טו בשבט – חג טעים ומזין – למי - ? בעיקר לקמעונאים !
בחג הקרב ובא מציג לפנינו הצרכנים שפע של פירות יבשים,הנתפסים כמאכלי בריאות,טובים ומזינים.
רוב הפירות המיובשים מיובאים לישראל בעיקר מתורכיה אולם לאחרונה גדל היבוא של הפירות האקזוטיים בעיקר מתאילנד ותערובות יבשות – כמו מנציס ,אפונה,סויה וכו – מסין.
הפירות המיובשים מכילים הרבה סוכר (חלקם מושרים במי סוכר – על מנת "לתפוס נפח") מכילים חומרים משמרים,אשר חלקם לא בדיוק טובים כמו גופרית.
תערובות הפיצוחים עשירים במלח ושאר משפרי טעם –לכן יש לאוכלם במידה.
מה הסוד הקמעונאי בקטגוריה רווחית זו ?
למעשה הטריק מחולק בגדול לשניים.
ראשית מוצעים מבצעי כמות – כמו קנה שניים השלישי חינם
(זוהי הנחה של 33% - אולם גם אחריה הרווח על קטגוריה זו הוא הרבה מעבר לממוצע – כלומר גם אחרי ההנחה הרווח הוא סביב 35%)
הדבר השני הוא – הפריסה,כלומר התצוגה של המוצרים ברשתות.
חדי העין ישימו לב שהמוצרים מוצגים בערך חודש לפני החג,שזה לא מעט זמן- למה ?
הרעיון שמסתתר מאחורי זה הוא שהרשת רוצה שאנו הצרכנים למעשה נבצע יותר ממחזור קניות אחד.
הרשת מבקשת שאנו נקנה את המוצרים לטו בשבט,אולם בפועל מה שקורה הוא,שאנו אוכלים חלק מהמוצרים לפני החג – דבר שמחייב אותנו
לפקוד את הרשת ולקנות שוב.
בתאבון !
יובל לובנשטיין,משמש יועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בעיקר בתחום מוצרי הצריכה,שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות,שופרסל,הום סנטר וקנה ובנה.