מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

טיפול בבעיות

"למה באת רק עכשיו ?"

/ עוזי פלג

לשכת היועצים לוגו"למה באת רק עכשיו ?"

 

אדם הגיע למרפאה ומספר לרופא: "כבר הרבה זמן אני מרגיש שאני לא כל כך בריא, אבל בתקופה האחרונה ממש קשה לי".

אז למה באת רק עכשיו ? שאל הרופא.

בעל רכב הגיע למוסך ומספר למוסכניק : "כבר הרבה זמן אני שומע רעש מהמנוע אבל בזמן האחרון הרעש ממש מפחיד"

אז למה באת רק עכשיו ? שאל המוסכניק.

בעל עסק הגיע למשרד ייעוץ ומספר ליועץ : "כבר הרבה זמן אני מרגיש שיש בעיה בעסק אבל בזמן האחרון העניינים תקועים מכל הבחינות".

אז למה באת רק עכשיו ? שאל היועץ.

אדם הגיע למרכז קניות ובקש מהמוכר שיראה לו מוצר שפורסם שהוא יימכר בהנחה גדולה, מצטער אמר המוכר אין לנו, אבל פרסמתם לפני שבועיים שיש ו"בניתי על זה" התעקש הקונה.

אז למה באת רק עכשיו? שאל המוכר.

                                                   

כל אחד מאתנו שמע לא פעם את השאלה "אז למה באת רק עכשיו"

 

לכל אחד יש מגוון תשובות לשאלה, אבל בשאלה הזו יש הרבה מעבר לאירועים שהוצגו בפתיח.

 

המשמעות הניהולית הקשורה לשאלה היא שבכל המקרים היה "טיפול מאוחר" לצורך שהיה ידוע זמן רב.

אם ננסה לנתח את הסיבות של "הטיפול המאוחר" נזהה:

סגנון של "לדחות דברים למחר"

רשלנות בטיפול.

חוסר תשומת לב.

אי זיהוי חשיבות וחומרת הצורך.

אי הבנת הבעיה.

תכנון לקוי.

הזנחה.

שיטת "יהיה בסדר נסתדר".

שכחה.

"חוסר זמן"

 

רוב הגורמים שצוינו, קיימים בעסקים מכל סוג ובכל גודל וכולם קשורים להתנהלות אישית וארגונית, במקרים רבים הגעה מאוחרת לטיפול בבעיה עלולה להיות קריטית, תיקון במידה ויהיה אפשרי יהיה מסובך ויקר.

 

בטיפול בבעיות יש להבחין בין אירוע נקודתי בלתי תלוי, או באירוע שעלול להשפיע על מערכת שלמה, חוכמת הניהול היא להבחין בין החשוב והקריטי לבין  המעצבן והמרגיז אך הפחות חשוב.

 

לעיתים אנחנו נוטים דווקא לתת פתרון לבעיה המעצבנת אך הפחות חשובה כי היא מרגיזה, אבל דוחים את הטיפול בבעיות החשובות והקריטיות כי הן מצריכות מאתנו יותר תשומת לב חשיבה,  היוועצות, "טרטור", הוצאת כסף ועוד.

 

התשובה לשאלה "למה באת רק עכשיו" היא שאין דברים דחופים יש דברים מוזנחים"

 

בעיה שהיה חשוב לטפל בה שלשום,  הפכה להיות דחופה אתמול  וקריטית היום.

כל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

 אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

 www.uzip.co.il

עוזי פלג
מנכ"ל UP יזמות וניהול בע"מ חבר בלישכת היועצים העסקיים מנכ"ל לשעבר בחברות עסקיות. מחבר "זהירוני" המדריך להקניית ערכיהתנהגות לילדים
מנכ"ל UP יזמות וניהול בע"מ חבר בלישכת היועצים העסקיים מנכ"ל לשעבר בחברות עסקיות. מחבר "זהירוני" המדריך להקניית ערכיהתנהגות לילדים
UP יזמות וניהול בע"מ
משרד לשרותי ייעוץ בניהול עסקי ליווי וחניכה לעסקים קטנים, יועץ ומנהל פרוייקטים להקמת מחסנים חונך עסקי 8091 של משרד התמ"ס ספק מאושר 11005244 של משרד הבטחון בניהול פרוייקטים
הכינור
ראשון לציון
0526969240
039628544
קישור לאתר
עסקים - ניהול
תאריך: 19/2/2011
תגיות:   ניהול    ניהול עסק    עסקים קטנים ובינוניים    הזנחה    אי זיהוי בעיות   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - ניהול

תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק / עוזי פלג
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי / עוזי פלג
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
להצליח בעסקים על פי רונן הלל / רונן הלל
כדי להצליח בעסקים ובנתיב החיים חשוב להקפיד על מספר כללים שאם תיישמו אותם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.
גיבוש אסטרטגיה שיווקית בחברות המוכרות לעסקים / גיא פרי
בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות המוכרות לע
בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה / עוזי פלג
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ? / יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, מסביר בדרכו המיוחדת, מדוע רשתות השיווק לוחצות להעלות את חלקו של המותג הפרטי שלהן על המדף.
קופה רושמת לניהול המכירות / ClickUP .
קופות רושמות חכמות הן פתרון מקיף לניהול בית העסק וניהול המכירות.
מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות / עוזי פלג
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי / עוזי פלג
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
ניקוי שטיחים / אלי סרוגו
אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים