תמונות ופלאש באתר שלך
אנו נסקר את מגוון האפשרויות שניתן להטמיע בהן תמונות באתר שלך באינטרנט, ואובייקטים שונים כגון פלאש וסרטונים בפורמטים שונים.
ראשית יש להניח כי האתר שלנו אינו בנוי רק מטקסט בלבד, ורצוי שכך. על מנת למשוך לקוחות יש להשתמש בצורה חכמה ויעילה בתמונות ואובייקטים אשר ימשכו תשומת לב ויכניסו את הגולשים לאווירה הנכונה. בעבר חברות בניית אתרים נזהרו בכמות התמונות והאובייקטים בניית אתר וזאת בשל רוחב הפס המצומצם שהיה בתחילת שנות האלפיים.
עם התפתחות האינטרנט, צמצום נפח התמונות ואמצעי התצוגה השונים, וממול הגדלת רוחב הפס באופן משמעותי, חברות בניית אתרים אינן מתייחסות לנושא זה כאל מגבלה כלל וכלל. המגבלה היחידה בנושא זה היא שיווקית בלבד. וזו היא למעשה החלטה של הלקוח שבשבילו אנו כאן לייעץ בבניית אתרים.
תמונות
אנו נמנה את סוגי פורמטי התמונות השונים המצויים באינטרנט אשר עובדים באופן תקין עם הדפדפנים בתקנים המקובלים:
Jpg (Joint Photographic Experts Group)- פורמט המשתמש בטכניקה המכווצת צבעים באותה סדרת נתונים, ומוציאה באופן כזה שהעין האנושים אינה יכולה תמיד להבחין בהבדל. ולכן אם ברצוננו להשיג תמונות חדות אנו נמנע משימוש בפורמט זה.
GIF (Graphics Interchange Format)- תמיכה ב256 צבעים, נחשב ליותר איכותי מ JPG, יכל גם ליצור תמונות עם רקע שקוף ולהתמזג בצבעי האתר, מכווץ בשיטה מבית יוניסיס.
PNG (Portable Network Graphics) – פורמט זה אינו נתמך על ידי כל הדפדפנים , מכווץ ביותר מ 5 אחוז בממוצע מפורמט גיף, תומך בשקיפות כגון ה GIF.
פלאש
הפלאש הינו גרפיקה ווקטורית , דהיינו איזו תלוי ברזולוציה מסויימת (אלא אם כן יש בתוך הפלאש תמונות רגילות), הפלאש יכל לבצע פעולות הרבה יותר מסובכות מתמונות, זהו אובייקט אינטראקטיבי לתת לנו חווית גלישה איכותית , המינוס העיקרי הוא ששימוש בטקסטואלית בפלאש אינה נראית או נתמכת על ידי גוגל.
למרות זאת, יש סימנין המעידים על כך שגוגל המציא אלגוריתם היכל לגשת לפלאש ולתמונות, ולבצע קריאת נתונים מתוך צילום התמונות או האובייקטים הללו.
כלומר אם בתמונות הללו כתוב "בניית אתרים" ייתכן שגוגל אכן יקרא זאת ויכין מהדורת טקסט של התמונות והאובייקטים בפלאש.
סרטים
רוב הסרטים היום בצפייה ישירה בצורה כזו או אחרת נתמכים על ידי נגני פלאש, לכן יש להניח שהאיכות לא גבוהה במקרים אלו.