מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

מוצרי חשמל לבנים

הקרב על הלבן - מלחמות שיווק בעולם מוצרי החשמל

/ יובל לובנשטיין

שוק החשמל  -  הקרב על הלבן

 

בימים אלה מתנהל קרב איתנים בתחום מוצרי החשמל.

נהוג לחלק את המוצרים למספר משפחות.

מוצרי חשמל קטנים,בדרך כלל מוצרי חשמל על השיש במטבח-נקראים "חשמל קטן" קיים קו מוצרי שמע ומסכים המכונה "חשמל חום" וקו המוצרים שפעם יוצר רק בצבעים לבנים (והיום גם באפור ועוד) –המכונה "הקו הלבן".

 

קו המוצרים הלבנים כולל,מקררים,מזגנים,תנור אפיה, מדיחים, מכונות כביסה ומייבשים.

הרווח על מוצרים אלא הוא הגבוה ביותר מכלל מוצרי החשמל.

חנות נוהגת לכפול ב- 1.5 את מחיר הקניה ולהציגו לצרכן- רווח דומה ואף גבוה מכך גוזר לעצמו היבואן.

לסיכום "שוק עם בשר",פשטות יחסית במכירה,רמת החזרות נמוכה = רווח גבוה לכל השחקנים בענף.

 

מזה זמן רב מנסים כל היבואנים לרכוש עוד מדפי מכירה,על מנת להבטיח להם "מכירה בטוחה" וללא תלות בקניין זה או אחר.

ניופאן הגדילה את אחיזתה בבסט ביי,ברשתות הפרטיות ובשופרסל באמצעות מיזם החשמל והמיתוג של פיילוט.

אלקטרה –ניסתה לרכוש את א.ל.מ ומשזה לא מתאפשר לה – פועלת בדרך חילופית של רכישת מותגים מוכרים בקו הלבן (בלרס).

 

ניתן להגדיל את הפעילות בשתי דרכים עיקריות וכמובן השילוב בניהן:

הגדלת מספר נקודות המכירה

הגדלת מינון המותגים שבבעלותך באותה נקודת מכירה.

 

שיטת העבודה של אלקטרה די שקופה.

משלא ניתן לה לכבוש עוד נקודות מכירה מה שהיא עושה כרגע זה רכישה של מותגים מוכרים בתחום החשמל הלבן.

לאלקטרה יש את הרשתות הבאות: מחסני חשמל,שקם אלקטריק וסנסור.

מה שהיא עושה זו פעולה פשוטה יחסית- היא רואה בדוחות המכירה איזה מוצרי חשמל לבנים נמכרים אצלה ברשת ושאינם בבעלותה.

 

החזון של אלקטרה הוא לייבא את כל/רוב המוצרים הלבנים וכך הצרכן שיכנס לרשתות שלה – יהיה אומנם חשוף לשלל מותגים – בינלאומיים ומקומיים – אולם כולם שייכים לחברת האם, או במילים אחרות – כל קנייה בחנות תשלשל לבעלי אלקטרה ממון רב,תוך מתן "אשליית מגוון רחבה וגדולה"

 

מזה בדיוק חוששת ניופאן – אומנם מוצריה יהיו מוצגים בחנויות – אולם המוכרים לא ינתבו את המכירה אליהם ורק אם לקוח מאד יתעקש – אזי הוא יקנה את המוצר- וגם אז לא במחיר טוב.

 

בניתוח השוק נראה שדווקא לשחקנית הוותיקה קריסטל – יהיו קשיים בשוק התחרותי הנ"ל,בין השאר בגלל העדר נקודות מכירה.

אסטרטגית –טוב יהיה לקריסטל לצאת ולגייס כסף ולהשקיעו ברשת חנויות עצמאית.

 

מה שבטוח – משעמם לא יהיה.

 

 

 

 

יובל לובנשטיין יועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות.

לשעבר חבר הנהלה ברשת שופרסל בין השאר היה אחראי על הקמת המיזם בין שופרסל לניופאן ,הקמה ופיתוח של המותג פיילוט.

יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות.
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
יובל לובנשטיין
משרד ליעוץ שיווקי ואסטרטגי. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
נחל שורק 87
מודיעין
0525527587
089703552
עסקים - ניהול
תאריך: 24/1/2011
תגיות:   יובל לובנשטיין    אלקטרה    ניופאן    מחסני חשמל    יועץ שיווקי ואסטרטגי    שופרסל    הום סנטר   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - ניהול

תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק / עוזי פלג
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי / עוזי פלג
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
להצליח בעסקים על פי רונן הלל / רונן הלל
כדי להצליח בעסקים ובנתיב החיים חשוב להקפיד על מספר כללים שאם תיישמו אותם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.
גיבוש אסטרטגיה שיווקית בחברות המוכרות לעסקים / גיא פרי
בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות המוכרות לע
בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה / עוזי פלג
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ? / יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, מסביר בדרכו המיוחדת, מדוע רשתות השיווק לוחצות להעלות את חלקו של המותג הפרטי שלהן על המדף.
קופה רושמת לניהול המכירות / ClickUP .
קופות רושמות חכמות הן פתרון מקיף לניהול בית העסק וניהול המכירות.
מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות / עוזי פלג
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי / עוזי פלג
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
ניקוי שטיחים / אלי סרוגו
אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים