קידום אתרים בישראל וקידום אתרים בחו"ל - הבדלים עיקריים
קידום אתרים באינטרנט הינה עבודה לא פשוטה, עבור מקדמי אתרים רבים בארץ ובחו"ל נדרשת עבודה מאומצת על מנת לקדם אתר ולהגיע לחשיפה מקסימלית בתוצאותיהם של מנועי החיפוש תחת הביטויים הרצויים. מקדמי האתרים בארץ ובחו"ל דומים מאוד באופי פעולותיהם, אך נדרשת עבודה שונה כמעט בכל פרמטר כאשר העבודה מתבצעת במקום אחר של הגלובוס.
מה הוא השוני בין קידום אתרים בארץ לבין העבודה המקבילה בארצות אחרות בעולם?
עבור רבים ממקדמי האתרים נתפסת העבודה כעבודה זהה לחלוטין בכל רחבי העולם, פעולת קידום אתרים בישראל תהיה זהה לפעולת קידום באוסטרליה, וכך גם בשאר מדינות העולם. אך לא כך הדבר. ההוכחה היא כי מקדמי האתרים בחו"ל מבצעים פעולות אחרות כדי להגיע למקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.
ביטוי הנתפס במקום מסוים כביטוי לא תחרותי יכול להופיע במקום אחר בגלובוס כביטוי תחרותי וקשה מאוד לקידום. הדינאמיות שבתחום פשוט מדהימה וניתן לראות הבדלים עצומים בתחרויות שנמצאת בתחומים זהים בישראל לעומת שאר העולם.
לדוגמא, קידום אתר בישראל בנושא "משחקים" יהיה קל יותר מעבודת קידום אתרים בארה"ב בביטוי "Games" שכן את הביטוי "משחקים" מחפשים רק בישראל ואילו את המונח "Games" מחפשים בכל רחבי העולם.
ההבדלים העיקריים בין קידום אתרים בישראל לקידום בחו"ל:
1. מיקודם גאוגרפי – כאשר אנו בונים אתר אינטרנט, כדאי לנו מאוד לאכסן אותו על שרת הממוקם באותה המדינה בה נמצא "קהל היעד" של האתר. כך הקידום יהיה ממוקד ויעיל יותר. מעבר לכך, העבודה נעשית קשה עוד יותר כאשר אנו רוצים לקבל קישורים נכנסים. עלינו לקבל קישורים מאתרים הנמצאים באותה מדינה, ולא יעזור לקבל קישור מהמילה "Games" מאתר בארה"ב לאתר המקודם תחת הביטוי "משחקים" בישראל.
2. רשתות חברתיות ואתרי סימניות – בחו"ל לעומת ישראל התחום מפותח במיוחד. אם בישראל ניתן להצביע על כ-10 אתרי סימניות ומתוכם 3-4 מובילים, בחו"ל ניתן לראות עשרות אלפי אתרי סימניות יעילים במיוחד לקידום אתרים בכל תחום. אותו הדבר לגבי רשתות חברתיות, כמה רשתות חברתיות יש בישראל לעומת שאר העולם?
3. דומיין – כמו שכולנו כבר מכירים, מנועי החיפוש ובעיקר גוגל, מעדיפים אתרים בעלי דומיין המתאים לנישה בה הם מקודמים. אתר ישראלי עם הדומיין COM יקודם פחות טוב מאתר באותו תחום עם הדומיין CO.IL, ישנה עדיפות לדומיין מקומי.
4. נפח חיפוש וביטויי זנב ארוך – נפח החיפוש בשאר העולם עצום לעומת נפח החיפוש בישראל. מבדיקה קצרה ניתן לקבל מידע מדהים אודות שיעור החיפוש לאותו נושא בישראל לעומת שאר העולם, מה שהופך כל עבודת קידום אתרים בחו"ל לשונה מעבודת קידום בישראל, בעיקר נוכח התחרותיות הרבה על הגולשים.
הדוגמא הטובה ביותר היא שיעור החיפוש של המילה "משחקים" בישראל הזוכה ל670,000 חיפושים מדיי חודש רק בגוגל, לעומת הביטוי "Games" הזוכה למעל ל-16 מיליון חיפושים מדיי חודש! הבדל עצום במיוחד!
5. ביטויי זנב ארוך – כתוצאה מהסעיף הקודם, ניתן להבין בבירור כי קידום אתרים תחת ביטויי חיפוש המוגדרים כזנב ארוך הם יעילים יותר בחו"ל מכיוון שהם זוכים לשיעור חיפוש גבוה במיוחד לעומת שיעור החיפוש שלהם בישראל. מכאן עבודות קידום רבות נשענות על ביטויי זנב ארוך כאשר מדובר בקידום אתרים בחו"ל, ובקידום בישראל זה שונה לחלוטין.
נסכם אם כך, שקידום אתרים בישראל שונה מקידום בחו"ל. רוב הפעמים נדרשות פעולות והחלטות שונות כדי להתקדם בתוצאות החיפוש, דבר שנובע ישירות מהתחרותיות הרבה הקיימת בחו"ל ומהאלגוריתם השונה בו משתמשים בגוגל על מנת לדרג את האתרים בחו"ל, אל מול האלגוריתם הקיים במנוע גוגל הישראלי.