מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

רשת פרטית

מה הסיבה להתחזקות הרשתות הפרטיות ?

/ יובל לובנשטיין

מה הסיבה להתחזקות רשתות המזון הפרטיות ?

האם גם כאן בדומה להישרדות "השבט אומר את דברו ?"

 

נתוני סטורנקסט לשנת 2010 מראים שמגמת התחזקות הרשתות הפרטיות נמשכת ומגיעה לכ- 29.7% מהשוק בהשוואה לכ- 27.6% אשתקד ו- 25.3% בשנת 2008.

בנתוני הרשתות הפרטיות נכללו, רמי לוי, כמעט חינם, חצי חינם, אבא ויקטורי, יינות ביתן, אושר עד וכיוצא באלה.

(רמי לוי ומחסני כמעט חינם מוגדרים "פרטיות" בדו"ח בגלל "ההיסטוריה" למרות שהפכו כבר להיות חברות ציבורית)

 

נשאלת השאלה מדוע הרשתות הפרטיות מתחזקות ?

 

התשובה לכך מאד פשוטה – הציבור מאמין לרשתות האלה !

 

לנדידה לכיוון הפרטיות,יכולות להיות סיבות נוספות כמו, הזדהות עם היזם מול הממסד, עם החלש מול החזק, עם החדש מול הישן, עם המזרחיים מול האשכנזים, עם "סינדרלה מול הטייקון"- תופעה זו תעסיק את כותבי עבודות הגמר למיניהן עוד זמן רב, אך דבר אחד ברור, זה לא אירוע חד פעמי, אלא תופעה ואמירה שאין להקל לזלזל ולהקל בה ראש, ואולי ניתן לתמצת זאת באמירה מעולם "ההישרדות"

"השבט אומר את דברו".

 

קשה מאד לשכנע את הציבור ולאורך זמן שאתה הכי זול, אם אתה מפרסם ללא הפסקה, בכל עיתון, בכל אתר אינטרנט ובכל ערוץ T.V אפשרי ואם שכר מנהלי הרשת תופס את המקומות הגבוהים של טבלת הבכירים,  ואם את תפקיד המנהל ממלא יותר מבעל תפקיד אחד ?

 

 זה פשוט לא עובד ככה, כל שכן שמדובר בחברות ציבוריות, בהן גם הציבור מושקע, לעיתים נדמה שבעלי השליטה שכחו שהם מחזיקים בחברה ציבורית ועושים בחברה ובבונוסים ככל העולה על רוחם. די להביט בבורסה לניירות ערך, בתשואות שמצליחות להשיג "הפרטיות" מול שופרסל והריבוע ולהבין שאכן הציבור מאמין להן יותר.

אולי "התבוננות מעמיקה" זו תשכנע את בעלי השליטה, לנהוג אחרת.

 

רשת יוניברס קלאב שלימים הוסבה לשופרסל דיל – נהגה לפרסם רק פרסום תדמיתי ולא פרסום מחיר.(פרי עבודה שיטתית, מקצועית ויפה של  מנהלה מזה שנים, דוד גדליה)

רמי לוי באדיקות (ובצדק רב) לא נגרר לפרסומי מחירים, שהרי לכל מחיר זול, יש מחיר עוד יותר זול.

גם בתגובה על מבצעי שופרסל ב- 4.99 ₪ , לא נגרר לפרסומי מחיר, אלא הודיע בפרסום תדמיתי שאצלו הלקוחות ימצאו את אותם מוצרים במחיר זול יותר והקפיד לא לציין את מחירם לצרכן. (לקוחותיו קיבלו בכניסה לחנות עלון המציין את אותם "מוצרי שופרסל של 4.99 במחיר של 4.79 ₪)

 

המותג הפרטי של שופרסל פתח יפה, תוך שמירת פער של כ- 15% בינו לבין המותג המוביל בקטגוריה, אולם על ציר הזמן ומתוך ניסיון להרוויח מהר וכמה שיותר, מצמצם את הפערים וחבל כי ככה לא בונים חומה.

 

יש מה ללמוד ממה שקורה בחו"ל בנושא.

רשת טסקו האנגלית,Tesco  היא רשת שציבור לקוחותיה, מאמין לה.

רשת מזון נוספת מארה"ב, שהציבור מצביעה ברגליו היא Trader Joe

הציבור יודע שכל מה שנמצא על המדפים, עבר סינון ובדיקה וכל מבצע הוא אכן מבצע ולא עוד סתם פרסום, עלון של מועדון לקוחות ועוד פלייר.

 

 

 

יובל לובנשטיין, משמש כיועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה. שימש בתפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל בהן שופרסל והום סנטר.

יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות.
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
יובל לובנשטיין
משרד ליעוץ שיווקי ואסטרטגי. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
נחל שורק 87
מודיעין
0525527587
089703552
עסקים - שיווק ופרסום
תאריך: 9/2/2011
תגיות:   יובל לובנשטיין    רמי לוי    חצי חינם    מחסני כמעט חינם    אושר עד    יינות ביתן    דוד גדליה    יוניברס קלאב    שופרסל   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - שיווק ופרסום

שילוט במודיעין / לילך כהן
ם עסק חדש, אתם צריכים שילוט שיאמר לעוברים ושבים שהעסק שלכם נמצא במקום. זהו אמצעי הפרסום הזמין ביותר, אם הוא מבוצע נכון. אז איך בוחרים שילוט במודיעין מהם סוגי השלטים הקיימים? כל התשובות במאמר שלפניכם.
כרטיסי ביקור- לא רק לעסקים / מרטין בוקסדורף
נכון, כולנו מכירים את כרטיסי הביקור כעניין עסקי נטו, אך ידעתם שבמדינות אחרות כאשר פוגשים בחורה בבר, נותנים לה כרטיס ביקור?
דפוס חשוב: הזמנות לאירוע / אביב יועצים
בדרך כלל אנו באים במגע עם בית דפוס כחלק מההכנות של אירוע מרגש בחיינו: חתונה, ברית או בריתה, בת מצווה או בר מצווה. באירוע זה אנו רוצים לשלוח הזמנות אישיות ומיוחדות.
דפוס מול אינטרנט / אביב יועצים
עם התפתחות האינטרנט החלו להישמע חששות באשר לעתידם של מוצרי דפוס: הפרסום בדפוס, דפוס העיתונים והספרים, עתיד בית דפוס ועוד. במאמר זה ננסה לבחון האם החששות מוצדקות.
דפוס ומוצריו שכל עצמאי צריך / אביב יועצים
עכשיו אחרי שהקמת את העסק, נרשמת כחוק ושיווקת את עצמך, הלקוחות מתחילים לזרום וכדאי שתפנה לבית דפוס ותדפיס כמה מוצרי דפוס משרדיים.
דפוס: החשיבות של מוצרי דפוס לעסק שלך / אביב יועצים
עולם העסקים נאלץ בשנים האחרונות להתמודד עם המדיה הדיגיטאלית. אך מחוץ לרשת האינטרנטית עדיין ממשיכים העסקים להתבצע בצורה דומה מאד לשיטה הישנה ועדיין יש חשיבות לדברי דפוס הנושאים את שם העסק.
דפוס: הפצת פליירים בדפוס- האם זה עובד? / אביב יועצים
אנשים אולי מקטרים כשדוחפים לידיהם דברי דפוס, אבל האמת היא שאחוז מאד גבוה מהם בוחנים את הפלייר ואת דבר הדפוס, מתוודעים לשם העסק ובודקים האם הפלייר רלוונטי עבורם.
מוצרי קד"מ ככלי למיתוג ולהעצמת המותג בקרב הלקוחות / טקסס מוצרי פרסום ומתנות עם לוגו
מוצרי קידום מכירות ממותגים במותג ופרסום שלכם , הם כלי שיווקי רב עוצמה לחיזוק המותג שלכם ולהעצמת המיצוב העסקי בקרב לקוחתכם במאמר זה נסקור על היתרונות ועל הדרכים להפקת המוצר קד"מ הטוב ביותר
שינויים חריפים בתחומי הדפוס והאלומיניום- האינטרנט מוריד מחירים / מרטין בוקסדורף
הפרסום באינטרנט הוריד את רמות המחירים בכל התחומים הקיימים אצל בעלי מקצוע ובעלי עסקים בכלל. איך נתח הרווחים יורד בגלל האינטרנט
דפוס: מבט מבפנים / אביב יועצים
יש הרבה מעצבי דפוס שעובדים כפרילנסרים בנוסף לעבודתם כשכירים, והם חוו על בשרם מגוון של לקוחות. מעצבים בדרך כלל רואים את עצמם כאומנים, ולכן הם לא יסכימו לכל בקשה של לקוח.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים