יצירתיות בתיירות הנכנסת
שיווק שמרני וקיבעון חשיבתי יצרו מציאות בה מדינת ישראל הפכה יעד לתיירות זולה על אף היותה מדינה מפותחת, שופעת אתרי תיירות, בעלת תשתית מצוינת, קהילה עסקית מפותחת, צורות יישוב ייחודיות כמו קיבוץ ומושב, אתרים ייחודיים בקנה מידה עולמי – ים המלח ומעל הכל סביבה בטוחה, נעימה ואיכותית לתייר מחוץ לארץ.
מדוע אם כן בחרו מרבית הסוכנים למכור את ישראל באחת מהמסגרות הבאות?
- HOLYAND TOURS – פשוט כי הכי קל למכור את ישראל בשם המפוצץ HOLYLAND שאינו טבול בפוליטיקה (והרי יש רבים שלשמע השם מדינת ישראל יפתחו גירוד בכל גופם). הכינוי HOLYLAND TOUR שגור במיוחד בפיהם של סוכני תיירות נכנסת מהעולם הערבי המשתמשים בשם זה כעלה תאנה לכסות את שמה של מדינת ישראל בתוכניותיהם ממניעים פוליטיים לרוב. לא, זה לא שישראל אינה HOLYLAND אך בהחלט יש למדינה שם שלרוב אלו המכנים את הטיול אצלנו כ HOLYLAND TOURS נמנעים במכוון מלהזכיר.
- PILGRIMAGE TOURS – טיולי צליינים תמיד היה ותמיד יהיה קל למכור. דמי הכניסה לאתרים נמוכים עד אפסיים, בתי מלון זולים קיימים בנמצא (ואם לא בירושלים אז בוודאי בעיר השכנה בית לחם) וקהל למוצר זה קיים בעולם בשפע רב. תיירות צליינית לרוב פוסחת על ישראל האמיתית ואינה כוללת את ערינו החדשות כגון ת"א וחיפה. תיירות זולה זו מציגה לא אחת מיצג שווא אודות המדינה והתיירים מתוודעים לסטנדרטים הבינוניים של ישראל לרוב (טבריה, נצרת ובית לחם) ואינן כוללים סיור באתרים מודרניים כגון מוזיאון ישראל, בית התפוצות מצדה ושאר אתרים בהם גאוותנו כישראלים וכמובן כאנשי תיירות ישראלים.
- ONE DAY JERUSALEM – מוצר קל למכירה ולרוב נטול איכות וייחוד. טיולי היום לירושלים יוצאים באלפיהם מדי יום מנמל חיפה, מנמל אשדוד, מנמל אילת, מגבול טאבה, ממעבר הגבול גשר אלנבי, ממסוף נהר הירדן (שייח חוסיין), מנתב"ג ואף ממלונות ת"א וירושלים. תיירות זו קלה לביצוע, אינה כרוכב בדמי כניסה, נמכרת בקלות אך יחד עם זאת עדיין אינה מביאה את התייר שזמנו קצוב להתוודע עם קסמה וחדשנותה של ישראל.
כמובן שישנן חברות תיירות נכנסת היודעות לארגן גם תיירות איכותית, מעניינת וציונית יותר המציגה את מדינת ישראל באור אחר – כמדינה מודרנית, בטוחה, נעימה, ידידותית, שופעת אפשרויות בילוי ומשובצת באתרי תיירות מרהיבים ואיכותיים.
את ישראל ראוי ורצוי לשווק כמדינת יעד מובילה לתיירות ייחודית כלהלן (רשימה חלקית):
- תיירות רפואית – MEDICAL TOURISM – בישראל בתי חולים ומרכזים רפואיים מהמתקדמים בעולם המסוגלים להציע טיפול רפואי ברמה גבוהה לתיירים מכל העולם לצד פעילויות וטיולים איכותיים למתלווים לאותם חולים.
- תיירות עסקית BUSINESS TOURISM – מדינת ישראל עשירה בחברת הייטק, תקשורת ושאר תעשייה מתקדמת המביאה עמה שלל לקוחות עסקיים, אח"מים ועוד. כמובן שישראל הינה גם יעד עליה לרגל לדיפלומטים, ראשי מדינות, נשיאים ושאר בכירים.
- CYCLING TOURS – קק"ל מפתחת ביערות ישראל וסביב ישובים רבים שבילי אופנים מרהיבים, מעבר לכך מדינת ישראל נתברכה בתשתיות מצוינות ההופכות אותה יעד מושלם לרוכבים חובבים ומקצועיים כאחד. SEA TO SEA CYCLING הינו טיול מרהיב וייחודי לרוכבים בישראל
- AGRICULTURE TOURS – ישראל הינה ללא ספק מעצמה בטכנולוגיות חקלאות. בתי גידול, בתי בד, לולים, רפתות, יקבים, סיור בקיבוצים ובמושבים ועוד עשוי להיות חוויה ייחודית לחקלאים וחובבי חקלאות מהעולם כולו
- INCENTIVE TOURS – מה מתאים יותר לטיול תמריץ ממדינה קטנה ובה אקלים מגוון, אינסוף אטרקציות, 4 ימים כולל ים המלח הבלעדי, שלל תרבויות ועדות.
- DESERT TOURS – מדינת ישראל מהווה את אחת המדינות היחידות המשלבות יעד מודרני עם מדבר, טיול מדברי במדבר יהודה, במכתש רמון ובנגב בהדרכת מורה דרך מקומי איכותי ישאירו את התייר עם טעם של עוד
לסיכון, מדינת ישראל התברכה באקלים נוח ורב גוני, מדבר מרהיב, ים המלח, ערים חדישות-נעימות –בטוחות כמו ת"א וחיפה ומעל הכול אוכלוסיה נעימה וצוות תיירותי מקצועי המורכב ממורי דרך מהטובים בעולם דוברי שלל שפות, אוטובוסים חדישים עם נהגים אדיבים ושפע אתרים ראוי לציון המספק תמורה מעולה לעלות.