קידום בגוגל: איך בוחרים חברה?
הרבה חברות מציעות היום שירותי קידום בגוגל. המגוון הגדול של החברות יכול להיות גן עדן עבור הלקוח שזקוק לשירותים אלה אבל הוא גם יכול להיות גיהינום עבור מי שמתקשה להחליט. הלקוח – בין אם הוא בטוח בעצמו ובין אם הוא מהמתלבטים התמידיים – צריך לבחור בחוכמה חברת קידום בגוגל כדי לקבל את התוצאות שלהן הוא שואף. ישנם כמה וכמה שיקולים שיש להתחשב בהם כאשר ניגשים לבחור חברת קידום בגוגל. הלקוח שרוצה לבחור חברה מתאימה ינהג בחוכמה אם הוא יפעל במספר שלבים במסגרת תהליך הבחירה מתוך המגוון הקיים.
מומלץ בחום להתחיל את תהליך הבחירה בתהליך למידה ממצה של התחום. אם הלקוח רוצה לבחור באמת את החברה המתאימה לו, החברה הנכונה ביותר מתוך עשרות החברות שמציעות שירותי קידום בגוגל, עליו להכיר את התחום ולדעת מה קורה בו ומה מבדיל חברה אחת מאחרת. הלקוח יוכל למצוא מידע רב באינטרנט וכך הוא יוכל למוד על המרכיבים השונים שיוצרים קידום בגוגל. הוא ילמד על המרכיבים השונים מהבחירה בחברת אחסון אתרים ועד העיצוב הנכון של האתר שלו. הוא ילמד על המושגים החשובים בתחום של קידום בגוגל כמו נפח תנועה וזמן שהייה. הוא יבין את החשיבות של מילות מפתח ושל קישורים מוטמעים. הוא יגלה עד כמה חשובה העבודה לטווח רחוק ולא רק הטיפול הקצר. באמצעות הידע הרב שהוא יאסוף באינטרנט הוא יגיע מצויד לשלבים הבאים. הוא יוכל להבין מה מציעות חברות קידום בגוגל והוא יוכל לדעת מהם המרכיבים שעונים יותר על הצרכים שלו.
אם אנחנו מדברים על צרכים הרי שכבר הגענו לשלב נוסף בתהליך הבחירה של חברת קידום בגוגל. הלקוח, שכעת כבר מכיר, ולו במקצת את התחום הזה, יכול כעת לדעת מהן האפשרויות שגלומות בתחום הזה. כעת עליו להגדיר את הצרכים שלו ולראות אם יש התאמה בין הצרכים שלו לבין מה שמציעות חברות קידום בגוגל. חשוב לציין שלעיתים הלקוח עשוי לגלות שאין לו צורך בשירותים של חברת קידום בגוגל. במקרים מסוימים ההשקעה איננה שווה את הרווח הצפוי ועדיף לפעול בצורה עצמאית, אם בכלל, כדי להשיג תוצאות חיוביות בתחום השיווק של האתר. לדוגמא, החלפת חברת אחסון אתרים או שיווק באמצעות רשתות חברתיות. במידה והלקוח מבין שקידום עצמאי איננו מספיק עבורו והחלפת חברת אחסון אתרים לא תועיל לו במידה מספקת הוא וודאי ימשיך לשלב הבא שבו הוא צריך לבחור לעצמו חברה אחת שתעניק לו שירותי קידום בגוגל.
גם בשלב החיפוש אחרי חברה מתאימה האינטרנט מציע ללקוח המיועד הרבה מאד ידע ומידע על חברות שונות. כמובן שיש להתייחס למידע הזה בעירבון מוגבל שהרי חברות קידום בגוגל מתמחות בשיווק ולכן הו יודעות כיצד לשווק את עצמן. מי שיכול ליהנות מניסיון של חברים או מכרים בתחום אולי יוכל לקבל המלצות אישיות על חברה מסוימת. עם זאת, בעולם העסקים המלצות של חברים הם לא בדיוק הבסיס הכי יציב לבנות עליו אסטרטגיה יציבה מבחינה עסקית. בחירת חברת קידום בגוגל היא יותר מסובכת מבחירת חברת אחסון אתרים והיא דורשת עבודת הכנה רצינית מצידו של הלקוח שמעוניין בהצלחה של האתר שלו ושל המוצר שלו.