גם אם הוא משתמש בפלטפורמות מסורתיות.
לכן, כמו בכל תחום, גם כאן חשוב להציע רעיונות למתנות שיהיו כמה שיותר מקוריים. בנוסף חשוב שמגוון של רעיונות למתנות יתאימו לכל אירוע, לכל טעם ולכל עובד. ברגע שמתנות אלו יהיו בשימוש תכוף יותר על ידי הלקוחות, שמו של העסק יקפוץ לנגד עיניהם בצורה מרבית ותכופה יותר.
אז מה מכיל הפרסום המסורתי מלבד רעיונות למתנות מקוריות עם לוגו של שם העסק? כיום ניתן להחשיב גם עיתונים ותוצרת דפוס כפרסום מסורתי, וכן גם עלונים ופרסום מודפס. יש הכוללים היום בפרסום המסורתי גם את הרדיו ואפילו את הטלוויזיה, מאחר ויש הרואים אותם כשייכים כבר למאות הקודמות. פרסום מסורתי בצורת דפוס וגם (תתפלאו) בצורה של רעיונות למתנות עם לוגו של העסק קיים כבר כמה עשרות שנים ואינו מהווה כל חידוש, אך לעיתים כדאי לחזור לשיטות הישנות. אחרי הכול אין כמו מגע אחד אל אחד ועבודה בגובה העיניים מול הקונים. כאשר אתה מפרסם באינטרנט אתה מתחרה על תשומת הלב של הלקוח עם עוד בעלי עסק רבים אחרים, אך כאשר אתה מעניק ללקוח שלך מתנה עם שם העסק שלך, הוא יזכור את שם העסק בכל פעם שבו ישתמש בה. לכן רצוי גם לחשוב על רעיונות למתנות שימושיות עד כמה שניתן.
לסיכום, ניתן לומר כי האינטרנט אכן פותח בפניך בעל העסק אפשרויות רבות וחדשות, אך אין כמו הפרסום המסורתי- אחרי הכול, לא לחינם הוא הוכיח את עצמו כיעיל במשך כל כך הרבה עשרות שנים.