השיווק האינטרנטי פתח דלת מופלאה לבעלי העסקים הקטנים והכניס אותם למשחק של "הגדולים" . שיווק אינטרנטי נכון מאפשר לכל בעל עסק כיום לבלוט אל מול המתחרים, להגיע לפלחי שוק חדשים ולחזק את המותג.
אבל זה עובד רק אם עושים את זה נכון! בימים שבהם נוסף ערוץ פרסום חדשות לבקרים
קל מאד ללכת לאיבוד במגוון הענק של האפשרויות ולהשקיע אנרגיות ומשאבים מיותרים, או בקיצור לשלם יותר על פחות.
לכן, לפני שמתחילים בכלל לחשוב אם עדיף מודעות גוגל או עמוד בפייסבוק קודם ישאל כל אחד את עצמו "מי קהל היעד שלי?"
ההבדל המהותי בין משווק באינטרנט למי שנראה לו שהוא עושה שיווק באינטרנט הוא זיהוי נכון של קהל היעד ופניה ממוקדת אליו, כזו שתדבר אל המניעים שלו ותניע אותו לפעולה.
פנייה לקהל המטרה בשילוב המסר המתאים תדע להפוך את המקליקים ללקוחות משלמים בתכלס .שווה מאד להשקיע ולחקור לעומק את קהל היעד והמניעים שלו אחרת נשלם פי כמה יותר כשנתחיל לפרסם.
לאחר שהבנו למי אנחנו רוצים לפנות צריך להחליט באיזה מדיה לפנות אליהם. לא רק כי "המדיום הוא המסר" (מקלוהן) אלא פשוט כי זה יעלה לנו הרבה יותר אם לא נמקד את הפרסום לערוצים שהם רלוונטיים לנו.
למשל לקוח שלי הוציא ספר בהוצאה פרטית והוא מעוניין למכור אותו לכמה שיותר אנשים אבל אין לו תקציב גדול במיוחד. אז כמה יתנו לי ייעצו לפרסם דרך מודעות גוגל או פייסבוק אבל מדובר בעצה ממש רעה! מהסיבה הפשוטה שהפרסום בגוגל ופייסבוק הוא מאד יקר ויכול לנוע מ 2 – 6 שקלים לקליק. אם ניקח בחשבון שלא כל מקליק קונה, הגיוני מאד שרק 1 מתוך 25 מקליקים יקנו ואז יצא ששילמתי 50 שקל למכור ספר שעולה 59 וזה עוד במקרה הטוב של 2 ₪ לקליק ( לפני עלויות משלוח והדפסה).
לעומת זאת,עם קצת השקעה ומחקר נגלה שישנם פורומים, רשימות תפוצה ואתרים המיועדים לאוהבי ספרים בהם עלויות הפרסום הם הרבה יותר נמוכות ובנוסף שם הלקוח שלי יקבל חשיפה פי כמה יותר מאסיבית לקהל המטרה. לכן, חשוב לבחור היטב את ערוצי השיווק דרכם מפרסמים ולא לעשות "כמו כולם" בשיווק היוצא דופן מנצח.
אז אחרי שהוחלט למי לפנות ואיפה העבודה הקשה באמת מתחילה . כשהמודעות כבר באוויר אנחנו צריכים לבדוק כל הזמן החזר על השקעה או ROI בשפה המקצועית. מאחר וכל פרסומת באינטרנט ניתנת למדידה עד לרמות המפורטות ביותר עלינו לבחון על בסיס שבועי:
כמה לקוחות הגיעו אלינו מכל ערוץ פירסום?
אלו מודעות עובדות טוב יותר?
כמה עולה להביא לקוח חדש?
מה עובד הכי טוב?
מה לא עובד? ( לחתוך)
בדיקה מדוקדקת על בסיס שבועי (לפחות) תבטיח שהוצאות הפירסום יהיו מינימליות והתוצאות מקסימליות.
כך שאם, נסכם את מרכיבי השיווק באינטרנט יש להתחיל במחקר שוק, להמשיך להשקיע וללמוד איפה קהל המטרה מסתובב ואיך לפרסם שם, מומלץ אפילו להתייעץ עם מומחה בתחום , כדי לחסוך כסף על החלטות פירסום לא טובות שיכולות להיגרם בעקבות חוסר ידע ולזכור שגם אחרי שהמודעות באוויר והטלפונים מצלצלים צריך כל הזמן להיות עם היד על הדופק ולוודא שהפרסום משתלם.