מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

מקצוע הקניינות

מקצוע הקניינות

/ יובל לובנשטיין

 

 

קניינות – זה מקצוענות ומקצוע –  ובהעדרם, נכנס האגו ובגדול.

 

במהלך עשרות השנים בהם עסקתי בתחומי הסחר והשיווק, יצא לי לנהל עשרות רבות של קניינים במספר רב של צמתים ודרכים.

 

הקניין, להבדיל ממנהל רכש, עוסק בראש ובראשונה בניהול הקטגוריה ואו המחלקה עליה הוא מופקד בהיבט במכירות והרווחיות.

לשם כך עליו להכניס לקטלוג, את הפריטים הנכונים, להציגם נכון,לתמחר את מחיר הצרכן באופן שיהיה תחרותי,להרוויח וכמובן גם לדעת לקנות נכון.

מנהל רכש – מתמקד בהתאמת המוצר למפרט שהוכן ולמחיר הקניה הנמוך, תוך בחינת מספר חלופות.

 

מקניין טוב נדרשות תכונות די מיוחדות, אשר בדרך כלל לא נמצאות אצל רובנו.

1) נדרש ממנו להבין מאקרו ולעסוק במיקרו.

    נשמע פשוט – זהו, שזה ממש לא ככה.

    זה כמעט לומר דבר והיפוכו,שהרי אנחנו כבני אדם מסוגלים ומסווגים  

    בדרך כלל לאחת משתי תכונות אלה.

    רובנו לא מסוגלים להיות בקיאים באסטרטגיה הכוללת ובו בזמן לעסוק   

    בפריטים טכניים קטנים.

 

2) יכולת מסחרית והבנת הטרנדים בשוק

 

3) פתיחות ויצירתיות

 

4) יחסי אנוש טובים עם הספקים ועם מנהלי המחלקות והחנויות ברשת

 

5) יכולת להגיב מהר לנעשה בשוק

 

6) ניידות ויכולת להכיר את השטח כולל ספקים,מתחרים,חנויות לצד העבודה המשרדית הרגילה.

 

7) עבודה בעומס לאורך – לדעת להתמודד עם שחיקה

 

8) יכולת להקשיב – להקשיב ולא רק לדבר ולהשמיע,לדעת לקבל ביקורת ,להפנים ללמוד ולשפר.

 

9) ידע  ושליטה במערכות ממוחשבות.

 

10)  ואחרון חביב יושר אישי ומקצועי

 

לרגע יחשוב הקורא שחייו של הקניין נושקים לחיי זוהר,אז שלא.

רוב הזמן של הקניין מוקדש לנושאים אפורים וטכניים.

הקמת פריטים, הקמת מבצעים ותגמולים, ניהול קטלוג הפריטים, הוצאת פריטים דלי מכר,מו"מ עם ספק על מבצע או בונוס או השתתפות בפרסום, הכנת מוצרים לפרסום בעיתון הרשת, הקצאת מבצעי קופה, מבצעי סוף שנה, מבצעי השקה לפתיחת חנות וכו

 

אכן נשמע כמו "סופר מן" – האמת זה נכון,לקניין טוב יש הרבה מתכונות אלה – ולמי שאין אותם, לצערי ממלא את החסר, באגו ובהרבה תרגילי מנהיגות של כוח ושל "עבד כי ימלוך".

 

לנהל קניינים זו אומנות, שהרי כפופים לך מספר קניינים,שכל אחד הוא מלך בתחומו.

על פיו יישק דבר. מנכ"לים  גדולים (שתמונתם נראית מדי פעם מעל דפי העיתונים הכלכליים) מחזרים על דלתו, מנסים לשכנע אותו לקנות את מוצריהם, מדברים עליו בלשון חנופה ומאדירים את ביצועיו, מבטיחים לו שרק אם ירצה יוכל להשתלב אצלם בחברה.

על פיו הסכמתו זזות מכולות מסין לישראל, בהבל פיו יוצאים מבצעים אדירים כולל פרסום במדיה – בקיצור כריש הדור ואין שני לו.

 

עכשיו לך תנהל עדת כרישים !

מסתבר שזה לא פשוט ולעיתים נדרש  להציב גבולות ברורים.

כמו בחינוך ילדים, קשים עד פרועים.

   

זכורים לי שני מקרים קיצוניים בהם נאלצתי להציב גבולות טיפה בכוח

אך עם הרבה מחשבה, משהוא בסגנון "חוסך שבטו שונא בנו "

 

המקרה הראשון ארע בזמן תערוכה בסין.

הייתה זו הפעם הראשונה לאותו קניין בסין ולכן נערכה לו הדרכה ממושכת, אודות מבנה התערוכה, באיזה מוצרים להתמקד, מחירי המוצרים, ניהול מו"מ בסין וכיוצא באלה.

היה לנו נוהג שבסיומו של כל יום ,ערכנו במלון מעין ישיבת סיכום, בה הציג כל קניין את הישגיו.

הציג הקניין המדובר את הישגיו ואמר שמצא את כל המוצרים המבוקשים ואפילו הצליח לשפר את מחירי הקנייה ביותר מ- 30%.

הדבר נראה לי מוזר שכן מוצריו הכילו בעיקר ברזל והאחרון עלה ביותר מ- 10% בין השנים.

 

התחלתי לחקור ולאמת שאכן מדובר במוצר זהה, בתחקיר עלה שאכן חיצונית המוצר נראה זהה אלא שעובי הפח שונה משמעותית.

נמסר לקניין שזה אינו מתאים לצרכים שלנו והוא התרעם על כך.

היה קשה לו להבין שהוא נכנס למלכודת האיכות, הקניין כל כך רצה להראות שהוא יכול לשפר את מחירי הקנייה שלא הקפיד על האיכות הנדרשת.

נאמר לו לחזור שוב למחרת לכל הספקים ולבצע מקצה תיקונים ומשהוא התנגד,בקשתי ממנו לצאת החוצה ונאמר לו באופן ברור: "או שאתה מבצע מקצה שיפורים או שאתה אורז את המזוודות וחוזר הביתה "

לימים הפך להיות מהמוצלחים שבקניינים.

 

המקרה השני אירע עם קניין אחר,בנושא מבנה הקטגוריה.

מקובל להחזיק לכל תחום מוצרים  באיכויות שונות.

Good    Better   Best

במילים אחרות - איכות לכל כיס.

במסגרת ישיבות המעקב השבועיות,אותן ערכתי עם הקניינים,ניסתי להדריך וללמד,אולם אותו קניין התעקש לא להחזיק גם את האיכות הגבוהה ולא עזרו לי כל ההסברים והשכנועים.

זימנתי אלי את הקניין ביום ה בבוקר (לקראת סוף השבוע),הסברתי לו שאני מבקש ממנו לצאת לחופשה , על חשבונו בבית,בלי טלפונים וללא סיורים בחנויות – אלא פסק זמן שלו עם עצמו, הודעתי לו שמהלך זה נשאר בינינו בלבד.

הקניין התבקש להגיע אלי לפגישה ביום א בבוקר עם המסקנות.

לימים הפך להיות מהמוצלחים שבקניינים.

יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות.
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
יובל לובנשטיין
משרד ליעוץ שיווקי ואסטרטגי. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
נחל שורק 87
מודיעין
0525527587
089703552
עסקים - ניהול
תאריך: 1/3/2011
תגיות:   יובל לובנשטיין    קניינות    אסטרטגיה    רכש    ירידה לפרטים   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - ניהול

תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק / עוזי פלג
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי / עוזי פלג
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
להצליח בעסקים על פי רונן הלל / רונן הלל
כדי להצליח בעסקים ובנתיב החיים חשוב להקפיד על מספר כללים שאם תיישמו אותם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.
גיבוש אסטרטגיה שיווקית בחברות המוכרות לעסקים / גיא פרי
בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות המוכרות לע
בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה / עוזי פלג
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ? / יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, מסביר בדרכו המיוחדת, מדוע רשתות השיווק לוחצות להעלות את חלקו של המותג הפרטי שלהן על המדף.
קופה רושמת לניהול המכירות / ClickUP .
קופות רושמות חכמות הן פתרון מקיף לניהול בית העסק וניהול המכירות.
מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות / עוזי פלג
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי / עוזי פלג
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
ניקוי שטיחים / אלי סרוגו
אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים