מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

היכן לפרסם

איפה לפרסם?

/ דני קרני

 איפה לפרסם ? היכן לשים את הכסף ?

 

-  מודעה בעתון המקומי – לא שווה כלום . כמה פרסמנו, רק התאכזבנו 

-  כל שנה , כמו שעון, אשת המכירות של דפי זהב ממש מאלצת אותנו לפרסם. והאמת היא  שאנחנו

   פוחדים להפסיק. היא גם מעלה לנו כל שנה את מחיר החבילה שהיא מציע 

-  פליירים ? לא שווה כלום, חבל על הזמן ועל הכסף. כמה שחילקנו, לא קבלנו כלום. אולי פניה אחת.

-  דוור ישיר ? אתה יודע כמה זה עולה ??  למשלוח, לקניית שמות ?? 

 

משפטים אלו מוכרים לכם ?? -  כן, אלו ציטוטים שאני שומע מבעלי עסקים ומנהלים כל הזמן .

הידעתם שפרסום אפקטיבי אמור להביא להחזר על ההשקעה  ביחס של לפחות  3:1 ?  על כל שקל המושקע בפרסום לקבל לפחות 3 שקלים בהכנסות ???

איפה אתם בענין הזה ?

חברות גדולות פועלות על עקרון המאסה. יורים הרבה דולרים של פרסום , בדרך כלל לכל עבר, עושים "הרבה רעש" –  אבל לעסקים קטנים אין הרבה תחמושת. 

עסקים קטנים צריכים להיות הרבה יותר מחודדים, חכמים במסר השווקי, ובתמהיל המדיה,

בגלל המחסור במשאבים.   

להצלחה בפרסום מספר מרכיבים :

1.                  המודעה : מה כותבים ???  (זהו החלק החשוב ביותר, נושא למאמר אחר)

2.                  כוונו את הפרסום כך שיביא מכירות, ולא יבנה תדמית.

3.                  תמהיל המדיה : איפה מפרסמים ? כמה ?

4.                  תקציב : כמה משקיעים ?

5.                  זמן – באיזה פרק זמן נפזר את הפעילות ? 

 

מאמר זה מתמקד בתמהיל המדיה. איך יודעים איפה לפרסם וכמה ?

הסוד שמרבית המשווקים יודעים אך לא ערים לו, נמצא בהגדרת לקוחות המטרה.

באלו קבוצות לקוח אתם רוצים להשקיע כספים כדי שיגיעו אליכם ??

ובהמשך...

לאלו מדיות הם חשופים ? מה הם קוראים ?  איך חושפים אותם בדרך האפקטיבית והיעילה ביותר למסר השווקי שלנו ? (עתון מקומי, עתון מקצועי, רדיו מקומי, פליירים, דוור ישיר, דפי זהב ..... )

 

אלו הפעולות שעליכם לבצע :

1. דברו עם לקוחות קיימים שלכם לברר למה הם חשופים. מה הם קוראים . סביר להניח שלקוחות המטרה יתנהגו דומה.

2. הראו למספר לקוחות את המודעה שלכם. קבלו  הערות כאילו הם רואים אותה פעם ראשונה

3. התקשרו למדיות השונות וקבלו את מחירי הפרסום , דפוס, הפקה 

4. אם אינכם בטוחים באפקטיביות של עיתון לדוגמה – קחו את הגליון האחרון, התקשרו למפרסמים ושאלו אותם איך התגובות.

דוגמה לתיקצוב של תכנית פרסום  

פניה באמצעות דיוור ישיר ל1,000 נמענים (יכולים להיות לקוחות קיימים או לא פעילים)  ובמקביל פרסום בעיתון מקומי

בול עולה  1.60 שקלים. 1,000 מכתבים יעלו לנו 1,600 שקלים . צריך לשלוח פעמיים בהפרש של חודש ימים  = 3,200 שקלים  

שכפול 2,000 מכתבים עולה  300 שקלים 

2,000 מעטפות לוקחים מן המלאי במשרד, קיפול והכנסה למכתב עושים במשרד – אין עלות.

סך קמפיין למשלוח המכתב -   3,500 שקלים. יעד מכירות מן המכתב 10,000 שקלים. 

בנוסף, נפרסם מודעה בעתון מקומי :  רבע עמוד במחיר 750 שקלים, 6 הופעות, סך של 4,500 שקלים

סך תקציב למודעה ולדיוור הישיר = 8,000 שקלים.

המטרה היא ביחס 1 : 3 לקבל לכן מכירות בסכום של בערך 24,000 שקל.  

 

מספר עקרונות חשובים ביותר

 

1.                  עשו תכנון מראש. אל תתפתו להצעות אנשי מכירות של מדיות. הם אגרסיבים, ממולחים, וינסו לשכנע אתכם שהעתון שלהם מתאים  "בול " לקהל המטרה שלך. כבדהו וחשדהו.   

 

2.                  עדיף להשתמש במספר מדיות במקביל.

 

3.                  אל תפרסמו פעם אחת. תמיד מספר פעמים.  

 

4.                  החליטו בתבונה על משך זמן הפרסום. יש יתרונות לריכוז מאמץ, יש יתרונות לביזור.

 

5.                  והמסר. המסר. המסר. אין כמו מסר משכנע. זו תורה בפני עצמה.

 

6.                  ואחרון – בידקו מה עובד ומה לא. כל לקוח המתקשר, שאלו אותו בסוף השיחה איך הגיע אליכם. ואם מדיה מסויימת לא מביאה לפניות – יש לתקן, להחליף – לבדוק ולשנות. 

 

בהצלחה בפרסום.

דני קרני
טר ומרצה. לדני ערכות שיווק, ספרים חוברות ותקליטורי הרצאות להשגת מיומנות שיווקית. יצירתיות, חשיבה שיווקית כוללת, היכולת להכנס לראש של הלקוחות שלכם - כל אלה ועוד עבודה מכל הלב, יביאו לכם הגדלת הכנסות.
קופירייטר ומרצה. לדני ערכות שיווק, ספרים חוברות ותקליטורי הרצאות להשגת מיומנות שיווקית. יצירתיות, כתיבה שיווקית,חשיבה שיווקית כוללת, היכולת להכנס לראש של הלקוחות שלכם - כל אלה ועוד עבודה מכל הלב, יביאו לכם הגדלת הכנסות.
דני קרני יועץ שיווק
יועץ שיווק ותיק, קופירייטר ומרצה. לדני ערכות שיווק, ספרים חוברות ותקליטורי הרצאות להשגת מיומנות שיווקית.
העוגן 7
נס ציונה
03-9470787
קישור לאתר
עסקים - שיווק ופרסום
תאריך: 14/4/2011
תגיות:   שיווק ופרסום    עסק    כסף    לקוחות    בעל עסק    הכנסות   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - שיווק ופרסום

שילוט במודיעין / לילך כהן
ם עסק חדש, אתם צריכים שילוט שיאמר לעוברים ושבים שהעסק שלכם נמצא במקום. זהו אמצעי הפרסום הזמין ביותר, אם הוא מבוצע נכון. אז איך בוחרים שילוט במודיעין מהם סוגי השלטים הקיימים? כל התשובות במאמר שלפניכם.
כרטיסי ביקור- לא רק לעסקים / מרטין בוקסדורף
נכון, כולנו מכירים את כרטיסי הביקור כעניין עסקי נטו, אך ידעתם שבמדינות אחרות כאשר פוגשים בחורה בבר, נותנים לה כרטיס ביקור?
דפוס חשוב: הזמנות לאירוע / אביב יועצים
בדרך כלל אנו באים במגע עם בית דפוס כחלק מההכנות של אירוע מרגש בחיינו: חתונה, ברית או בריתה, בת מצווה או בר מצווה. באירוע זה אנו רוצים לשלוח הזמנות אישיות ומיוחדות.
דפוס מול אינטרנט / אביב יועצים
עם התפתחות האינטרנט החלו להישמע חששות באשר לעתידם של מוצרי דפוס: הפרסום בדפוס, דפוס העיתונים והספרים, עתיד בית דפוס ועוד. במאמר זה ננסה לבחון האם החששות מוצדקות.
דפוס ומוצריו שכל עצמאי צריך / אביב יועצים
עכשיו אחרי שהקמת את העסק, נרשמת כחוק ושיווקת את עצמך, הלקוחות מתחילים לזרום וכדאי שתפנה לבית דפוס ותדפיס כמה מוצרי דפוס משרדיים.
דפוס: החשיבות של מוצרי דפוס לעסק שלך / אביב יועצים
עולם העסקים נאלץ בשנים האחרונות להתמודד עם המדיה הדיגיטאלית. אך מחוץ לרשת האינטרנטית עדיין ממשיכים העסקים להתבצע בצורה דומה מאד לשיטה הישנה ועדיין יש חשיבות לדברי דפוס הנושאים את שם העסק.
דפוס: הפצת פליירים בדפוס- האם זה עובד? / אביב יועצים
אנשים אולי מקטרים כשדוחפים לידיהם דברי דפוס, אבל האמת היא שאחוז מאד גבוה מהם בוחנים את הפלייר ואת דבר הדפוס, מתוודעים לשם העסק ובודקים האם הפלייר רלוונטי עבורם.
מוצרי קד"מ ככלי למיתוג ולהעצמת המותג בקרב הלקוחות / טקסס מוצרי פרסום ומתנות עם לוגו
מוצרי קידום מכירות ממותגים במותג ופרסום שלכם , הם כלי שיווקי רב עוצמה לחיזוק המותג שלכם ולהעצמת המיצוב העסקי בקרב לקוחתכם במאמר זה נסקור על היתרונות ועל הדרכים להפקת המוצר קד"מ הטוב ביותר
שינויים חריפים בתחומי הדפוס והאלומיניום- האינטרנט מוריד מחירים / מרטין בוקסדורף
הפרסום באינטרנט הוריד את רמות המחירים בכל התחומים הקיימים אצל בעלי מקצוע ובעלי עסקים בכלל. איך נתח הרווחים יורד בגלל האינטרנט
דפוס: מבט מבפנים / אביב יועצים
יש הרבה מעצבי דפוס שעובדים כפרילנסרים בנוסף לעבודתם כשכירים, והם חוו על בשרם מגוון של לקוחות. מעצבים בדרך כלל רואים את עצמם כאומנים, ולכן הם לא יסכימו לכל בקשה של לקוח.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים