שמות מתחם בעברית – על מה המהומה?
ובכן לאחרונה כפי שידוע אנו נוכל לקנות שמות מתחם בעברית, שמות מתחם מבוקשים כבר מן הסתם נחטפו ברגעים הראשונים, לאיש הפשוט לא נותר סיכוי לקנות שמות מתחם מבוקשים מאחר ואנו מתחרים עם מתכנתים שכתבו סקריפטים (תכניות אוטומטיות) שתפקידן הוא לרשום את שמות המתחם בצורה אוטומטית ומהירה, ובזמן שלאיש הפשוט לוקח 10 דקות לשם מתחם בודד, סקריפט עושה זאת תוך 10 שניות.
השאלה הנשאלת היא לשם מה רושמים שמות מתחם בעברית?, האם זה ישתלם?, מה היה חסר לגולשים שגרם לנו ליצור דבר שככזה?
ובכן, הסיבה שיש לנו אפשרות לרשום שמות מתחם לאתרים שלנו בעברית הוא פשוט אפשרות שניתנו לנו על ידי חברות הרישום ללא שום קשר לביקוש או היצע של דבר כזה. שיווק נכון של החברות הללו גרם לתוצאה שהרבה מאוד אנשים רודפים אחרי שמות מתחם בעברית ללא הבנה מה זה אומר והמשמעויות הנלוות אשר לא ישמחו לשמוע אותן. כיום תהליך רישום אתר ורישום האתר עצמו לא קשור בשום אופן או צורה לתהליך קידום האתר שלו.
קידום אתרים במנועי חיפוש כדוגמת גוגל התבצעה תמיד על מספר רב של משתנים כאשר המשתנה הנקרא שם מתחם נהייה עם השנים במשקל זניח ואף לא קיים עד כדי כך שלא ניתן להבחין בתוצאות של אתרים עם שמות מתאימים, שכן המשקל הרב ביותר ניתן לאתרים עם תוכן ייחודי ואמיתי, מספר לינקים חיצוניים המובילים לאתר ומספר לינקים פנימיים, האופן שהאתר בנוי בתקן נכון ובצורה אופטימלית. שכן זה הרבה יותר חשוב למנועי חיפוש מאשר שמות מתחם.
בנוסף לכך הסיכוי שגולשים ירשמו את השמות מתחם בעברית בשורות הכתובת בדפדפנים נמוך בהרבה מאשר לחפש את שם הנושא במנועי חיפוש שכן זה הרבה יותר קל מבחינת UI – ממשק ידידותי בהרבה.
לסיכום, אנו ממליצים לבעלי אתרים לא לבנות על שמות מתחם בעברית כקידום אתרים או קידום מכירות, שזה לא יותר טוב משמות מתחם באנגלית , אין ולא יהיה שיפור בתהליך קידום אתרים שכן המנועי חיפוש מתייחסים יותר ויותר לתוכן האתר ולא למעטפת שלו, תוכנו של האתר זה הדבר הכי חשוב בבניית אתרים ופיתוחו. סטטיסטית יותר קל לקדם אתר בעל שם יותר ארוך מאשר אתר בעל שם קצר.