הסודות מאחורי המדפים – היכן לבצע את הקניות ? בחנות גדולה או קטנה ?
יובל לובנשטיין
היכן לבצע את הקניות שלנו ?
האם אנו בכלל שואלים את עצמנו את השאלה הזאת ? או שאנו כמו "צאן אשר מובל לטבח", נכנסים לרכב ונוסעים בדרך הרגילה למקום הקבוע שלנו ?
האם לא כדאי לעצור רגע ולהקדיש לנושא קצת מחשבה ?
האמת שאת הרעיון למאמר זה שאבתי משכן, אשר באופן קבע נוהג לערוך את הקניות שלו במכולת השכונתית.
שאלתי אותו לא פעם ולא פעמיים, "למה אתה לא קונה במקום הגדול, אשר שם רוב המוצרים זולים יותר ? לא חבל"?
ענה לי השכן- "אתה יודע מה, אני מוכן להתערב איתך שאני מוציא הרבה פחות כסף ממך על הקניות, אולי אפילו כמה מאות שקלים פחות לחודש" !
"איך זה יכול להיות ?" שאלתי אותו, "הרי במכולת רוב המוצרים יקרים יותר, לפעמים אפילו ב- "5-10% !
"נכון" ענה לי השכן – "אבל במכולת, אני קונה – רק אבל רק את המוצרים שאני צריך ואפילו לא מוצר אחד יותר".
"חוץ מזה במכולת אין הרבה מבצעים וקניות של דברים לא מתוכנים ולא צפויים, אשר בדרך כלל אני סתם מאחסן במזווה." !
ישבתי וחשבתי אולי בעצם יש משהו במה שהוא אומר ?!
אולי נכון יותר לחשוב לא רק כמה עולה כל מוצר ומוצר, אלא נכון יהיה לחשוב, מה הנפח הכולל של סל הקניות שלנו באותו מקום.
אפשר לבדוק את זה מיד, רוצים טיפ, בבקשה.
קחו את חשבון הקופה שלכם, של "המקום הגדול", תעברו על הפריטים ותקיפו בעיגול, כל מוצר אשר לא חשבתם עליו לפני הקנייה/או כל מוצר שניתן לוותר עליו.
תסכמו את סך הכסף שנצבר, מהפריטים הלא חיוניים ותראו כמה הוא יוצא מתוך סה"כ החשבון.
אם קיבלתם משהוא כמו 20% אזי קיבלתם את התשובה, אשר יוצאת לרוב האנשים.
במילים אחרות כ- 20% מסך הקניות שלנו ואף למעלה מזה, נקראות קניות מיותרות, או בשם נעים יותר "קניות עודפות" אשר רובן מוצאות את דרכן בסופו של התהליך בפח האשפה.
אז מה אתם אומרים? האם גם אתם חושבים שיש משהו בדבריו של השכן?
יובל לובנשטיין, משמש יועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה.