מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

איפה הלקוחות שלי

איפה הדגים (הלקוחות) שלי

/ עוזי פלג

איפה הדגים (הלקוחות) שלי

עוזי פלג*

תהליך המכירה הנו למעשה דיג עסקי, כמו בדיג רגיל יש להתאים את שיטת הדיג לסוג וכמות הדגים שרוצים לדוג, סוגי הדגים והכמות מגדירים את סביבת המחייה של הדגים אותם אנו מחפשים,את הזמן הנדרש לדיג ואת סוג וכמות הציוד והמשאבים הנדרשים לדיג.

יש להפריד בין דיג פאסיבי שבו  הדייג ממתין לדג, תהליך שבו לא נדרשים מהדייג מאמצים גדולים מידי, לבין תהליך אקטיבי שבו הדייגים "הולכים" אל הדגים למגרשם הביתי לעיתים המרוחק והמסוכן על כל המשתמע מכך.

התמורה בכל אחד מסוגי הדיג שונה כמו  גם הסיכונים והעלויות, וכפועל יוצא מכך גם הציוד היכולות והמאמצים הנדרשים מהדייגים.

שיטות דיג ידועות

לדוג בצנצנת (מכירה פאסיבית)

הדג מגיע לצנצנת הדיג

שלל הדיג הוא דגים קטנים וזניחים.

הדייג מניח צנצנת עם פתח צר עם פיתיון קרוב לחוף.

סוג דיג לא מקצועי ולא מחייב ידע או מאמץ.

שמים "ושוכחים"

מידי פעם בודקים.

הדייג בזמן ההמתנה יכול לבצע כל פעילות אחרת ,ולא להימצא באזור

מכירה פאסיבית  דומה להצבת מכונות אוטומטיות למזון או למשחקים ולהמתין.

לדוג בחכה ניתן לדוג בכל מהלך דג בודד.(מכירה פאסיבית/אקטיבית)

סוג דיג המשלב ידע מאמץ פיזי לא גדול ומספק מתח וציפיה בשילוב הנאה (תחביב)

אזור הדיג מוערך כאזור מתאים לסוג כזה של דיג.

אזור הדיג באזור מגורי הדיג פחות או יותר

הדיג עומד על החוף ומטיל חכה למים.

לא יודעים את סוג הדג ומשקלו.

זורקים וממתינים,

תנועת המצוף מסמנת התעניינות של הדגים.

שקיעת המצוף מסמנת היתפסות הקרס אולי בדג אולי בסלע.

הדג מתגלה רק עם משיכת הקרס מחוץ למים.

לעיתים מוט החכה עלול להישבר בשל משקל הדג או חוסר יכול שחרור הוו מהסלע.

מכירה אישית של שרות הניתן תמיד ללקוח אחד,נפח העסקה לא גבוה במיוחד.

דיג ברשת דייגים. (פאסיבית/אקטיבית)

הדייג נמצא מעל המים הדג מתחת למים.

הדייג משנה מידי פעם את מיקומו.

לא יודעים את סוגי הדגים ג והכמות שתעלה ברשת.

מאחר והדיג מתבצע יחסית קרוב לחוף הדגים לא גדולים במיוחד.

כמות הדגים יחסית גדולה.

מכירה בדוכנים הממוקמים במקום קבוע או משתנה-שווקים,ושווקים ניידים.

דיג ברשת גריפה. (מכירה אקטיבית)

הדיג מתבצע בתנועה על פני אזור נרחב על ידי מספר סירות המחברות ביניהם רשת וגורפים במהלך התנועה כל דג שנמצא במסלול השיט.

לא יודעים את סוגי הדגים גודלם והכמות שתעלה ברשת.

לרוב כמות הדגים גדולה.

מכירה ארצית דרך פרסום מאסיבי  ללא מיקוד בקהל יעד מסוים

לדוג בחומר נפץ (מכירה אקטיבית)

סוג דיג אסור הגורם לנזק סביבתי.

הדייג זורק רימון באזור הדיג במטרה להמם את הדגים.

חלק מהדגים מת מההדף וצף על פני המים.

התהליך הוא לא מקצועי אלים ואגרסיבי.

בדרך כלל במכירת מוצרים שהלקוח מתלבט בכדאיות העסקה "רוצה ולא רוצה"  למשל מכירת דירות נופש ,תהליך המכירה כולל התשת הלקוח להקטנת יכולת ההתנגדות הפנימית לבצוע העסקה.

לדוג בצלצל.(לווייתנים) (מכירה אקטיבית)

הדייג מגיע לסביבתו הטבעית של הדג

נדרשת התארגנות צוות ואמצעים

נדרש ידע ומומחיות בתהליך הדיג.

בשל גודל הדג והמרחק מנקודת המוצא נדרשים אמצעי הובלה וקירור.

הגדרת סוג הדג המועד לדיג ברורה.

ציוד הדיג מותאם לידוע.

סוג מאד מוגדר של לקוחות ופרויקטים גדולים בעלי  נפח כספי גבוה המשווק מגיע אל הלקוח לאחר הכנות מוקדמות  עם כל הציוד והידע הנדרש כולל צוות תגבור.

 

דיג תת מימי ברובה חיצים. (מכירה אקטיבית)

הדייג מגיע לאזור המשוער של סוג הדג שהוא מחפש.

הדייג נמצא בסביבה הטבעית של הדג.

הן הדייג והן הדג נמצאים מתחת למים בתנאים דומים.

ניתן לזהות את סוג הדג וגודלו.

מיועד לדגים ייחודיים ונדירים.

ניתן לדוג בחץ אחד ובצלילה אחת רק דג אחד.

הדג מגיב לתגובות הדייג ולהיפך.

התמודדות מול לקוח במגרש שלו  בדומה למכירת בטוח המוכר והלקוח מתמודדים ראש בראש.

גידול ודיג בבריכות מלוחות או מתוקות. (מכירה פאסיבית)

הדג גדל בתנאי בקרה שוטפים.

שליטה על סוג הדג וגודלו.

כמות הדגים ידועה בכל נקודת זמן.

לדייג שליטה מוחלטת על הגידול והדיג.

תהליך הגידול, הדיג והציוד הנדרש מתוכננים.

הדיג יכול להשביח את סוג הדגים.

ניהול קבוצות של לקוחות  "שבויים" בידי ספקים מסוימים והדורשים את המוצר הספציפי אופייני למועדוני מנויים,אוהדי קבוצות ספורט,כתות דתיות,צרכני תרופות מסוימות,מזון מסוים ועוד.

בכל שיטת דיג הדייג נדרש ללמוד את התנהגות הדגים

יש שיטות דיג שהדייג מגיע אל הדג, ויש שיטות שהדג מגיע לדייג,

מאחר וכולנו צרכנים של מוצרים ושירותים אנו למעשה "דגים" של ספקי המוצרים והשירותים שאמורים לדוג אותנו באיזה שהוא שלב.

מאחר וכולנו עוסקים במכירה של מוצרים ושירותים או מכירה של עצמינו ודעותינו, אנו למעשה גם "דייגים" שמחפשים "דגים".

המסקנה אנו מסוגלים לחשוב בו זמנית כמו "דייג" וכמו "דג" וצריך לנצל זאת במסע הדייג.

 

 

 

כל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

 אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

                                                          www.uzip.co.il

 

 

 

 

 

 

עוזי פלג
מנכ"ל UP יזמות וניהול בע"מ חבר בלישכת היועצים העסקיים מנכ"ל לשעבר בחברות עסקיות. מחבר "זהירוני" המדריך להקניית ערכיהתנהגות לילדים
מנכ"ל UP יזמות וניהול בע"מ חבר בלישכת היועצים העסקיים מנכ"ל לשעבר בחברות עסקיות. מחבר "זהירוני" המדריך להקניית ערכיהתנהגות לילדים
UP יזמות וניהול בע"מ
משרד לשרותי ייעוץ בניהול עסקי ליווי וחניכה לעסקים קטנים, יועץ ומנהל פרוייקטים להקמת מחסנים חונך עסקי 8091 של משרד התמ"ס ספק מאושר 11005244 של משרד הבטחון בניהול פרוייקטים
הכינור
ראשון לציון
0526969240
039628544
קישור לאתר
עסקים - שיווק ופרסום
תאריך: 24/1/2011
תגיות:   שיווק    מכירות    ניהול    עסקים    לקוחות    אסטרטגיה   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - שיווק ופרסום

שילוט במודיעין / לילך כהן
ם עסק חדש, אתם צריכים שילוט שיאמר לעוברים ושבים שהעסק שלכם נמצא במקום. זהו אמצעי הפרסום הזמין ביותר, אם הוא מבוצע נכון. אז איך בוחרים שילוט במודיעין מהם סוגי השלטים הקיימים? כל התשובות במאמר שלפניכם.
כרטיסי ביקור- לא רק לעסקים / מרטין בוקסדורף
נכון, כולנו מכירים את כרטיסי הביקור כעניין עסקי נטו, אך ידעתם שבמדינות אחרות כאשר פוגשים בחורה בבר, נותנים לה כרטיס ביקור?
דפוס חשוב: הזמנות לאירוע / אביב יועצים
בדרך כלל אנו באים במגע עם בית דפוס כחלק מההכנות של אירוע מרגש בחיינו: חתונה, ברית או בריתה, בת מצווה או בר מצווה. באירוע זה אנו רוצים לשלוח הזמנות אישיות ומיוחדות.
דפוס מול אינטרנט / אביב יועצים
עם התפתחות האינטרנט החלו להישמע חששות באשר לעתידם של מוצרי דפוס: הפרסום בדפוס, דפוס העיתונים והספרים, עתיד בית דפוס ועוד. במאמר זה ננסה לבחון האם החששות מוצדקות.
דפוס ומוצריו שכל עצמאי צריך / אביב יועצים
עכשיו אחרי שהקמת את העסק, נרשמת כחוק ושיווקת את עצמך, הלקוחות מתחילים לזרום וכדאי שתפנה לבית דפוס ותדפיס כמה מוצרי דפוס משרדיים.
דפוס: החשיבות של מוצרי דפוס לעסק שלך / אביב יועצים
עולם העסקים נאלץ בשנים האחרונות להתמודד עם המדיה הדיגיטאלית. אך מחוץ לרשת האינטרנטית עדיין ממשיכים העסקים להתבצע בצורה דומה מאד לשיטה הישנה ועדיין יש חשיבות לדברי דפוס הנושאים את שם העסק.
דפוס: הפצת פליירים בדפוס- האם זה עובד? / אביב יועצים
אנשים אולי מקטרים כשדוחפים לידיהם דברי דפוס, אבל האמת היא שאחוז מאד גבוה מהם בוחנים את הפלייר ואת דבר הדפוס, מתוודעים לשם העסק ובודקים האם הפלייר רלוונטי עבורם.
מוצרי קד"מ ככלי למיתוג ולהעצמת המותג בקרב הלקוחות / טקסס מוצרי פרסום ומתנות עם לוגו
מוצרי קידום מכירות ממותגים במותג ופרסום שלכם , הם כלי שיווקי רב עוצמה לחיזוק המותג שלכם ולהעצמת המיצוב העסקי בקרב לקוחתכם במאמר זה נסקור על היתרונות ועל הדרכים להפקת המוצר קד"מ הטוב ביותר
שינויים חריפים בתחומי הדפוס והאלומיניום- האינטרנט מוריד מחירים / מרטין בוקסדורף
הפרסום באינטרנט הוריד את רמות המחירים בכל התחומים הקיימים אצל בעלי מקצוע ובעלי עסקים בכלל. איך נתח הרווחים יורד בגלל האינטרנט
דפוס: מבט מבפנים / אביב יועצים
יש הרבה מעצבי דפוס שעובדים כפרילנסרים בנוסף לעבודתם כשכירים, והם חוו על בשרם מגוון של לקוחות. מעצבים בדרך כלל רואים את עצמם כאומנים, ולכן הם לא יסכימו לכל בקשה של לקוח.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים