מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

מרד עגבניה

מדד העגבנייה ופרדוקס תפוח האדמה"

/ יובל לובנשטיין

הסודות מאחורי המדפים – "מדד העגבנייה ופרדוקס תפוח האדמה"

 

אחד המדדים המקובלים בישראל לבחון אם חנות היא טובה וזולה, היא לגשת למחלקת הירקות ולבחון את טיב העגבנייה, טריותה, צבעה וכמובן את מחירה.אם גם המלפפון והבצל נראים מתוחים, טריים וזולים, אזי מיידית קיבלה החנות "הכשר מהדרין מיוחד".

(ישנם כמובן עוד מספר מוצרים לא רב, אולי כמאה, על פיהן אנו מודדים את החנות, בהם ניתן למנות את הקולה, קוטג, קפה שחור עלית, חומוס, דגני בוקר ואת הטסטר צויס).

 

מה עומד מאחורי זה ואיך זה עובד ?

הישראלים אוהבים מאד ירקות וצריכתם הממוצעת נחשבת לגבוהה

כ- 185 ק"ג לנפש בשנה, בהשוואה לכ- 145 ק"ג בצרפת ו 130 ק"ג לנפש בשנה ארה"ב.

רווחיות מחלקת הירקות ברשתות, היא מעל ממוצע הרשת ועומדת על 33-35% מהפדיון, לאחר פחת.

על מנת למצב את המחלקה ולתת לה תדמית זולה, לוקחים את העגבנייה ומקבעים לה מחיר, לעיתים מחיר הנמוך ממחיר שעולה לרשת, כלומר הרשת מפסידה על המכירה כסף (בדרך כלל במצב כזה אנו נוגבל בכמות)

 

תשאלו ובצדק – אז מאיפה בא הרווח למחלקה ?

 

התשובה היא די פשוטה, מהשאר ובעיקר מתפוח האדמה !

הצריכה  השנתית הממוצעת של עגבניות למאכל עומדת בישראל על כ- 25 ק"ג לנפש (לעומת איטליה 40 ק"ג) מול כ- 35 ק"ג צריכה ממוצעת לנפש של תפוח אדמה למאכל (לעומת 80 ק"ג במערב אירופה וארה"ב ו 120 ק"ג במזרח אירופה –  בחו"ל תפוח האדמה מהווה חלק משמעותי בצריכת כלל הירקות, כמחצית ומעלה  !).

על אף הצריכה הגבוהה ב- 40% של תפוח האדמה בהשוואה לעגבנייה, הרגישות שלנו למחירו נמוכה באופן משמעותי – אכן "פרדוקס".

 

מקווה שהסתדרתם עם הנתונים הרבים.

דרך אגב מתי ראיתם מבצע על תפוח אדמה ב-0.89 ₪ ? או 0.49 ?

סביר להניח שלא תיראו, משום שהוא הירק שנמכר כמותית הכי הרבה והוא הירק "המסבסד".

נוכל לקנות אותו במחיר זול יחסית, במקום אשר מוכר בעיקר תפוחי אדמה (בשוק), כי אז למוכר אין מה לסבסד.

אפשר בנקל לראות את זה גם בתלוש הקופה – תבחנו כמה כסף שילמתם על תפוח האדמה, בדרך כלל משהוא בין 13-20 ₪ לשקית.

 

לעגבנייה נוצרה גם תדמית של הירק "העממי" וכאשר מחירו מאמיר מעל 5 ₪, נדמה שלרגע שהכול קורס ? למרות שמשקלו הכמותי מגיע רק ל- 13% מסל הירקות הממוצע.

 

קצת נתונים על שני סוגי ירקות אלה

 

1-  שניהם "קרובי משפחה" ממשפחת הסולניים ומוצאם המשוער מפרו.

2-  הגיעו לאירופה ולארה"ב  "רק לאחרונה" החל ממחצית המאה ה- 16.

3-  עגבנייה – מייצרים בארץ כ- 450,000 טונות מעל מחצית מהכמות

     לתעשייה, לרכז, אבקות, עגבניות מקולפות ולייצור ליקופן לוויטמינים

     ולקוסמטיקה.הגידול למאכל מבוצע ברובו מחממות ובתי רשת ביבול

     ממוצע של 30 טונות לדונם, לתעשייה בשטחים פתוחים.

     חל איסור לאכול עגבנייה ירוקה, בשם ריכוז גבוה של החומר סולנין,

     אשר רעיל לבני האדם.

4-  תפוח אדמה – מייצרים בארץ כ- 650,000 טונות, כמחציתם ליצוא

     בעיקר למזרח אירופה, כ  160מגדלים על שטח של 160,000 דונם.

     יש להקפיד לאחסנו במקום חשוך, קריר, יבש ומאוורר ולא בשקית

     ניילון, העלולה לייצור לחות ולעודד ריקבון.

     את חלקיו הירוקים יש להסיר ובשום מקרה אסור לאוכלם, בעיקר

     בשל הסולנין אשר רעיל ומזיק לאדם.

 

בתיאבון !

 

 

 

 

יובל לובנשטיין, משמש כיועץ אסטרטגי לחברות בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה. ממקימי שופרסל דיל.

יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות.
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
יובל לובנשטיין
משרד ליעוץ שיווקי ואסטרטגי. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
נחל שורק 87
מודיעין
0525527587
089703552
עסקים - שיווק ופרסום
תאריך: 9/2/2011
תגיות:   יובל לובנשטיין    עגבנייה    תפוח אדמה    שופרסל   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - שיווק ופרסום

שילוט במודיעין / לילך כהן
ם עסק חדש, אתם צריכים שילוט שיאמר לעוברים ושבים שהעסק שלכם נמצא במקום. זהו אמצעי הפרסום הזמין ביותר, אם הוא מבוצע נכון. אז איך בוחרים שילוט במודיעין מהם סוגי השלטים הקיימים? כל התשובות במאמר שלפניכם.
כרטיסי ביקור- לא רק לעסקים / מרטין בוקסדורף
נכון, כולנו מכירים את כרטיסי הביקור כעניין עסקי נטו, אך ידעתם שבמדינות אחרות כאשר פוגשים בחורה בבר, נותנים לה כרטיס ביקור?
דפוס חשוב: הזמנות לאירוע / אביב יועצים
בדרך כלל אנו באים במגע עם בית דפוס כחלק מההכנות של אירוע מרגש בחיינו: חתונה, ברית או בריתה, בת מצווה או בר מצווה. באירוע זה אנו רוצים לשלוח הזמנות אישיות ומיוחדות.
דפוס מול אינטרנט / אביב יועצים
עם התפתחות האינטרנט החלו להישמע חששות באשר לעתידם של מוצרי דפוס: הפרסום בדפוס, דפוס העיתונים והספרים, עתיד בית דפוס ועוד. במאמר זה ננסה לבחון האם החששות מוצדקות.
דפוס ומוצריו שכל עצמאי צריך / אביב יועצים
עכשיו אחרי שהקמת את העסק, נרשמת כחוק ושיווקת את עצמך, הלקוחות מתחילים לזרום וכדאי שתפנה לבית דפוס ותדפיס כמה מוצרי דפוס משרדיים.
דפוס: החשיבות של מוצרי דפוס לעסק שלך / אביב יועצים
עולם העסקים נאלץ בשנים האחרונות להתמודד עם המדיה הדיגיטאלית. אך מחוץ לרשת האינטרנטית עדיין ממשיכים העסקים להתבצע בצורה דומה מאד לשיטה הישנה ועדיין יש חשיבות לדברי דפוס הנושאים את שם העסק.
דפוס: הפצת פליירים בדפוס- האם זה עובד? / אביב יועצים
אנשים אולי מקטרים כשדוחפים לידיהם דברי דפוס, אבל האמת היא שאחוז מאד גבוה מהם בוחנים את הפלייר ואת דבר הדפוס, מתוודעים לשם העסק ובודקים האם הפלייר רלוונטי עבורם.
מוצרי קד"מ ככלי למיתוג ולהעצמת המותג בקרב הלקוחות / טקסס מוצרי פרסום ומתנות עם לוגו
מוצרי קידום מכירות ממותגים במותג ופרסום שלכם , הם כלי שיווקי רב עוצמה לחיזוק המותג שלכם ולהעצמת המיצוב העסקי בקרב לקוחתכם במאמר זה נסקור על היתרונות ועל הדרכים להפקת המוצר קד"מ הטוב ביותר
שינויים חריפים בתחומי הדפוס והאלומיניום- האינטרנט מוריד מחירים / מרטין בוקסדורף
הפרסום באינטרנט הוריד את רמות המחירים בכל התחומים הקיימים אצל בעלי מקצוע ובעלי עסקים בכלל. איך נתח הרווחים יורד בגלל האינטרנט
דפוס: מבט מבפנים / אביב יועצים
יש הרבה מעצבי דפוס שעובדים כפרילנסרים בנוסף לעבודתם כשכירים, והם חוו על בשרם מגוון של לקוחות. מעצבים בדרך כלל רואים את עצמם כאומנים, ולכן הם לא יסכימו לכל בקשה של לקוח.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים