אנו נסקר את הטכנולוגיות הללו ונעשה השוואה מבחינת הקמת אתר מסוגים אלו בביצועים, יתרונות וחסרונות.
תחילה יש להבין כי אתר פלאש יכול להחליף באופן כמעט מוחלט אתר HTML.
HTML - ראשי תיבות של "HyperText Markup Language", כלומר זו שפת תגיות ליצירה של עמודי אינטרנט אשר בנויה מקבצי טקסט ונותנת לדפדפן הוראות איך להציג את הדף.
מאחר ומדובר בקבצי טקסט רגילים, המידע קריא באופן ברור וניתן להבין איפה הטקסטים נמצאים כאשר ניגשים לבנות אתר– אנו נחזור לזה בהמשך.
FLASH – מבוססת על גרפיקת ווקטורים היוצרת גרפיקה מרהיבה במינימום משקל, ניתן לצרף תמונות רגילות וקבצי קול ווידיאו – אך אלו כבר מעלים את הנפח של הקבצים באופן משמעותי. בניגוד לקובצי ה HTML, המידע כאן מוצפן ולא קריא כלל וכלל. הדפדפנים משתמשים בנגני פלאש ונגני הפלאש למעשה מציגים לנו את המידע בטכנולוגיה זו. לכן על מנת לראות פלאש בדפדפן – יש להניח כי למשתמשים יש את הנגן פלאש מותקן בדפדפן.
אז מה עלינו לדעת בבואנו לבנות אתר חדש לעצמנו או לעסק החדש? איזה נתונים עלינו לקחת בחשבון, ובכן, לכל טכנולוגיה יש יתרונות וחסרונות אך אנו נעלה על העיקריים.
ל HTML יש יתרון אחד מובהק על פני הפלאש וזהו יתרון בקידום אתרים, מנועי חיפוש כדוגמת גוגל ויאהו, אינם מסוגלים לקרוא את המידע הטקסטואלי הנמצא בפלאש, מבחינתם פלאש זה לתמונה, ולכן אם יהיה כתוב בתמונה הזו "בניית אתרים" גוגל לא ידע לפענח זאת.
החיסרון המובהק של HTML ביחס לFLASH הוא הגרפיקה, רמת הגרפיקה שפלאש מציגה מול HTML עולה במספר רמות ועדיפה, גם מבחינת העובדה שהגרפיקה בפלאש שוקלת הרבה פחות.
לפיכך, השיקולים שלנו כבוני אתרים הם פשוטים:
- עלינו לקחת בחשבון את העובדה שקידום אתר ניתן לביצוע אך ורק ב HTML, ככל שיהיה יותר HTML ופחות פלאש כך הקידום אתר יתבצע ביתר קלות.
- ככל שאנו נרצה גרפיקה יותר מרהיבה ודינאמית, עלינו לקחת בחשבון שנרצה פלאש על גבי HTML, מאחר ואתר שיש לו הרבה גרפיקה צריך להיות קליל מבחינת תעבורה, גרפיקה מרהיבה בHTML עלולה ליצור אתר מאוד כבד, דבר שיהרוס את חווית הגלישה של המשתמשים.
יש להבין שגם אם נרצה אתר שכולו בנוי מ HTML, עדיין נוכל להכניס שבבי מידע בפלאש אשר לא יפגעו בקידום אתר ויפתחו לנו אתר מרשים ומהנה לצפייה.