מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

משחקים מתנפחים לילדים

התפתחות ילדים דרך משחק והשימוש במתקנים מתנפחים כדוגמה

/ ofer rashkes

התפתחות ילדים דרך משחק והשימוש במתקנים מתנפחים כדוגמה

 

למשחק בגיל הרך חשיבות רבה ותרומה משמעותית להתפתחות הילד. לא זאת בלבד שהוא הכרחי אלא שלא ניתן לדלג עליו כי הוא הדרך האפקטיבית ביותר וכמעט היחידה ללמידה משמעותית (קבלסון, 2005).

 

כמו כן, המשחק הוא צורך אוניברסלי- פנימי של כל תינוק וכל ילד. המשחק מספק הזדמנויות לחוויה וללמידה לתינוק או לילד ולמבוגר המתבונן בו. למשל, המבוגר יכול ללמוד באמצעות המשחק מהם צרכי הילד, מהן יכולותיו, מהם האתגרים שהוא יכול או מעוניין להעמיד לעצמו, מהן העדפותיו וסגנונו (שמעוני, 2006).

 

שמעוני (2006) מוסיפה כי שנות החיים הראשונות של הילד מאופיינות בלמידה והיכרות עם העולם מתוך חוויה חושית. כלומר, הילד קולט את העולם בהדרגה באמצעות חושיו והמסרים המועברים לפעוט נקלטים באופן חוויתי על ידי החושים הבסיסיים שלו: ראיה, שמיעה, ריח, טעם, מישוש. ילד שיזומנו לו הגירויים שמתאימים לו אישית יוכל להפיק מהם את מקסימום החוויה וההעשרה.

 

מבחינה סנסו-מוטורית, מרגע לידתו ועד יומו האחרון נעזר האדם בשרירי גופו, לצורך ביצוע פעולות רבות. התנסות בסוגי משחק שונים מסייעת בפיתוח יכולות מוטוריות מגוונות, בשיפור הקואורדינציה ובחיזוק השרירים. בין סוגי המשחק המחזקים את תחום המוטוריקה הגסה: ריצה, קפיצות, סולמות לטיפוס, נדנדות, מגלשות, משחקי כדור ועוד.

המשחק מאפשר לילד לבוא במגע ישיר עם עולמו וללמוד אותו במגוון של דרכים. המשחק נותן לילד הזדמנות לפתח את השרירים הגסים ואת השרירים העדינים ולשלוט בעזרתם בפעולות גופניות שונות. כשילד קופץ, רץ, מטפס ועוסק בפעילות פיסית אחרת הוא מגלה איך הגוף שלו מתנועע, לומד להרגיש טוב לגבי הגוף שלו, מפתח את השרירים הגדולים ולומד מיומנויות והרגלים של פעילות גופנית (שמעוני, 2006). לפי בר נחום (2010), התנועה היא הדרך בה הילדים מכירים את גופם, לומדים אותו ועליו וכך מתפתחים קדימה. ילד שמכיר את גופו ובוטח בעצמו וביכולותיו- יחווה בטחון גם בשאר תחומי החיים.

 

בתחום הרגשי, המשחק מאפשר לילד לחוות ולהביא לידי ביטוי חיצוני את עולמו הפנימי. הילד יכול לשחזר ולחיות מחדש אירועים שונים בחייו כאשר בניגוד למצב במציאות, במשחק הוא המתכנן המבצע והשולט באירועים ובתוצאותיהם. במשחק הילד יכול לבטא או לפרוק רגשות אסורים, חלקם תוקפניים מאוד, ויצרים מודחקים, חרדות או קונפליקטים פנימיים כמו: מין, תוקפנות, כעס, תסכול ופחד. הדבר שומר על שווי משקל רגשי. במשחק הילד יכול לבטא משאלות כמוסות שאינן ניתנות להגשמה במציאות כמו למשל להיות חזק וכל יכול. וויניקוט טוען, שהמשחק מתרחש במרחב הביניים, כלומר במרחב שבין מציאות לדמיון. הילד מוציא את החפץ מהפונקציה הראשונית שלו ויוצר לו שימושים אחרים וזהו המרחב בו מתפתחת היצירתיות (שמעוני, 2006).

 

 

בר נחום (2010) מציינת גם כי המשחק תורם גם להתפתחותם החברתית של פעוטות וילדים. המשחק מהווה סדנא החברתית של הילד ושדה ניסיון חברתי משמעותי בתהליך הסוציאליזציה והאינטראקציה החברתית. דרך המשחק הילד מפנים נורמות חברתיות ומשפר את כישוריו החברתיים (ניהול מו"מ, שכנוע, ניצחון, הפסד, ציות לחוקים, פשרה, גלוי סבלנות, קשירת קשרים חברתיים, החלפת רעיונות, קבלת החלטות, תחרות) תוך שמירה על חוקים וכבוד הזולת.

 

כעת, נביא דוגמה מוחשית להיבטיי המשחק השונים בהם דן המאמר כפי שבאים לידי ביטוי בשימוש במתקנים מתנפחים. ילדים אוהבים מתקנים מתנפחים והמתקנים הללו מהווים עבורם משחק בכמה מישורים. מהבחינה הפיסית והמוטורית הם קופצים, מטפסים, רצים, מתגלשים ולמעשה מפעילים את גופם, מפתחים את יכולותיהם המוטוריות ומשפרים את כושרם. ובמילים אחרות- הם משתוללים, ומה אהוב יותר על ילדים מזה? מהבחינה הרגשית, ילדים אוהבים לדמיין. המתקן המתנפח מזמן הזדמנויות שונות לילדים להפליג על כנפי הדמיון: במתנפח טירה הילדים הופכים למלכים, לנסיכים ולאבירים. במתנפח בצורה של בית הם משחקים ב"משפחה" והופכים לאבא, אמא, אח ואחות. במתנפח שהוא מסלול מכשולים הם הופכים למתחרים ולאלופים אולימפיים. ומהבחינה החברתית, ילדים מתפתחים מעצם החוויה של כיף, הנאה, צחוק ומשחק עם ילדים אחרים מצד אחד, ומצד שני עליהם להפנים וליישם בעת המשחק נורמות חברתיות לדוגמה, המתנה בסבלנות לתורם.

 

מקורות:

 

חשיבות המשחק להתפתחות הילד, מאת: לאה שמעוני, אוגדן "דרור", פרק ב', מאמר 19, תאריך פרסום: ינואר 2006.

חשיבות המגע והתנועה להתפתחות הילד, מאת: מירה בר נחום, פורסם באתר "מאמרים"- רשת הפצת מאמרים מקצועיים לשימוש חופשי, תאריך פרסום: מרץ 2010.

שיחקו אותה-על חשיבות המשחק, מאת: אסתר קבלסון, פורסם באתר doctors.co.il, תאריך פרסום:ספטמבר 2005.

 

 

מוגש בחסות: הופלך-מתנפחים מצחוק.
תקציר:

למשחק בגיל הרך חשיבות ותרומה משמעותית להתפתחות הילד והוא מהווה את הדרך האפקטיבית ביותר ללמידה משמעותית. המאמר עוסק בחשיבות המשחק להתפתחות הילד ומביא דוגמא מוחשית להיבטיי המשחק השונים במתקנים מתנפחים.

ofer rashkes
מהנדס מכונות העוסק בניהול פרוייקטים ובין היתר עוזר לעסק המשפחתי.
מהנדס מכונות העוסק בניהול פרוייקטים ובין היתר עוזר לעסק המשפחתי.
הופלך
בהופלך אנו עוסקים בהשכרת מתנפחים לילדים שיאפשרו לכם לארגן בקלות פיקניק מיוחד , מסיבת יום הולדת מגניבה או סתם אחה“צ מהנה עם משפחה וחברים. רק 300 ש"ח למתקן. נקודות השכרה בתל אביב ונס ציונה.
העומרים 22
נס ציונה
קישור לאתר
בית ומשפחה - הורות
תאריך: 26/4/2011
תגיות:   יום הולדת    מתנפחים להשכרה    מתנפחים    הופלך   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום בית ומשפחה - הורות

מנשא לתינוק המלצות / LoadSEO SEO
מזל טוב! נולד לכם תינוק. כדי שהוא יהנה ממגע ממושך ואתם תוכלו להמשיך בשגרה, כדאי שתרכשו מנשא לתינוק. המלצות לבחירת המנשא הנכון יעזרו לכם בקבלת ההחלטה המתאימה לכם ביותר. כנסו להמלצות.
הקניית ערכים לילדים דרך דמות לחיקוי "זהירוני" / עוזי פלג
ריך "זהירוני" הוא באופן שהוא מנסה להקנות דפוסי התנהגות בסיסיים לילדים בגיל הרך ללא שימוש באסורים התנהגותיים ישירים כלשהם, האסורים מועברים דרך "זהירוני" שמתנהג באופן שההורים היו רוצים שילדיהם יתנהגו.
חשיבות המשחק בחוץ עבור ילדים / ofer rashkes
המאמר מציג את חשיבות המשחק בחוץ עבור ילדים
התפתחות ילדים דרך משחק והשימוש במתקנים מתנפחים כדוגמה / ofer rashkes
למשחק בגיל הרך חשיבות ותרומה משמעותית להתפתחות הילד והוא מהווה את הדרך האפקטיבית ביותר ללמידה משמעותית. המאמר עוסק בחשיבות המשחק להתפתחות הילד ומביא דוגמא מוחשית מהמשחק במתקנים מתנפחים.
איך בוחרים עגלת תינוקות? / רוני מיכאל
עגלת תינוקות לא צריכה להיות הכי משוכללת, הכי מודולרית או הכי מפוארת – היא צריכה להתאים בדיוק לכם ולצרכים שלכם. כך תדעו איך לבחור עגלת תינוקות מושלמת לכם ולאוצר שלכם
מתנות יום הולדת לילדים-האם כולם מרוצים ? / רונן שוסהיים
מסיבות יום הולדת לילדים בגילאי 5-12 הופכות להיות מושקעות ומוקפדות יותר ויותר משנה לשנה. נושא אחד נשאר מאחור - מתנות ימי ההולדת. הדרך שבה ניתנות היום מתנות רחוקה מלהיות מושלמת
משעמם לי / אורית אזולאי
ה לעשות עם עצמם . תפקידנו כהורים ללמד אותם, מה ניתן לעשות בזמן פנוי. עלינו להעביר להם מסר ברור, שאנחנו סומכים עליהם ומאמינים שהם ימצאו דרך טובה להעסיק את עצמם. איך עושים זאת ? לפניכם מס' הצעות:
הימים הראשונים בגן פרידה והסתגלות / אורית אזולאי
יו אם יבכה? ואיך לעזאזל אצליח להשאיר אותו שם בבקר הראשון ולשדר לו שהכול בסדר? תהליך ההסתגלות לגן הוא הדרגתי ושונה מילד לילד ובכל זאת ישנם מספר דברים שניתן לעשות כדי להקל ולסייע בהצלחת התהליך :
"אמא, אני לא מקובל!" / אפרת קליש
אחד הנושאים שיותר מטרידים הורים לילדים בגיל ההתבגרות, הוא בעיות חברתיות שיש לילד בחברת בני גילו. כשהילד פונה להוריו עם מצוקה, לרוב עולה צורך עז לפתור אותה עבורו. מייד. לתמיד.
בטיחות ילדים במכונית / גדעון וסיליסקי
במאמר זה אסדר לך, הקורא/ת את הנושא המורכב של הסעה בטוחה של ילדים במכונית. אתחיל בתיאור החוק בארץ, אמשיך בפירוט סוגי המוצרים הקיימים בארץ ובעולם שנועדו להסעת תינוקות וילדים במכונית ואסיים במספר עצות
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים