מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

עקרונות השיווק

עקרונות השיווק הישיר – על מה מבוסס השיווק הישיר? אילו יתרונות וחסרונות יש לשיטה?

/ אריאל בונוס בע"מ

עקרונות השיווק הישיר – על מה מבוסס השיווק הישיר? אילו יתרונות / חסרונות יש לשיטה?

השיווק הישיר התפתח מאוד בשנים האחרונות. באמצעות שיטה זו יכולים הצרכנים לחסוך כסף רב וליהנות ממוצרים איכותיים בקנייה יעילה ובמינימום של בזבוז זמן. אך כמובן, כמו בכל דבר בחיים, למטבע יש שני צדדים.

במאמר זה נסקור את היתרונות והחסרונות של השיווק הישיר.

החיסרון הראשון בשיווק הישיר הינו שרובנו, רגע לפני שרוכשים מוצר ופותחים את הארנק, אוהבים ל"משש" ולראות שהוא בדיוק מה שאנו צריכים. אומנם, הדבר הבולט בשיטת השיווק הישיר הוא שלא ניתן לראות את המוצר בעת הרכישה, ולפעמים יכולה להגיע סחורה פגומה ומשם מתחיל סיפור שעלול להיות מסובך וכרוך בהחזרים והחלפות, ולפעמים אף לא נשאר במלאי. לכן, חלק מהאנשים מעדיפים לוותר מראש על קניה מסוג זה ופשוט ללכת על בטוח ולקנות מהחנות.

על מנת למנוע בעיות מסוג זה, יש לנו, הצרכנים הגנה חוקית שבמסגרתה החוק נותן לצרכן עד 14 יום מרגע רכישת המוצרים. לפי נוסח החוק החדש להגנת הצרכן, מקבל הקונה את הזכות להחליט אם המוצר מוצא חן בעיניו או שיעדיף להחליף. במידה והחלטנו לוותר על העסקה, ניתן לעשות שיחת טלפון אחת והכל מבוטל! יתרון טוב עוד יותר, במקום שנלך עד לחנות, נבדוק את המוצר ונקנה אותו באותו הרגע ולאחר מכן נתחרט ולא נוכל להחזירו בגלל מדיניות ההחזרה של החנות, ניתן לרכוש דרך הטלפון ולחכות שהמוצר יגיע עד לבית - דבר החוסך מאיתנו המון כאב ראש וזמן. בנוסף לכך, ניתן לבדוק את המוצר בבית, בנוחיות, ובמידת הצורך להחזיר – והכל באמצעות שיחת טלפון פשוטה אחת.

 

זמן האספקה הוא גם נושא רגיש בתחום, מכיוון שברוב הפעמים המוצרים מגיעים היישר מהמחסן של הספק לביתו של הלקוח ובדרך עובר המוצר מספר ידיים ועקב כך נפוצות הפעמים בהן נתקלים בעיכוב בזמן האספקה. למעשה, המחיר הנמוך שמציע הספק אינו מהווה תחליף לזמן אספקה קצר ככל הניתן, וכמובן שאינו בעל ערך אם ללקוח אין אמון מלא בהגעת המוצר לביתו בשלמות ובזמן שהבטיחו לו.

 

נכון, לעיתים יש איחור בזמן האספקה, אך כמובן שגם כאן החוק עומד לצידנו! חוק הגנת הצרכן קובע שבעסקאות "מכר מרחוק" ניתן לבטל את העסקה לאחר 14 יום מקבלת המוצרים, אך אם בוטלה עסקה בגלל סיבה מוצדקת, כמו איחור בזמן אספקה, ניתן לבטל ללא עלות או קנס.

במקרה של חרטה, קיימת אפשרות ביטול אך החברה רשאית לחייב ב-5% מסך העסקה (דמי ביטול עסקה). בנוסף, בהקשר זה מומלץ לבחון את שיטת העבודה בה נוקט הספק למסירת המשלוח במקרים בהם לא נמצא הלקוח בביתו. חלק מהספקים פועלים בשיטה המחייבת התקשרות מוקדמת עם הלקוח ותאום המשלוח עימו, ואילו ספקים אחרים מעדיפים להגיע ישירות לבית הלקוח, ובמידה ואינו נמצא לשוב ולתאם עימו מועד חלופי למסירת המשלוח לידיו.

חסרון נוסף בתחום השיווק הישיר, הוא עצם העובדה שהלקוח אינו יכול לדעת בוודאות כי החברה שמציגה את עצמה כחברה היא אמיתית ולא פיקטיבית. הרי בכל מקום יש נוכלים ורמאים שינסו לעבוד עלינו אם זה דרך שיטת שיווק הישיר ואם זה בעולם האמיתי.

 

למרות זאת, השיווק הישיר מציע כיום מגוון רחב של הצעות אטרקטיביות שניתן למצוא רק בו. לכן, מומלץ לרכוש מחברות בעלות ותק ומוניטין בתחום. בישראל פועלות מספר חברות בעלות מוניטין כגון אריאל בונוס, דבר המקל את ההתנהלות  במקרה של שאלה או כל פניה לעזרה. למעשה, היתרון הגדול ברכישה דרך שיטת השיווק הישיר היא העובדה שהמחיר נמוך משמעותית מאשר בחנות, וזאת מכיוון שבשיטת השיווק הישיר נחסכת עמלת הסוכן ועלות החזקת רשת השיווק על כל מרכיביה. כך, ניתן למצוא הזדמנויות מאוד כדאיות כלכלית ועל ידי כך לחסוך סכום גדול של כסף בכל רכישה של מוצר החל ממוצרי חשמל ועד לכלי אוכל.

 

לסיכומו של דבר, לאחר שהעמדנו את יתרונות השיווק הישיר מול חסרונותיו, ניתן להסיק כי רכישת מוצרים באמצעות השיווק הישיר הנה מאוד נגישה, זולה ונוחה. היא מאפשרת לצרכן להמשיך לעסוק בחיי היום יום עם פחות כאב ראש וניסיון להספיק להגיע לחנות לפני שתיסגר, מאפשרת למצוא מוצרים המתאימים אישית וחוסכת ניסיון להסתמך על מדיניות ההחזרה בחנות. בנוסף, צריך לזכור כי החוק עומד לצידו של הצרכן באם מתעוררת אחת מהבעיות שצצות באמצעות השיטה.

 

אריאל בונוס בע"מ
כאשר אנו שומעים את המושג שיווק ישיר ברובנו מתעוררת תדמית שלילית ורדודה. אבל שיטת השיווק הזו חוסכת כסף רב ומציעה מוצרים זולים ואיכותיים.
כאשר אנו שומעים את המושג שיווק ישיר ברובנו מתעוררת תדמית שלילית ורדודה. אבל שיטת השיווק הזו חוסכת כסף רב ומציעה מוצרים זולים ואיכותיים.
אריאל בונוס בע"מ
אריאל בונוס בע"מ הנה חברת הדיוור והשיווק הישיר, מהגדולות בישראל. לחברה מספר רב של קטלוגים המופצים לקהל הלקוחות בהתאם להעדפותיהם ולהרגלי הקניות שלהם. החברה פעילה יותר מ-7 שנים.
סחרוב 18
רשל"צ
03-9539969
קישור לאתר
עסקים - מכירות
תאריך: 20/12/2010
תגיות:   מכירות    שיווק    ישיר    מוקד    אריאל    בונוס   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - מכירות

ייעוץ שיווקי: לכוון את הפוקוס / אביב יועצים
במאמר זה נבחן את אחת הסיסמאות שכמעט אין חברת ייעוץ שיווקי שלא עושה בה שימוש. הסיסמא אומרת (בדיוק או בערך): "אנו נסייע לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים ולהתבלט מעל כולם". האומנם מדובר בדרך פעולה חכמה?
ייעוץ שיווקי: עצת אחיתופל / אביב יועצים
כשאתם מקבלים עצה זו אח אחרת בנושא ייעוץ שיווקי, אתם קודם צריכים לשאול את עצמכם – האם האדם הנותן לכם אותה מבין דבר וחצי דבר בתחום העיסוק שלכם? ייעוץ שיווקי אמיתי יינתן לכם מפי חברה שמתמחה בתחום.
ייעוץ שיווקי: לשאוף מעלה / אביב יועצים
האם העסק שלכם מדשדש לאחרונה? האם אין תנועה של לקוחות ואף אחד לא מתעניין במה שיש לכם להציע? האם פנקס החשבונות יושב בצד, גלמוד, מעלה אבק? במידה ועניתן כן על השאלות האלו, אולי גם אתם צריכים ייעוץ שיווקי.
ייעוץ שיווקי: לפקוח עיניים לעולם חדש / אביב יועצים
לפעמים קורה שבתור בעלים של עסק, כבר אין לנו ממי ללמוד, אנחנו דורכים במקום. מטרתו של ייעוץ שיווקי הוא ליעל את העסק שלנו ולהצביע לנו על כיוונים שונים שבכלל לא הקדשנו להם מספיק מחשבה.
ייעוץ שיווקי: כשזמן הוא כסף / אביב יועצים
יועץ שיווקי פנימי מתוך החברה תמיד יעמוד לשירותי החברה, אז למה בעצם לקחת שירותים של חברה חיצונית? במאמר זה נסביר מדוע כדאי לקחת חברה חיצונית ומהם הסיכונים שבייעוץ שיווקי פנימי מתוך החברה עצמה.
האם אתם מפלחים את השוק שלכם / דני קרני
עד סוף שנות ה 80 כל מותג של רכב כוון לשוק מסוים - קדילק, מרצדס, סוברו, סוסיתא - כל מותג במחיר מסוים, באיכות, בגודל, בעיצוב, - אלו בנו את המכונית כמכוונת לשוק מסוים, אותו אנו מגדירים כפלח שוק.
ייעוץ שיווקי: על החברות העוסקות בתחום הייעוץ / אביב יועצים
אנשים אשר מעניקים ייעוץ שיווקי, כלומר יועצי שיווק, הם אנשים שמטרתם לעזור ללקוחותיהם להבין את טבע השוק שבו הם מנסים לעשות עסקים.
ייעוץ שיווקי: כמה טיפים לעוסקים בתחום השיווק / אביב יועצים
הטיפים הטובים ביתר שאפשר לתת לחברות של ייעוץ שיווקי מדברים על הנושאים של אסטרטגיות שיווק אישיות, יצירת תוכניות שיווק ייחודיות והבנת דרך חשיבתם של הצרכנים.
ייעוץ שיווקי: כיצד לבחור חברה בצורה נכונה / אביב יועצים
ייעוץ שיווקי מקצועי מאפשר לחברה לתת יותר פוקוס לפיתוח המוצרים שלה ולתפעול הכללי שלה. ייעוץ שיווקי מקצועי מייעל את עבודתה של מחלקת השיווק ומקל עליה.
ניהול תהליך מכירה יעיל / עוזי פלג
הליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, הכול מנקודת ראות והתנסות אישית של כותב המאמר.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים