|
|
W3C והשפעתו על SEO |
W3C והשפעתו על SEO / קרן כהן |
|
W3C והשפעתו על SEO
אחת הדרכים של האנושות להתמודד עם חוסר אחידות ואנרכיה היא באמצעות יצירת תקנים. כך נוצרו להן אותיות ושפות משותפות בין תרבויות, אמות מידה ויחידות משקל וגודל מוסכמות ולמעשה בכל תחום בו יש צורך במיסוד וביצירת תקן אחיד ומשותף נוצר תקן. גם בעולם האינטרנט נוצר הצורך ליצור תקן לפיו יעבדו כל האתרים ברשת.
באוקטובר 1994 הוקם גוף עולמי בשם W3C, המורכב מנציגים רבים של חברות מסחריות ונציגי אקדמיה מרחבי העולם, שמטרתו לקבוע את תקן כתיבת דפי הקוד ברשת האינטרנט, בצורה בה כל דפי האינטרנט בכל האתרים יוצגו בצורה אחידה ללא תלות בדפדפן מסוים.
עם הזמן הפך ה- w3c לתקן ולסטנדרט לכתיבת דפי קוד באינטרנט, כשמשנה לשנה ומגרסה לגרסה ניתן לראות שכל האתרים בעולם מיישרים קו לנוכח התקן. התקן מאפשר צפייה נאותה בדפי אינטרנט משלל דפדפנים, פלאפונים ופלטפורמות אינטרנט שונות. בעלי האתרים מבינים את החשיבות שיש בעמידה בתקן ה- W3C - על מנת שגולשים לא יתקלו בבעיות בגלישה באתר ויעברו למתחרים.
באתר הראשי של W3C ניתן ללמוד בצורה פשוטה ומפורטת על התקנים וכיצד יש לכתוב את הקוד באתרכם. התקן נותן הגדרות ברורות לכתיבת דפי HTML, עיצוב CSS וכתיבה תקנית ומסודרת שהופכת את ניטור התקלות באתר לפשוט ומהיר.
W3C וקידום אתרים אחת הדעות הרווחות היא שכתיבת קוד לא לפי תקן ה- W3C עלולה לפגוע בקידום האתר בגוגל. על אף שמהנדסים בכירים בגוגל טענו לא אחת שלתקן ה- W3C אין השפעה על SEO, עדיין ברורה החשיבות בכתיבת קוד תקין שיאפשר גישה אופטימאלית של מנוע החיפוש לקוד האתר ולתוכן בו. קוד אתר שבנוי בצורה מסורבלת ולא תקנית עלול לגרום לקשיים בסריקת האתר על ידי מנוע החיפוש – דבר שעשוי גם לפגוע בתוצאות הדירוג של האתר במילות מפתח שונות. עלינו להבין שבעוד עבודת אופטימיזציה לדפי האתר הינה הכרחית – ההתאמה לתקן W3C אינה הכרחית בהיבט הקידום. מטרת עבודת האופטימיזציה להתאים את דפי האתר לסריקה של מנוע החיפוש.
W3C לאן זה הולך? חוסר ההתייחסות המובהק של מנועי החיפוש לתקן ה- W3C לצד אחוז השימוש הגובר במנועי החיפוש – גורר מצב לפיו התקן הולך והופך לפחות רלוונטי. הדרישות הקפדניות של התקן גורמות לבוני אתרים רבים להתעלם מהתקן ולא להתייחס אליו בקפדנות. כמו שזה נראה כיום, התקן ימשיך להתקיים כסטנדרט לכתיבת קוד תקין לאתר, אך ימשיך לשחק שחקן משני בכל הקשור להשפעה על עולם האינטרנט החדש שמונע דרך מנועי החיפוש. |
|
|
קרן כהן |
כהן - מתאמת פרויקטים ב Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית, קהילותWEB 2.0 , פורטלים ועיצוב ממשקי GUI. |
כהן - מתאמת פרויקטים ב Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית, קהילותWEB 2.0 , פורטלים ועיצוב ממשקי GUI. |
גורו 4 רנט |
מתאמת פרויקטים ב Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית, קהילותWEB 2.0 , פורטלים ועיצוב ממשקי קהילותWEB |
|
נתניה |
|
|
קישור לאתר |
אינטרנט - קידום אתרים |
תאריך: 29/3/2011 |
תגיות:
איפיון אתרים
בניית אתרים
קידום
קידום אתרים
אינטרנט
אתרים
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים בתחום אינטרנט - קידום אתרים |
|
|
|
|
|
|
קידום בגוגל: הכרח מודרני / אביב יועצים |
מי שמומחה בתחום קידום בגוגל ידע איך להקים לך אתר המשקף את העסק שלך, ואיך להציב אותו לאורך זמן במקום ראשון במנוע החיפוש גוגל. במילים אחרות רייטינג לטווח ארוך, ולא כזה שיצנח באותה מהירות בה עלה. |
|
|
|
|
|
|
|
קידום בגוגל ותורת המשחקים / אביב יועצים |
נדמה שכבר התרגלנו לעניין וקשה לנו לדמיין עולם אחר. נדמה שאנחנו כבר לא זוכרים איך נראה עולם האינטרנט לפני שמנועי החיפוש התפתחו ולפני שגוגל השתלט על השוק. נדמה ששכחנו איך חיינו בעולם שבו אין קידום בגוגל |
|
|
|
|
|
קידום בגוגל: מה מתאים למה? / אביב יועצים |
הטכניקות השונות שבהן נעשה שימוש לצורכי קידום בגוגל הינן בעלות רמות יעילות שונות. אחד הדברים שקובעים את רמת היעילות של הטכניקות השונות היא ההתאמה שלהן לאתר המקודם מצד אחד ולמטרות הקידום מצד שני. |
|
|
|
|
|
קידום בגוגל: מצא את המטמון / אביב יועצים |
כיום, גוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בארץ ובעולם, והוא מרכז כ- 60% מכלל החיפושים באינטרנט. לכן- אם בבעלותך אתר אינטרנט, או שאתה מקדם מוצר או שירות מסויימים, חשוב שתדע- "אם אתה לא שם- אתה לא קיים!". |
|
|
|
|
|
קידום בגוגל: חפשו אותי / אביב יועצים |
ישנם מספר רעיונות בסיסיים אשר אם תשכילו להפנים אותם- תוכלו להבין את הרעיון הכללי של קידום בגוגל. נתמקד כעת בשניים מהם: מנועי חיפוש ואסטרטגיות להוצאת קישוריות (לינקים). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|