מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

שחיקה מכירות

כיצד נלחמים בתופעת השחיקה בקרב עובדים בענף המכירות?

/ אריאל בונוס בע"מ

כיצד נלחמים בתופעת השחיקה בקרב עובדים בענף המכירות?

מאת: טל הראל

לא פעם ולא פעמיים קרה שהרגשנו חוסר חשק מוחלט. "לא רצינו לעשות שום דבר, כל דבר עיצבן והתיש אותנו". "הרגשנו שאנחנו חיים את השגרה" - ונאמס לנו ממנה. תופעה זו נקראת תופעת השחיקה. היא חוזרת על עצמה בענף המכירות כאשר אנשי המכירות מתייאשים מתסריטי שיחה ומחוסר הצלחה במכירה. אין פתרון להתמודדות כוללת עם השחיקה, אך ברגע שמבינים את מרכיביה ומה עומד מאחוריה ניתן להתמודד איתה ביתר קלות.   

אחד מדרכי ההתמודדות בשחיקה בענף המכירות מתחילה דווקא ברמה החברתית בקרב העובדים - שמירה על אחדות המחלקה. הצורך בעמיתים לעבודה החשים בתחושות דומות וחווים חוויות דומות. אחדות זו נותנת תמיכה אישית וקבוצתית, אם בקבלת עזרה טכנית, בעצות ובעזרה ממשית בעבודה. מחלקה מאוחדת שקיימים בה קשרי חברות ומסורת של עבודת צוות, תעבוד במסירות רבה יותר, סביב מכנים משותפים יותר ובחשק רב. סביבת עבודה נעימה, כידוע, יוצרת מוטיבציה עבור איש המכירות מניעה אותו להתמדה ובמידה רחבה יותר – לשיפור ושימור ביצועיו.

מול התמיכה מהעמיתים לעבודה, המהווה את המרכיב הבלתי פורמאלי, עומד המרכיב הפורמאלי האחראי למוטיבציית העובד והוא מנהל המכירות האחראי על שמירת עמידה ביעדים מצד אחד, והפחתת לחץ מאיש המכירות מהצד השני.

אנשי מכירות עלולים להרגיש לחץ כתוצאה הנובעת מחשש שלא יוכולו לעמוד במשימה או ביעד המוצב בפניהם. אם יהיו בטוחים ביכולתם, הם לא יחוו לחץ. לכן, תפקידו של מנהל המכירות מכריע בשלבים אלו. עליו לעודד אותם (באמצעות תגמולים שונים שאינם בהכרח חומריים) ולהזכיר להם כי הם אינם כל - יכולים. הציפייה להצליח כמעט בכל מכירה, גם מצד המוכרים וגם מצד מנהליהם, ימנעו מקרה בו אי עמידה במשימה תיצור אצל המוכר פגיעה בתחושת המסוגלות. נוסף על כך, ככל שמנהלי המכירות ישדרו למוכרים תחושת ביטחון והערכה אישית ומקצועית, כך תפחת תחושת השחיקה. מנהלים חסרי ביטחון, המרוחקים מאנשי המכירות שלהם, מגבירים את תחושת השחיקה של אלה.

שיטה נוספת הגורמת להפחתת השחיקה בקרב אנשי מכירות הנה העלאת מוטיבציה. על מנת להחדיר מוטיבציה, יש לקבוע מטלות יעדי מכירה אישיים ויעדים קבוצתיים – ויש לוודא שהיעדים הינם הגיוניים, מאתגרים ומצריכים מאמץ. אלמנט התחרותיות עשוי להיות מאוד מועיל אם בונים אותה כתחרות בריאה ומפרגנת. יש לדחוף את אנשי המכירות להתאמץ ולהשביע את רצונם. יש לזכור כי תסריט מכירה החוזר על עצמו פעמים רבות ביום הנו דבר שוחק , שלעיתים עובד ולעיתים לא, פוגע בערנות אנשי המכירות. ליצירתיות וליכולת הגיוון של מנהלי המכירות יש השפעה רבה בתחום זה. על אלה לשבור את שגרת המוכר ולגרום לו להגיב יותר טוב במקרה ולא הצליח למכור.

לאור הנאמר, תופעת השחיקה בענף המכירות עלולה לנבוע מסיבות ברורות שניתן למצוא להן פתרונות: סביבה לא מגובשת בעבודה, חוסר הערכה וחוסר תגמול על עבודתו של המוכר או מנהל מכירות שאינו ממוקד. הציפייה להצליח כמעט בכל מכירה הן מצד המוכר והן מצד המנהל כמו גם חוסר מוטיבציה עקב השגרה וכמובן בעיות אישיות של האדם עצמו.

חשוב לציין כי גם עובד הנהנה במקום עבודתו ואין לו, לכאורה, סיבות לחוש מתוסכל או לחוץ, עשוי לחוות תחושות של שחיקה לאורך זמן. זאת בעקבות הבנה של העובד כי הוא מקדיש את מרבית חייו לעבודתו, וכי אינו שבע רצון מכך.

אודות חברת אריאל בונוס

"אריאל בונוס" בע"מ הנה חברת הדיוור והשיווק הישיר, מהגדולות בישראל. לחברה מספר רב של קטלוגים המופצים לקהל הלקוחות בהתאם להעדפותיהם ולהרגלי הקניות שלהם. החברה פעילה יותר מ-7 שנים ומספקת מוצרי צריכה שונים ליותר מ - 850,000 לקוחות ברחבי הארץ. המוצרים מיובאים ונמכרים ישירות לצרכן ללא פערי תיווך ממרכז הזמנות דינאמי מהמשוכללים והחדישים ביותר בארץ.

בתקופה האחרונה עברה אריאל בונוס בע"מ תהליכי התייעלות ושירות במטרה  לשמור על מעמדה כמובילה בתחומה. החברה מעמידה לרשות הלקוחות צוות מוקדנים מקצועי ומוצרים ברמה גבוהה, ללא פשרות.

לחברה שיתוף פעולה עם חברות אשראי וכן חברות מובילות בתחום מוצרי הצריכה.

טלפון לשירות לקוחות והזמנות: 03-9539969.

http://www.arielbonus.co.il/

אריאל בונוס בע"מ
כאשר אנו שומעים את המושג שיווק ישיר ברובנו מתעוררת תדמית שלילית ורדודה. אבל שיטת השיווק הזו חוסכת כסף רב ומציעה מוצרים זולים ואיכותיים.
כאשר אנו שומעים את המושג שיווק ישיר ברובנו מתעוררת תדמית שלילית ורדודה. אבל שיטת השיווק הזו חוסכת כסף רב ומציעה מוצרים זולים ואיכותיים.
אריאל בונוס בע"מ
אריאל בונוס בע"מ הנה חברת הדיוור והשיווק הישיר, מהגדולות בישראל. לחברה מספר רב של קטלוגים המופצים לקהל הלקוחות בהתאם להעדפותיהם ולהרגלי הקניות שלהם. החברה פעילה יותר מ-7 שנים.
סחרוב 18
רשל"צ
03-9539969
קישור לאתר
עסקים - מכירות
תאריך: 9/1/2011
תגיות:   אריאל    בונוס    שיווק    ישיר    עובדים    שחיקה    מכירות   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - מכירות

ייעוץ שיווקי: לכוון את הפוקוס / אביב יועצים
במאמר זה נבחן את אחת הסיסמאות שכמעט אין חברת ייעוץ שיווקי שלא עושה בה שימוש. הסיסמא אומרת (בדיוק או בערך): "אנו נסייע לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים ולהתבלט מעל כולם". האומנם מדובר בדרך פעולה חכמה?
ייעוץ שיווקי: עצת אחיתופל / אביב יועצים
כשאתם מקבלים עצה זו אח אחרת בנושא ייעוץ שיווקי, אתם קודם צריכים לשאול את עצמכם – האם האדם הנותן לכם אותה מבין דבר וחצי דבר בתחום העיסוק שלכם? ייעוץ שיווקי אמיתי יינתן לכם מפי חברה שמתמחה בתחום.
ייעוץ שיווקי: לשאוף מעלה / אביב יועצים
האם העסק שלכם מדשדש לאחרונה? האם אין תנועה של לקוחות ואף אחד לא מתעניין במה שיש לכם להציע? האם פנקס החשבונות יושב בצד, גלמוד, מעלה אבק? במידה ועניתן כן על השאלות האלו, אולי גם אתם צריכים ייעוץ שיווקי.
ייעוץ שיווקי: לפקוח עיניים לעולם חדש / אביב יועצים
לפעמים קורה שבתור בעלים של עסק, כבר אין לנו ממי ללמוד, אנחנו דורכים במקום. מטרתו של ייעוץ שיווקי הוא ליעל את העסק שלנו ולהצביע לנו על כיוונים שונים שבכלל לא הקדשנו להם מספיק מחשבה.
ייעוץ שיווקי: כשזמן הוא כסף / אביב יועצים
יועץ שיווקי פנימי מתוך החברה תמיד יעמוד לשירותי החברה, אז למה בעצם לקחת שירותים של חברה חיצונית? במאמר זה נסביר מדוע כדאי לקחת חברה חיצונית ומהם הסיכונים שבייעוץ שיווקי פנימי מתוך החברה עצמה.
האם אתם מפלחים את השוק שלכם / דני קרני
עד סוף שנות ה 80 כל מותג של רכב כוון לשוק מסוים - קדילק, מרצדס, סוברו, סוסיתא - כל מותג במחיר מסוים, באיכות, בגודל, בעיצוב, - אלו בנו את המכונית כמכוונת לשוק מסוים, אותו אנו מגדירים כפלח שוק.
ייעוץ שיווקי: על החברות העוסקות בתחום הייעוץ / אביב יועצים
אנשים אשר מעניקים ייעוץ שיווקי, כלומר יועצי שיווק, הם אנשים שמטרתם לעזור ללקוחותיהם להבין את טבע השוק שבו הם מנסים לעשות עסקים.
ייעוץ שיווקי: כמה טיפים לעוסקים בתחום השיווק / אביב יועצים
הטיפים הטובים ביתר שאפשר לתת לחברות של ייעוץ שיווקי מדברים על הנושאים של אסטרטגיות שיווק אישיות, יצירת תוכניות שיווק ייחודיות והבנת דרך חשיבתם של הצרכנים.
ייעוץ שיווקי: כיצד לבחור חברה בצורה נכונה / אביב יועצים
ייעוץ שיווקי מקצועי מאפשר לחברה לתת יותר פוקוס לפיתוח המוצרים שלה ולתפעול הכללי שלה. ייעוץ שיווקי מקצועי מייעל את עבודתה של מחלקת השיווק ומקל עליה.
ניהול תהליך מכירה יעיל / עוזי פלג
הליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, הכול מנקודת ראות והתנסות אישית של כותב המאמר.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים