מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

השקעה בציוד

השקעה בציוד או בניהול בעסק קטן/בינוני

/ עוזי פלג

 

השקעה בציוד או בניהול בעסק קטן/בינוני

עסקים קטנים/ובינוניים בתחומי התעשייה נוטים להשקיע את מירב תקציבם ברכישת ציוד וממעטים להשקיע בתשתיות ניהול ארגון ובהשבחת המשאב האנושי, התפיסה העסקית  שמקורה בייצור והרקע ממנו צמחו המייסדים של עסקים אלה, מכתיבה את סדרי העדיפויות .

ההתמחות הטכנולוגית ובהעדר רקע וניסיון ניהולי וארגוני משלים, משתלטת על ההתנהלות העסקית והופכת במקרים רבים למגבלה ניהולית, ניתן להגדיר את ההתנהלות כטכנו פילית.

טכנו פיליה היא התמכרות לא רציונאלית לחדשנות טכנולוגית, הגורמת לרכישת ציוד מתקדם גם אם אין צורך כלכלי מוכח, ולמרות שיש בארגון ציוד ברמה טובה שאיננו מנוצל דיו ישנו דחף לחדשנות ולרכישה אובססיבית של ציוד.

לרוב הטכנו פיליה היא על חשבון השקעה בתשתיות ניהוליות וארגוניות, הארגון הטכנו פילי סבור שהטכנולוגיה החדשה, תפתור לארגון את כל הבעיות, ההשקעה בציוד נראית לארגון יותר פשוטה ויותר קלה, מאשר להתעסק עם בעיות ניהוליות,ישנם ארגונים שמצוידים במיטב הטכנולוגיה, אולם הם יעילים ורווחיים הרבה פחות, מארגונים דומים בעלי ציוד נחות, אך עם תרבות ניהולית וארגונית מפותחת הרבה יותר.

הבעיה מקורה בהעדר הבנה שכל ארגון הוא מערכת, ומערכת חייבת להיות מאוזנת במרכיביה בכדי להגיע למיצוי מרבי של הפוטנציאל הארגוני, בארגון המבוסס על טכנולוגיה, חייב להיות איזון בין היכולת הטכנולוגית, ליכולת הניהולית ארגונית.

 המשמעות העדר איזון הצרכים האמיתיים הנדרשים למערכת ,ינטרל חלק מהיתרונות שהציוד החדש אמור להקנות לעסק.

להלן מספר גורמים אשר קיומם, ינטרל חלק מהיתרונות שהציוד החדש אמור להקנות לעסק..

ציוד מופעל לא יעיל כי תמיד חסר חומר מתאים, (רכש ועיתוד מלאי)

היעדרות מפעילים מתמחים בציוד המתקדם מונעת הפעלה רציפה.(כ"א)

הציוד נתקע מידי פעם  כי התחזוקה לקויה,(תחזוקה)

זמני כינון ארוכים כי העובדים מושכים את זמני הכינון, (משמעת)

זימון ההזמנות לבצוע לא נעשה נכון  דבר שמגדיל כנונים. (תכנון)

צווארי בקבוק בתחנות לפני ואחרי התחנות עם הציוד המתקדם גורמות לפיגורים באספקה (תכנון)

איכות בצוע  ירודה של חלקים בשלבי הייצור המתקדמים גורמים לפסילות ולהשקעת זמן בתיקונים. (אבטחת איכות).

כל התופעות אינן קשורות בציוד המתקדם, אך הם חלק בלתי נפרד מההתנהלות בארגון

ענפי ייצור הזיווד והכרסום הממוחשב הם העוסקים במכירת יכולת ייצור טכנולוגית ייחודית,  העסקים בענף זה הם לרוב מרכזי עבוד המבצעים עבודות  בקבלנות משנה ליצרנים אחרים

במרבית המקרים הציוד נרכש בליסינג לתקופה של חמש  שנים, וזהו פחות או יותר פרק הזמן שבו בודקים אפשרויות לחידוש הציוד, כל דור חדש של ציוד CNC מאפשר לשפר יכולת ודיוק בייצור, כך  שלעיתים הצורך בחדשנות הוא אמיתי ונועד לשמר יכולת והובלה בתחום. אך כאמור לא תמיד.

 לעיתים יש מעין תחרות בענף למי יש את הציוד המתקדם ביותר, פרמטר זה מציין איזשהו סטאטוס מקצועי יוקרתי, שלא תמיד מתורגם ליתרון עסקי בהעדר ניהול תקין.

היו לא מעט מקרים שציוד תקין ומתקדם, הוחלף על סמך תחזיות (שלא התממשו )בציוד חדש  ויקר שלא נוצל כפי שתוכנן, עובדה המשנה את תחשיב כדאיות הרכישה של הציוד, ומאידך העסק מחויב לממן את הרכישה, כתוצאה מכך נוצר גרעון תזרימי בשוטף.

יש לציין שיש לא מעט ארגונים שמשלבים טכנולוגיות חדשות עם תרבות ניהולית וארגונית ברמה גבוהה, בארגונים אלה ההשקעה בטכנולוגיה החדשה היא לא במקום השקעה בתשתיות ניהול, שני הדברים הולכים ביחד ומשלימים אחד את השני.

ההיפוך של טכנו פיליה  הוא חשש  מחדשנות טכנולוגית ומחשדנות לגבי יכולת הבצוע, ובעקר מחשש" מה יקרה ביום שאחרי", חשש זה מגובה ברצון לא להיפרד מהציוד המוכר והישן ומהרגלי העבודה הישנים והמוכרים.

הכנסת טכנולוגיה חדשה כרוכה לרוב בביטול הטכנולוגיה הקיימת הישנה או המיושנת, ביטול הטכנולוגיה הקיימת מבטל למעשה  את בסיס הידע שנצבר על ידי מפעיליה או בעליה של הטכנולוגיה הקיימת. ומחייבת אותם ללמוד טכנולוגיה חדשה.

המשמעות היא אובדן כוח מקצועי והשפעה שנצברו במשך שנים והפכו את בעלי הידע למובילים בתחומם בארגון ,הטכנולוגיה החדשה פותחת דף חדש ומאפשרת לעובדים אחרים לעתים צעירים יותר ובעלי יכולת קליטה טובה יותר לשפר את מעמדם המקצועי בארגון,לכן יתכן ויהיו התנגדויות מצד העובדים הותיקים להחלפת הטכנולוגיה ועידוד מצד הצעירים להחלפה.

בעסקים מהסוג הזה ניתן למצוא ציוד מאד ישן המנוצל עד תום, אך  העסק סובל ממוגבלות טכנולוגית המונעת ממנו להגיע  לרף מקצועי גבוה יותר, גם רמת הניהול בארגונים כאלה נמוכה למדי.

 בארגונים קטנים הנשלטים על ידי בעלים בעלי רקע טכנולוגי מהדור של הציוד הקיים בארגון,עלול להיות חשש שהכנסת הטכנולוגיה החדשה תגרום להם לאובדן שליטה מקצועי ולתלות בעובדים שיקלטו את הטכנולוגיה החדשה.

בעסקים משפחתיים הדור השני והשלישי דוחפים לכיוון הטכנולוגיות החדשות , במקרים בהם המייסד והדור הראשון עדיין נמצא בעסק, מבחינתו הכנסת הציוד החדש מהווה למעשה התנתקות סופית מהעבר ומהאוטוריטה המקצועית, יש לזכור שיזמי עבר בתחום הטכנולוגי הקימו עסק על בסיס הידע המקצועי והשליטה על הציוד הספציפי אותו הפעילו.

 

כל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

 אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

                                                          www.uzip.co.il

 

עוזי פלג
מנכ"ל UP יזמות וניהול בע"מ חבר בלישכת היועצים העסקיים מנכ"ל לשעבר בחברות עסקיות. מחבר "זהירוני" המדריך להקניית ערכיהתנהגות לילדים
מנכ"ל UP יזמות וניהול בע"מ חבר בלישכת היועצים העסקיים מנכ"ל לשעבר בחברות עסקיות. מחבר "זהירוני" המדריך להקניית ערכיהתנהגות לילדים
UP יזמות וניהול בע"מ
משרד לשרותי ייעוץ בניהול עסקי ליווי וחניכה לעסקים קטנים, יועץ ומנהל פרוייקטים להקמת מחסנים חונך עסקי 8091 של משרד התמ"ס ספק מאושר 11005244 של משרד הבטחון בניהול פרוייקטים
הכינור
ראשון לציון
0526969240
039628544
קישור לאתר
עסקים - עסקים קטנים
תאריך: 11/11/2010
תגיות:   עסק    ניהוטל    ציוד    ארגון    עסק משפחתי    ניהול עסקי   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - עסקים קטנים

הובלות - המדריך למובילים / הובלות בישראל
המדריך המלא למובילים מקצועיים
הכל על בר לאירועים וקפה לאירועים / gidi didi
מקובל לחשוב כי שירותי בר לאירועים או קפה לאירועים מיועדים דווקא לאנשים העורכים אירועים או שמחות משפחתיות רבות משתתפים אשר דורשים ארגון ולוגיסטיקה רבים ומיגעים. אולם, מה עם אירועים קטנים ופרטיים?
מלכודת "איכות היתר" של המוצר או השרות בעסקים קטנים / עוזי פלג
סופקת, את המחיר שהספק דורש אין בעיה לשום צד. הבעיה היא כאשר המוצר או השרות, מספקים "איכות יתר", אשר הצרכן איננו מזהה אותה, או איננו צריך אותה, ולכן איננו מוכן לשלם עבורה, ובמקביל ליצרן היא מוסיפה עלות
התפתחות עיצוב לוגו האולימפיאדה במאה השנים האחרונות והקשר שלו לליסה סימפסון / דרור זורע
הסמל האולימפי (logo) תוכנן לראשונה ב-1913, צורתו הינה חמש טבעות משולבות המסמלות את האיחוד של חמשת יבשות העולם. מעניין לבחון איך עיצוב לוגו המשחקים האלימפיים השתנה או התפתח לאורך השנים.
בעלות על לוגו חדש ורישומו כסימן מסחר / דרור זורע
עלות על לוגו חדש ורישומו כסימן מסחר לאחר שרכשת את הלוגו החדש שלך אתה הוא הבעלים עליו ובאחריותך כל נושא השימוש בו, זכויות היוצרים עליו ורישומו כסימן מסחרי במידת הצורך. לשימושך ערכנו מספר שאלות ותשובות
איך לשווק את העסק שלך בחינם / משה הרשקו
יווק היא הבעלים/מנכ"ל/מנהל המכירות ולעיתים קרובות גם המזכירה. על מנת לייצר זרם קבוע של מתעניינים ושל פניות, כזה שיאפשר לנו לצפות מכירות והכנסות, חייבים לשווק את העסק על בסיס קבוע ובצורה מתוכננת .
מרכזיות המוצר בתמהיל השיווק של העסק הקטן / עוזי פלג
קבלנות) שהושקעו בו משאבים ומכירתו אמורה לכסות את עלותו ולהותיר רווח, יש לזכור שגם אם יש מוצר, עדיין לא בטוח שיש לו זכות קיום, כנגזרת ישירה מכך, במידה ולעסק יש רק מוצר אחד, לא בטוח שלעסק יש זכות קיום.
הסיבות לחוסר זמן בניהול עסקים קטנים / עוזי פלג
אחת הבעיות המרכזיות כמעט בכל עסק קטן ובחלק מהעסקים הבינוניים. היא "העדר זמן" כרוני לבעלי תפקידי המפתח בעסק,"העדר הזמן" הוא אחד הגורמים המרכזיים לניהול לקוי ואי יכולת של העסק לפרוץ קדימה.
השקעה בציוד או בניהול בעסק קטן/בינוני / עוזי פלג
התעשייה נוטים להשקיע את מירב תקציבם ברכישת ציוד וממעטים להשקיע בתשתיות ניהול ארגון ובהשבחת המשאב האנושי, התפיסה העסקית שמקורה בייצור והרקע ממנו צמחו המייסדים של עסקים אלה, מכתיבה את סדרי העדיפויות .
ניהול קשרי לקוחות בעידן המודרני / בני ישראלי
כיום בשל השינויים התכופים בכלכלה העולמית והשפעתם על המשק הישראלי, נוצר מצב שבו על כל מוצר ושירות הניתן לצרכן הסופי ישנה תחרות שרק הולכת וגוברת, מצד שני הצרכן הממוצע כיום, חכם יותר ומבצע סקר שוק יסודי.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים