|
|
שיווק חתונה |
מה הקשר בין חתונה ובין שיווק? / דני קרני |
|
אתם יודעים שאני מחפש הקשרים בין שיווק לכמעט כל דבר בחיים, ותתפלאו אבל ניתן למצוא, בעיקר בגלל ששיווק הוא פסיכולוגיה, התנהגות, אנשים וכל מה שביניהם.
אז בשבוע שעבר היינו בחתונה משפחתית. הכל התחיל טוב. לאחר החופה נכנסנו לאולם הראשי ולכל אחד חכתה מנה ראשונה של דג מעולה. כולם התיישבו, במה ריקה, ומוסיקת רקע נעימה ושקטה. חשבתי לעצמי, איזה יופי. ואז הוזמן הזוג הטרי לריקוד הראשון, והדציבלים עלו ועלו ועלו. הגענו למצב כזה שהייתי צריך לשוחח עם שכניי לשולחן באמצעות כתיבה על התפריט. כמו SMS. כאב האזניים הלך והתעצם עד שנשברתי ויצאתי החוצה עד להפסקת המנה הראשונה. לאחר כחצי שעה נוספת, ולפני המנה העקרית נשברנו ועזבנו את האירוע. המוסיקה המשיכה להדהד לא רק באזניים אלא בראש, ואני חושב שהאפקט עבר רק למחרת בבוקר. במהלך הארוע נגשתי לדי ג'יי אבל הוא מקבל הוראות רק מן החתן. אותו לא הכרתי ולכן נמנעתי מעימות לא נעים עם כניסתו למשפחתנו. בשיחה עם הוריה הכלה התברר שהזוג רצה את הווליום הגבוה כדי לשמח, כדי לרקוד, כדי שיהיה אפקט חזק. ומי לדעתכם באמת נהנה מן המוסיקה הרועשת? כן, חברי החתן כלה הצעירים שאכן איכלסו את הבמה כל הערב. וכאן אנו מגיעים לענין השיווק, והנושא הוא פלחי שוק. אני מניח שרק כרבע מן המוזמנים היו חברי הזוג הצעירים. השאר היו בני משפחה בגילאים מבוגרים של שני הצדדים. באולם היו לכן מספר פלחי שוק. חברי הזוג הצעירים לצד חברי ההורים בגילאי ה 50, חברי הסבים והסבתות בגילאי ה 70-80 ומשפחה שכללה בעיקר בני 40-70 אני מניח. אז החלק הצעיר נהנה. ומה עם השאר? מדוע הזוג התחשב רק בצעירים ולא ראה לנגד עניו את כלל האורחים, ואתם יודעים מה, אלו שבסופו של ערב גם מממנים את האירוע הרבה יותר מאשר הצעירים? מה היה קורה אם המוסיקה היתה פחות חזקה? האם היתה פחות הנאה של הצעירים? אני לא חושב. אבל הזוג היה זוכה בהוקרה רבה מצד 75% מן האורחים, ואנשים כמונו גם לא היינו משאירים שולחן נטוש באמצע החתונה. כשאתם משווקים למספר פלחי שוק, יש לכם שתי אפשרויות: א. ליצר מסר שיווקי שונה המותאם לכל פלח בנפרד - וזה הנכון ביותר. ב. אם אין ברירה, בנו מסר שיווקי שמתאים ביותר לכל פלחי השוק, ודאי לאלו עם המשקל הגבוה יותר של נוכחות ושל פוטנציאל קניה. כך קורה כשבונים עמוד בית באתר, כשיש מספר פלחי שוק. מכוונים לקהל הזה שמוזכר בסעיף ב'.
אז בחתונה הבאה שלכם - תתחשבו. ובמסרים השיווקיים שלכם - קחו בחשבון שישנם פלחי שוק שונים, לקוחות מסוגים שונים. אל תעשו לעולם פעילות אשר מיטיבה עם פלח אחד אבל פוגעת בפלחים האחרים. את הנזק תרגישו במוקדם או במאוחר.
דני קרני יועץ שיווק למען הכפלת הכנסתכם www.marketingclub.co.il |
|
|
|
|
|
דני קרני |
טר ומרצה. לדני ערכות שיווק, ספרים חוברות ותקליטורי הרצאות להשגת מיומנות שיווקית.
יצירתיות, חשיבה שיווקית כוללת, היכולת להכנס לראש של הלקוחות שלכם - כל אלה ועוד עבודה מכל הלב, יביאו לכם הגדלת הכנסות. |
קופירייטר ומרצה. לדני ערכות שיווק, ספרים חוברות ותקליטורי הרצאות להשגת מיומנות שיווקית.
יצירתיות, כתיבה שיווקית,חשיבה שיווקית כוללת, היכולת להכנס לראש של הלקוחות שלכם - כל אלה ועוד עבודה מכל הלב, יביאו לכם הגדלת הכנסות. |
דני קרני יועץ שיווק |
יועץ שיווק ותיק, קופירייטר ומרצה. לדני ערכות שיווק, ספרים חוברות ותקליטורי הרצאות להשגת מיומנות שיווקית.
|
העוגן 7 |
נס ציונה |
03-9470787 |
|
קישור לאתר |
עסקים - שיווק ופרסום |
תאריך: 22/3/2011 |
תגיות:
שיווק
חתונה
פסיכולוגיה
לקוחות
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים בתחום עסקים - שיווק ופרסום |
שילוט במודיעין / לילך כהן |
ם עסק חדש, אתם צריכים שילוט שיאמר לעוברים ושבים שהעסק שלכם נמצא במקום. זהו אמצעי הפרסום הזמין ביותר, אם הוא מבוצע נכון. אז איך בוחרים שילוט במודיעין מהם סוגי השלטים הקיימים? כל התשובות במאמר שלפניכם. |
|
|
|
|
|
|
|
דפוס חשוב: הזמנות לאירוע / אביב יועצים |
בדרך כלל אנו באים במגע עם בית דפוס כחלק מההכנות של אירוע מרגש בחיינו: חתונה, ברית או בריתה, בת מצווה או בר מצווה. באירוע זה אנו רוצים לשלוח הזמנות אישיות ומיוחדות. |
|
|
|
|
|
דפוס מול אינטרנט / אביב יועצים |
עם התפתחות האינטרנט החלו להישמע חששות באשר לעתידם של מוצרי דפוס: הפרסום בדפוס, דפוס העיתונים והספרים, עתיד בית דפוס ועוד. במאמר זה ננסה לבחון האם החששות מוצדקות. |
|
|
|
|
|
|
|
דפוס: החשיבות של מוצרי דפוס לעסק שלך / אביב יועצים |
עולם העסקים נאלץ בשנים האחרונות להתמודד עם המדיה הדיגיטאלית. אך מחוץ לרשת האינטרנטית עדיין ממשיכים העסקים להתבצע בצורה דומה מאד לשיטה הישנה ועדיין יש חשיבות לדברי דפוס הנושאים את שם העסק. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דפוס: מבט מבפנים / אביב יועצים |
יש הרבה מעצבי דפוס שעובדים כפרילנסרים בנוסף לעבודתם כשכירים, והם חוו על בשרם מגוון של לקוחות. מעצבים בדרך כלל רואים את עצמם כאומנים, ולכן הם לא יסכימו לכל בקשה של לקוח. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|