מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

מדפי רשתות

הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ?

/ יובל לובנשטיין

הסודות מאחורי המדפים – מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ?

יובל לובנשטיין

 

 

המותג הפרטי, בעיקר של רשתות השיווק בתחום המזון, נכנס חזק לתודעתנו ולמזווה שלנו החל מלפני כ- 5 שנים.

מדוע רשתות המזון מקדמות נושא זה ? ומדוע הן לוחצות להגדיל את חלקו ?

המותג הפרטי הוא מוצר אשר, מיוצר עבור המזמין/הרשת לפי דרישותיה, כאשר בדרך כלל דרישות אלה הן איכות וטעם בדומה למוצר המוביל, אשר בדרך כלל גם ממותג בקטגוריה.

הרשת, אשר יש לה את כול הנתונים, כולל כמויות, התפלגות תקופתית, ורווח לגבי כל המוצרים הנמכרים, יכולה לזהות ולהגדיר בנקל את מבוקשה.

הרווח  הגולמי המקובל במותג פרטי הוא לפחות 10% יותר מאשר המוצר הרגיל, כך שככול שחלקם של מוצרי המותג יהיה גדול יותר, כך שיעור הרווח של הרשת יהיה גבוהה יותר.

 

זו סיבה ברורה ומובנת אך האם ישנן עוד סיבות ?

 

* הגדלת הלחץ על הספקים הקיימים – מאחר ושטח המדף הוא מוגבל, כול הכנסה של מוצר עם מותג הרשת, בא על חשבון מוצר של הספקים, קיימת מלחמה עזה על המקום הפנוי, בדומה למשחק הכיסאות הידוע.

הרשתות מנצלות היטב מצב זה ודורשות מהספקים הקיימים הנחות גדולות יותר.

* מוצרים ייחודים – המותג הפרטי, מאפשר לרשת להציג בפני הלקוחות גם חידושים ואו מוצרים חדשים שליבואנים ואו ליצרנים הקיימים, לא כדאי להיכנס ואו עדיין לא הגיבו מספיק מהר.

חדשנות זו, במידה והמוצר הוא להיט, מחזקת את נאמנות הצרכן לרשת.

מחקרים מצביעים על כך, שלא דרושים הרבה מוצרים טובים, אשר קיימים ברשת אחת ולא בשנייה, על מנת לגרום לצרכן לפקוד רשת מסוימת ולא אחרת, שהרי קולה וחלב נמצאים בכל המקומות, אולם דג מעושן או רוטב מיוחד או אפילו גלידה מסוימת, בדרך כלל ביבוא של אותה רשת, יבדלו אותה מהשאר ויתנו סיבה טובה ללקוחות לפקוד רשת מסוימת ולא אחרת.

* הגדלת שיעור הנאמנות – מוצר של רשת, במיוחד אלא הנושאים את שם הרשת, הם למעשה שגרירים של הרשת במקרר ובמזווה של כולנו.

דמיינו לעצמכם את שיעור החשיפה הזה וכמה הוא שווה לרשת ?

זכירות זו שווה לרשתות סכומי כסף אדירים ולכן דווקא במוצרי המותג הפרטי, חשוב שלצרכן יישאר טעם טוב ממנו ובמידה והוא לא מוצלח, וקורה, אזי הוא מוסר מהמדפים במיידי.

יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, משמש כיועץ אסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה
יובל לובנשטיין, משמש כיועץ אסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה
יובל לובנשטיין
נחל שורק 87
מודיעין
0525527587
089703552
עסקים - ניהול
תאריך: 14/5/2011
תגיות:   יובל לובנשטיין    הסודות מאחורי המדפים    מותג פרטי    רשתות שיווק   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - ניהול

תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק / עוזי פלג
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי / עוזי פלג
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
להצליח בעסקים על פי רונן הלל / רונן הלל
כדי להצליח בעסקים ובנתיב החיים חשוב להקפיד על מספר כללים שאם תיישמו אותם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.
גיבוש אסטרטגיה שיווקית בחברות המוכרות לעסקים / גיא פרי
בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות המוכרות לע
בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה / עוזי פלג
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ? / יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, מסביר בדרכו המיוחדת, מדוע רשתות השיווק לוחצות להעלות את חלקו של המותג הפרטי שלהן על המדף.
קופה רושמת לניהול המכירות / ClickUP .
קופות רושמות חכמות הן פתרון מקיף לניהול בית העסק וניהול המכירות.
מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות / עוזי פלג
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי / עוזי פלג
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
ניקוי שטיחים / אלי סרוגו
אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים