מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

CRM

CRM: עקרונות ויתרונות

/ אביב יועצים

CRM: עקרונות ויתרונות  

בשנים האחרונות ניתן לזהות בארץ מגמת שינוי נרחב ביחסם של ארגונים ועסקים אל לקוחותיהם. כיום, מבינים בעלי עסקים שאין זה מספיק רק לנהל בצורה מחושבת את חשבונותיהם של הלקוחות (שלא לאמר- לגבות מהם כסף ולתת קבלה)- אלא יש צורך גם להכיר כל לקוח ולקוח בצורה אישית, להתאים לו את חווית הקנייה המועדפת עליו, וכך לא רק לשמר אותו אלא גם להגדיל את ההכנסה שהוא מספק לחברה.

תפיסה ניהולית זו נקראת " “Customer relationship management, כלומר- ניהול קשרי לקוחות, או בקיצור CRM, והיא נוצרה כדי לתת מענה לארגונים ועסקים בכל הנושאים השונים הקשורים ללקוחות, החל מטיפול בלקוחות קיימים ושימורם וכלה ברכישת לקוחות חדשים. כדי להמחיש את ההבדל המשמעותי שבין טיפול רגיל בלקוחות לבין ניהול לקוחות על פי שיטת CRM, מובאים להלן עקרונות השיטה, בצירוף הסבר קצר על כל עיקרון.

1. מרכזיות הלקוח. זהו העיקרון הבסיסי ביותר של שיטת CRM, והוא למעשה מהווה את הבסיס הערכי של השיטה. עיקרון זה גורס כי ארגונים ועסקים המעוניינים להגדיל את הצלחותיהם והכנסותיהם באמצעות ניהול לקוחות נבון, חייבים להבין שעליהם למקד את מירב המאמצים סביב לקוחותיהם- וזאת בשונה מהתפיסה הקלאסית המקובעת הטוענת שיש למקד את המאמצים רק במוצרים או במותגים של העסק.

2. הבדלים בין לקוחות. על פי עיקרון זה, על הארגון המנהל לקוחות לפי שיטת CRM להבין שקיים שוני בין הלקוחות, ולקטלג כל לקוח ולקוח תחת "כותרת" שונה, על פי פרמטרים שונים כגון תדירות הקנייה שלו, ממוצע ההכנסות החודשיות והשנתיות שהוא מכניס לחברה או לעסק, הפוטנציאל שלו לגדול או הסיכון שיקטן וכו'.

לאחר שמקוטלגים העובדים וידועים עליהם כל הפרטים ניתן לדעת כיצד להתייחס לכל אחד מהם, שכן לפי עיקרון ההבדלים של שיטת CRM, הלקוחות אינם שווים זה לזה ויש להעניק לכל אחד מהם יחס שונה, כדי למקסם את רווחיה הנוכחיים והעתידיים של החברה.

3. ערך הלקוח הנוכחי. עיקרון זה נגזר במידת מה מן העיקרון הקודם, והוא אחד מעמודי התווך של שיטת CRM. על פי עיקרון זה, יש לערוך חישובים תמידיים אשר בודקים מהו ערכו של כל לקוח עבור החברה או הארגון. התוצאה של חישובים אלו נקראת "ערך נוכחי" ופירושה- תזרים התקבולים העכשוי והחזוי מהלקוח.

4. תהליך לטווח ארוך. גם זהו עיקרון חשוב כאשר פועלים על פי שיטת CRM, ויש להפנים אותו בטרם ניגשים למלאכה. על פי עיקרון זה, קשר טוב עם בני אדם אינו דבר הנרכש תוך זמן קצר, לכן יש להשקיע זמן, אנרגיות וסבלנות ביצירת מערכות יחסים בריאות ונבונות עם הלקוחות.

כעת, לאחר שידועים עקרונות השיטה, כדאי שתקדישו עוד כמה דקות מזמנכם כדי ללמוד עוד קצת על היתרונות שהיא מציעה עבור ארגונים או חברות אשר מעוניינים לגדול, להתמקצע ולהגדיל את הכנסותיהם. להלן סקירה קצרה של יתרונות השימוש ב- CRM, לעומת השימוש בשיטות אחרות.

1. היתרון המיידי והברור ביותר בשיטת CRM הוא כמובן הגדלת שביעות רצון הלקוחות. יש לכך השלכות חיוביות רבות, כגון צמצום התלונות והקטנת עומס על עובדי שירות הלקוחות למשל.

2. חיזוק נאמנותם של הלקוחות לחברה.

3. CRM מאפשר הבנה טובה יותר של הלקוחות וצרכיהם. כך יכול העסק להציע לכל לקוח את המוצרים ואת חווית השירות המתאימים לו ביותר, מה שיגדיל משמעותית את הכנסותיה של החברה.

4. כאשר יודעים באופן תמידי מהו סך ההכנסות של החברה מכל לקוח, ניתן למדוד את רמת ההצלחה של מהלכים שיווקיים או של שינויים בעסק- על ידי בדיקה פשוטה של השינויים שחלו בתדירות הקנייה וגובה ההוצאה בכל קנייה בקרב הלקוחות.

אביב יועצים
כתיבת תוכן איכותי.
כתיבת תוכן איכותי.
אביב יועצים
ייעוץ שיווקי וקידום אתרים באינטרנט.
מרכז הארץ
-
קישור לאתר
עסקים - שרות לקוחות
תאריך: 24/2/2011
תגיות:   CRM   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - שרות לקוחות

בנקים שעות פתיחה / דודי לבנטל
שעות פתיחה של בנקים - כמה שהחיפוש הזה פשוט, ככה הוא מורכב, אלא אם כן משתמשים באתר שעות-פתיחה על מנת להגיע ישירות לשעות הפתיחה של סניף הבנק המסויים.
ניהול קישרי לקוחות עבור עסקים קטנים / אביב יועצים
עסקים קטנים עומדים בפני אותו האתגר אשר עסקים גדולים עומדים בפניו: כיצד ליצור פרופיל טוב של הלקוחות, כדי שיוכלו להציע להם שירות יעיל ועקבי. יש להם מה להרוויח מיישום שיטת ניהול קישרי לקוחות מתקדמת.
ניהול קשרי לקוחות חברתי / אביב יועצים
ניהול קשרי לקוחות חברתי הוא הדבר הבא בתחום של קשרי לקוחות. סוג זה של ניהול מתחיל לתפוס תאוצה בארץ ובעולם, ולרכוש לעצמו עוד ועוד מעריצים.
ניהול קשרי לקוחות: כיצד לשפר קשרי לקוחות / אביב יועצים
קשרי לקוחות הם מרכיב חשוב בכל חברה. התמהיל העסקי של החברה צריך לשים דגש רב על ניהול קשרי לקוחות כחלק מהתכנון העסקי. אבל כיצד לתכנן נכון את קשרי הלקוחות כדי למשוך לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים?
ניהול קשרי לקוחות- קריירה מרתקת / אביב יועצים
ניהול קשרי לקוחות או עבודה בקשרי לקוחות יכולה להיות אפשרות קריירה מעניינת ומרתקת לכל מי שרוצה לעבוד עם קהל ומתעניין בשיווק, יחסי ציבור, פרסום ובעולם העסקים.
: CRM ארבעת התכונות הבסיסיות / אביב יועצים
האתגרים אשר נגרמים עקב התנאים העכשויים בשוק העבודה התחרותי מאלצים חברות להעריך מוצרי CRM באור קריטי יותר מבעבר. מנהלי חברות רוצים יותר מה- CRM, אך הם רוצים את זה בצורה פשוטה וקלה יותר.
CRM: לאט יותר בבקשה! / אביב יועצים
אחד הדברים הקשים ביותר בתוכנית CRM הנו קביעת מדדי הצלחה. אחרי הכל, רבות כבר נכתב על מפעלי CRM ועל היכולת להבין לקוחות בהקשר של היחסים השונים שלהם עם החברה.
יוצרים חזון CRM: טיפים לקבלת ביצועי CRM מצויינים / אביב יועצים
במאמר זה נלמד על הצעד הראשון בדרך להפיכתו של חזון ה – CRM שלך למציאות: כיצד ליצור חזון שיניע את תהליך השינוי בחברה.
על שירות לקוחות: כיצד מורכבים מערכי שירות לקוחות ואיך משמרים לקוחות? / אריאל בונוס בע"מ
בתחילת המאה הקודמת מרביתם של העסקים אופיינו כעסקים קטנים שבהם היו מוכרים קבועים וקונים קבועים אשר קיימו ביניהם מערכת יחסים אישית. כיום,נוצר ניתוק בין הקונים למוכרים.
על שירות לקוחות: כיצד מורכבים מערכי שירות לקוחות ואיך משמרים לקוחות? / אריאל בונוס בע"מ
מטרתה של אסטרטגיית שירות הלקוחות להוביל את הארגון להישגים טובים יותר (מכירות) ולשפר תוצאות עסקיות. הצורך לשפר את השירות המוענק ללקוחות נובע גם כתוצאה מהחוקים השונים שנחקקים לטובת הצרכנים.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים